Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Scénic 2016 v detailech, má 20palcová kola a 572 litrů již ve standardu
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské MPV dostalo do vínku styl SUV, k mání je pouze s maloobjemovými agregáty. V závěru roku dorazí i jako tzv. mild-hybrid.
Nové francouzské MPV jsme si mohli představit již před pár dny, přičemž jeho vzhled nás opravdu překvapil, samozřejmě příjemně. Patrný byl totiž přechod značky ke crossoverům, křížencům s SUV, což je ostatně dáno i změnou světlé výšky vůči předchůdci. Ta narostla o nemalých 40 milimetrů na 170 mm, mimo to se ale logicky měnily také ostatní venkovní rozměry. Na délku tak nový Renault Scénic měří 4 406 mm (+40 mm), na šířku 1 865 mm (+20 mm), na výšku 1 653 mm (+13 mm) a v rámci rozvoru 2 734 mm (+32 mm).
S ohledem na tento nárůst je vcelku logické, že na malých kolech by Scénic již nevypadal tak působivě. Dvacetipalcové ráfky jsou tedy součástí standardu, rozměr pneumatik (195/55) ale již tak enormní není. Mimo to dostala novinka do vínku výrazně skloněné čelní okno, krátkou kapotu motoru či světlomety ve tvaru písmene „C“, jenž mohou v závislosti na výbavě profitovat z technologie LED. Za příplatek je pak možné ještě sáhnout po dvoubarevném laku, který celkový dojem „šik“ vozu jen umocňuje.
Od exteriéru můžeme zamířit do kabiny, jejíž světlost lze navýšit celoprosklenou střechou. Renault se zároveň snažil pozvednout nový Scénic směrem k prémiovému segmentu, pročež tu máme měkčené plasty či velkou míru individualizace. Nechybí ani dva digitální displeje, jenž jsou opět součástí standardu, přičemž ten 8,7palcový usazený na středové konzoli spolupracuje s multimediálním systémem R-Link. Druhý sedmipalcový pak najdeme na místě přístrojového štítu.
Dále lze zmínit head-up displej či dva porty na USB určené pro pasažéry v zadní řadě. Ti mají zároveň k dispozici i výklopné stolky. Zavazadlový prostor narostl na 572 litrů, jeho objem je ovšem možné navýšit skloněním opěradel zadních sedadel dělených v poměru 60:40. Za příplatek je pak k dispozici elektronicky sklopná lavice, kterou lze ovládat tlačítkem přímo v zavadelníku či skrze multimediální systém. Samotná kabina pak nabízí dodatečných 63 litrů úložných schránek.
Po stránce motorické asi u Renaultu nepřekvapí, že k dispozici jsou pouze maloobjemové agregáty, a to jak v benzinovém, tak dieselovém provedení. Vonnější oktany jsou spojeny s výkonem 115 nebo 130 koní a šestistupňovým manuálem, v případě „producentů sazí“ je již nabídka širší. Motory 1,5 dCi a 1,6 dCi totiž produkují 95, 110, 130 či 160 koní, přičemž spřáhnout je lze také s automatem EDC.
Jízdní dynamiku či spotřebu značka nezmiňuje, nicméně dodává, že k mání bude také hybridní verze, která 110koňový diesel pojí s šestistupňovým manuálem a především 48voltovou baterií. Tu zásobuje systém skrze regenerativní brzdění, přičemž získaná energie napomáhá hlavně při rozjezdech. Ani v tomto případě ovšem Francouzi nedávají k dispozici data, jenž by se týkala akcelerace či maximálky.
Závěrem tak již znovu můžeme pouze nahlédnout do listiny příplatků, kde se nachází i řiditelná zadní náprava 4Control či technologie Multi-Sense upravující jízdní režimy a tedy kupříkladu odezvu motoru či převodovky. Součástí systému je pak i masážní strojek sedadla řidiče. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, na ceny bude třeba ještě nějaký ten pátek vyčkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.















Nový Scénic se variabilitou zavazadelníku a 20palcovými standardními koly pochlubil jak přímo v Ženevě...
...tak i na oficiální sadě fotek, která odhaluje rovněž bezpečnostní systémy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 3 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Muž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
25.8.2025Hezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
25.8.2025EU se pokusila vyhnat čínská auta z Evropy dveřmi, teď se kvůli díře v pravidlech vrací oknem v ještě větším počtu
25.8.2025Obousměrné nabíjení je další utopická představa přínosu elektrických aut, vědci zkoumali jeho dopad na baterie
25.8.202525 rekordů nešťastného elektrického konceptu Mercedesu je další směšně umělý nesmysl nedokazující vůbec nic
26.8.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.25. 18:31 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 17:38 - Sato
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch