Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Symbol 2013: překarosovaná Dacia Logan míří na turecký a africký trh
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Druhá generace již nestaví na architektuře Renaultu Clio. Místo toho přidává na prostoru, výbavě i motorech v čele s tříválcem 0,9 TCe.
Některé trhy, jako např. ten brazilský, nejsou rozděleny na „levné” a „prémiové” značky. Díky tomu na autosalon do Sao Paula dorazil Renault DCross namísto Dacie Duster. Obdobná situace nyní panuje na show v Istanbulu, kde se po boku faceliftovaného modelu Fluence objevuje také zcela nový Renault Symbol. Pokud však trochu zapátráme v jeho technických parametrech a trochu zašilháme na design, zcela jasně spatříme druhou generaci Dacie Logan.
To je v případě modelu Symbol docela odklon od předchozí varianty, která byla postavena na základech Clia. Oproti dárcovskému vozu se pak novinka liší čelní maskou, která je novou firemní tváří Renaultu. Upravena byla rovněž kapota a nárazník, vše ostatní včetně světlometů ale zůstalo na svém místě.
Uvnitř dostala nová generace o poznání luxusnější výbavu, která zahrnuje i sedmipalcový dotykový displej, navigaci, tempomat či zadní lavici dělenou v poměru 60:40. Pod kapotou se pak objeví nový přeplňovaný tříválec 0,9 TCe o výkonu 90 koní, který dosahuje průměrné spotřeby 5,3 l/100 km.
Mimo to bude možné sáhnout po dvou turbodieselech dCi, které nabízejí výkon 75 nebo 90 koní a normovanou průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km. Do prodeje pak nový Renault Symbol zamíří zkraje příštího roku, přičemž zvolenými trhy jsou Turecko, Alžír a Tunis. U nás si budeme muset vystačit s Loganem...






















Nový Renault Symbol je překarosovanou a luxusnější verzí druhé generace Dacie Logan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva