Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault slibuje revoluční nové Clio, kabina se má změnit k nepoznání
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníci Renaultu jsou podle designového šéfa ohromeni venkovním vzhledem, uvnitř je však čeká zklamání. To se již za dva roky má změnit.
Čtvrtou generaci Renaultu Clio můžeme již jen stěží označit jako novou, za pár dní totiž oslaví své čtvrté výročí. Nebylo proto překvapením, když jsme na počátku léta mohli poinformovat o jejím faceliftu. Samotní Francouzi ovšem již začínají mluvit o nové generaci, která by měla dorazit za dva roky. Ono modernizované provedení se tedy na trhu příliš neohřeje, i když pravdou zůstává, že oficiální představení páté generace ještě nutně nemusí korespondovat se zahájením prodejů - to může být datováno až k roku 2019.
Ať se ovšem již situace bude vyvíjet jakkoliv, v případě chystaného Renaultu Clio máme počítat s „revolucí“. Ta se podle šéfdesignéra značky Laurense van der Ackera bude odehrávat především v interiéru, což má spojitost zejména s nedávno odhalenými novinkami v podobě modelů Kadjar a Scénic. Van der Acker totiž dodává: „Naši zákazníci reagují na exteriér slovem „Wow“, ovšem pak se podívají dovnitř a vypadne z nich „He?““.
„Musíme proto zajistit, že naše příští interiéry budou dosahovat standardů, jaké jsou spojeny s exteriéry. Nyní na kabinách pracuje více lidí než kdy předtím, přičemž se snažíme o revoluci,“ dodává šéf designu u Renaultu. A přitom naznačuje, že očekávat máme velký skok v oblasti vzhledu i samotné kvality materiálů. Mimo to dorazí i nejnovější technologie.
„Dříve se špičkovou technikou mohli po dlouhou dobu chlubit jen luxusní vozy, ale nyní trvá sotva rok či dva, než se nové technologie stanou součástí menších modelů,“ říká van der Acker. Dle jeho názoru tak nové Clio bude profitovat z velkého centrálního displeje, který dost možná nabídne i haptickou odezvu. Kromě toho naroste počet standardních bezpečnostních systémů.
Dále se příští Clio velmi pravděpodobně pochlubí hybridní technikou, byť o příchod elektromotoru nepůjde. V takovém případě by totiž bylo třeba také baterií, které jsou nejen těžké, ale zároveň by navýšily cenu. Výkonný viceprezident značky pro produktové plánování Bruno Ancelin proto dodává, že „chceme elektrifikaci, která bude dostupná“.
To jinými slovy znamená, že nové Clio dostane funkci Hybrid Assist, jenž spočívá zejména v regenerativním brzdění. Energie z něj získávaná pak napomáhá vozu při rozjezdech, zároveň však může napájet i některé systémy jako třeba klimatizaci. Tím logicky dochází k redukci spotřeby resp. emisí CO2, kromě toho se zlepšuje i jízdní dynamika.
Ancelin ovšem nevylučuje příchod ryzích plug-in hybridů, byť ty dorazí ve vyšších segmentech trhu. Suplovat přitom budou muset úbytek dieselových modelů, jenž budou mít stále větší těžkosti s plněním přísnějších emisních regulí. V případě těchto velkých sedanů, kombíků, crossoverů a SUV pak logicky bude lépe ospravedlněna i vyšší cena.
Závěrem pak již jen zmíníme, že nové Clio se zvenčí nechá inspirovat konceptem Eolab, a to nejen stran samotného stylu, ale také v případě některých odlehčených materiálů. Příchod karbonu lze asi vyloučit, hliník a kompozitní plasty však dorazit mohou. Jak totiž Ancelin dodává, „redukce hmotnosti je vždy levnější v porovnání s plug-in hybridní technikou“.


















Chystaný Renault Clio se nechá zvenčí inspirovat konceptem Eolab. Uvnitř pak máme čekat skutečnou revoluci
Zdroj: Auto Express UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Bizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před hodinouJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 3 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 4 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva