Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 | Petr Prokopec
Němci jsou si zjevně vědomi toho, jak moc důležitým vozem Transporter v jejich portfoliu je, a tak na něj lákají s velkým předstihem. Ač tedy T7 dorazí do prodeje až příští rok, už teď odhalují další detaily. Těšit se máme na ještě víc praktičnosti, hlavně ve spojení s motory TDI.
Na sklonku loňského roku Volkswagen začal pozvolna odhalovat Transporter sedmé generace. Oproti stávajícímu provedení půjde o zcela nový vůz, neboť varianta T6 byla postavena na bázi předchozího modelu T5. Projeví se to hlavně na praktičnosti, neboť novinka je automobilkou popisována jako výrazně delší a širší. To ostatně Němci potvrdili i některými suchými čísly, která byla publikována až nyní. Základní verze totiž narostla o 146 milimetrů, od nárazníku k nárazníku tak nyní měří 5 050 mm. V případě prodlouženého provedení pak bude možné počítat dokonce s 5 450 mm.
VW se podíval i na rozvor, nově tak lze počítat s 3 100 či 3 500 milimetry. Ve srovnání s šestou generací jde o nárůst o 97 mm, který ještě dále umocňuje rozšíření vozu o 128 mm. Uvnitř tak mezi podběhy přibylo 148 milimetrů místa, načež lze dovnitř naložit europaletu i na šířku, nikoli pouze podélně. Nákladový prostor se navíc prodloužil o 61 mm, standardní verze tak pobere 5,8 kubíků nákladu, zatímco u té prodloužené se zvýšenou střechou lze počítat dokonce s devíti kubíky. Co se pak ložné kapacity týče, lze za kabinu napěchovat až 1,33 tuny nákladu.
Dalších 2,8 tuny zvládne T7 v případě připojení přívěsu, VW však zatím nespecifikoval, s jakou motorizací je tento údaj spojen. Nový Transporter přitom podobně jako spřízněný Multivan bude k mání s dieselovým, plug-in hybridním a elektrickým ústrojím. Nejvíce žádané budou jistě motory TDI, jediný opravdu smysluplný pohon pro takový vůz, které nabídnou 110, 150 nebo 170 koní. Kombinace benzin-elektrického ústrojí pak bude spárována s 233 koňmi, zatímco u ryzího elektromobilu bude možné počítat se 116, 136, 218 a 286 koňmi. Jaká pak bude kapacita baterií, zatím není známo.
Uvnitř kabiny máme očekávat modernu, tedy především kombinaci 12palcového digitálního přístrojového štítu a 13palcové obrazovky multimédií. Chybět nebude ani přepracovaný volant s tlačítky, jenž bude možné snadno ovládat i v pracovních rukavicích. Středová konzole pak nabídne speciální přihrádku pro mobilní telefony, jenž navíc půjde dobíjet bezdrátově. Dále lze zmínit porty na USB či 12voltovou zásuvku, stejně jako centrálu zvládající až 400 wattů. Plug-in hybrid a elektromobily pak v tomto ohledu zacházejí ještě dále (2,3 kW).
Kromě klasických dodávek Němci počítají rovněž s převozem cestujících, T7 tak bude nabídnut i ve čtyř-, pěti- či šestimístné konfiguraci, zatímco první řada může disponovat dvěma nebo třemi sedadly. Základem se stane látkové čalounění, u kterého měla být navýšena odolnost a tedy životnost, na přání ale zákazníci mohou zvolit i umělou kůži. Premiéru pak máme čekat v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu, prodej se však rozjede až příští rok.
Transporter sedmé generace se oproti předchůdci natáhl do délky i šířky, za moderně působící kabinou tak nabídne daleko více místa. A takové europalety již bude možné nakládat napříč, nikoli jen podélně. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 8 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 10 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 11 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva