Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twingo 2014: nová generace má dorazit jen a pouze s pěti dveřmi
28.6.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Příští Renault Twingo má být k mání výhradně s pěti dveřmi, třídvířka se prý nedočkáme. Je to krok správným směrem?
Před nedávnem představený koncept Twin'Z od Renaultu dal tušit, jak bude vypadat příští generace Renaultu Twingo. O pár dní později jsme si jej mohli prohlédnout i na videu, které představovalo také pohledy jeho tvůrců na věc. Pohon na elektřinu a poměrně odvážný design jak interiéru, tak exteriéru a kola, připomínající větve stromu, jsou pochopitelně pouze záležitostí konceptu, sériové Twingo pro rok 2014 by ale nemuselo být až tak odlišné. To ostatně napovídají i některé spekulativní ilustrace, jistotou každopádně je koncepce s motorem vzadu a pohon zadních kol, která vychází ze spolupráce s německým Daimlerem a jeho Smartem.
Za povšimnutí však stojí jedna věc - jak koncept Twin'Z, tak ilustrace nového Twinga mají pět dveří. To nebývá u supermini obvyklé - současné Twingo se prodává pouze s třídveřovou karoserií a i ostatní vozy této kategorie, jako například Škoda Citigo, bývají světu představeny jako třídvířka a až později se začnou prodávat jejich pětidveřové variace, pokud k tomu vůbec dojde.
Fandové třídveřových hatchbacků jako přednosti vidí hlavně uhlazenější design a větší dveře, které znamenají pohodlnější nastupování. Tedy alespoň dopředu. Na zadní místa se v některých třídveřových vozech leze dost špatně a člověk potřebuje aspoň nějakou dávku ohebnosti. Navíc, když vysazujete někoho, kdo sedí vzadu, musí vystoupit i ten vepředu. Zastánci pětidveřových modelů tedy mohou argumentovat větší praktičností a snadnějším nastupováním pasažérů na zadní sedačky. Nevýhodou je však fakt, že i přední dveře musí být menší, aby zbylo místo na ty zadní. Zrovna u menších aut hlavně pro dva tak zůstává na stole dilema, jestli druhý pár bočních dveří je vůbec rozumně použitelný a jeho nárazové využití dokáže vykompenzovat ústupky při každodenní použitelnosti jedním či dvěma lidmi.
Bez ohledu na rozřešení tohoto rébusu ale pětidvířkům zůstává menší dávka vizuální elegance. Právě vzhled vedl některé výrobce k ukrytí klik zadních dveří do C-sloupků svých aut - začala s tím Alfa Romeo, podobné řešení používal i Seat u modelu Leon a Honda Civic se jej drží stále. Jeden ze šéfů britského zastoupení Seatu však viděl právě toto řešení jako jeden z důvodů jejich nepříliš valného úspěchu, protože neviditelnost zadních dveří vedla část zákazníků k představě, že Seat žádné pětidvíŕko ani nenabízí.
Ani na konceptu Twin'Z zadní kliky nenajdeme. Pravda, je to zatím jen koncept, sériový vůz klidně může mít zadní kliky klasické, cosi o záměrech Renaultu to ale naznačuje. Podle zdrojů kolegů z Autonews má automobilka v úmyslu toto řešení nabídnout pro nové Twingo jako jediné dostupné, a to navzdory tomu, že koncept Twin Run se pětici dveří vyhnul. Tento scénář navíc nelze popřít ani kvůli řešení nového Clia, také to sazí jen na pětici dveří s „neviditelnými” klikami těch zadních.
V našich končinách znamená praktičnost za každou cenu pro zákazníky hodně, proto zde třídveřové modely aut většinou přílišný úspěch nemají. Přechod od třídveřového Twinga k pětidveřovému tedy budou zákazníci dost možná vítat. Vozy této velikosti neslouží jako jediné auto v rodině příliš často, praktičnost ale i tak hraje dost výraznou roli. Dovedeme si však představit, že na trzích, kde je o třídveřové vozy větší zájem (a není jich úplně málo, krom jihu Evropy „frčí” třídvířka třeba i v Rakousku), budou zákazníci uvažovat o jiných supermini, která se jako třídveřová nabízejí.
Na druhou stranu, motor spolu s převodovkou, i schovaný pod podlahou, bude zabírat místo, které by jinak bylo zavazadlovým prostorem, takže takovýto vůz bude ve výsledku mít malý kufr vepředu a druhý malý kufr nad motorem místo jednoho trochu většího kufru vzadu, kdyby byl motor před přední nápravou. To trochu podrývá argument praktičnosti dosažené pěti dveřmi u nového Twinga a nechává deklarovaný velkorysý prostor pro cestující stát o samotě. Nezbývá, než se nechat překvapit, jak si s tím Francouzi poradí, budoucnost je zatím stále otevřená...
![Renault Twingo 2014: nová generace má dorazit jen a pouze s pěti dveřmi - 1 - Renault Twingo 2014 ilustrace 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twingo 2014: nová generace má dorazit jen a pouze s pěti dveřmi - 2 - Renault Twingo 2014 ilustrace 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Takto by mohla vypadat příští generace Renaultu Twingo.
Nedávno představený koncept Renault Twin'Z.
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 6 hodinamiNepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
dnesStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera
Nové na MotoForum.cz
- Šampionát IDM míří do Mostu 11:00
- KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu 10:37
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
Nejnovější články
Favorizovaná levice jde do britských voleb s plánem hodným génia: Znovu zavést zákaz spalovacích aut od roku 2030
před 4 hodinamiVzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 6 hodinamiCadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
před 7 hodinamiAmeričané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 9 hodinamiRusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva