Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault koupil tým Lotus F1 za pouhou 1 libru, co za tím vězí?
28.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Renault převzal 90 procent britského týmu skrze svou dceřinou společnost Grigny, která stáj vlastnila již za dnů Benettonu. Na svá bedra vzala i všechny dluhy.
O převzetí týmu Lotus Formula 1 francouzskou automobilkou Renault jsme se v minulosti zmiňovali již několikrát. Nyní značka pustila do světa detaily o dohodě, která pro ni na první pohled vyznívá velmi výhodně. Renault totiž stáj převzal za pouhou jednu libru (cca 37 Kč), tedy za stejnou sumu, za jakou kdysi Ross Brown odkoupil tým Honda F1. V obou případech ovšem nedošlo pouze k převzetí aktiv, ale zároveň také všech závazků.
Jak vysoké jsou dluhy týmu Lotus F1, zveřejněno nebylo, o drobné ale jistě nepůjde. Účetní Renaultu dále potvrdili, že společnost Genii Capital a její dceřiná pobočka Gravity Motorsports nyní vlastní 10 procent stáje, jež prošla nemalou restrukturalizací. Za to bylo do týmu „nalito“ 98,2 milionů liber (3,64 mld. Kč) skrze půjčky. Celá transakce byla přitom poněkud komplikována dohodou, na jejímž základě firma Genii nejprve odkoupila 6 744 444 akcií od společnosti Whiterock Alliance Ltd, které následně přidala k již vlastněným 60 700 000 akciím
Jakmile byl tímto způsobem dokončen odkup týmu, bylo 90 procent všech akcií prodáno firmě Grigny Ltd, která již dříve stáj vlastnila, a to bez ohledu na fakt, zda se jednalo o Benetton nebo Renault 1. Firma Grigny je přitom pobočkou Renaultu, respektive jejím přímým vlastníkem je divize Renault Development Industriel et Commercial (RDIC). Tím se nám celé převzetí dokončilo, přičemž jen můžeme dodat, že firma Grigny má sídlo ve Velké Británii, nikoliv ve Francii, a proto jsou v rámci celé transakce zmiňovány libry a nikoliv eura.
Zmínit ještě můžeme tolik, že Renault skrze firmu Grigny získal v roce 2013 za pronájem systémů KERS od spřízněných týmů okolo 7 milionů liber (259,5 mil. Kč). O rok později, kdy osmiválce nahradily šestiválce, ovšem již příjmy poklesly na pouhých 432 000 GBP (16 mil. Kč) za „poskytování inženýrských a technických služeb“. Tím nám ale informace spojené s minulostí končí, ty zaměřené na budoucnost bychom se měli dozvědět z tiskového prohlášení, které bude vydáno na počátku příštího roku.
Renault se od příštího roku opět naplno vrací do světa Formule 1...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda