Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twingo 2014: nová generace má dorazit jen a pouze s pěti dveřmi
28.6.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Příští Renault Twingo má být k mání výhradně s pěti dveřmi, třídvířka se prý nedočkáme. Je to krok správným směrem?
Před nedávnem představený koncept Twin'Z od Renaultu dal tušit, jak bude vypadat příští generace Renaultu Twingo. O pár dní později jsme si jej mohli prohlédnout i na videu, které představovalo také pohledy jeho tvůrců na věc. Pohon na elektřinu a poměrně odvážný design jak interiéru, tak exteriéru a kola, připomínající větve stromu, jsou pochopitelně pouze záležitostí konceptu, sériové Twingo pro rok 2014 by ale nemuselo být až tak odlišné. To ostatně napovídají i některé spekulativní ilustrace, jistotou každopádně je koncepce s motorem vzadu a pohon zadních kol, která vychází ze spolupráce s německým Daimlerem a jeho Smartem.
Za povšimnutí však stojí jedna věc - jak koncept Twin'Z, tak ilustrace nového Twinga mají pět dveří. To nebývá u supermini obvyklé - současné Twingo se prodává pouze s třídveřovou karoserií a i ostatní vozy této kategorie, jako například Škoda Citigo, bývají světu představeny jako třídvířka a až později se začnou prodávat jejich pětidveřové variace, pokud k tomu vůbec dojde.
Fandové třídveřových hatchbacků jako přednosti vidí hlavně uhlazenější design a větší dveře, které znamenají pohodlnější nastupování. Tedy alespoň dopředu. Na zadní místa se v některých třídveřových vozech leze dost špatně a člověk potřebuje aspoň nějakou dávku ohebnosti. Navíc, když vysazujete někoho, kdo sedí vzadu, musí vystoupit i ten vepředu. Zastánci pětidveřových modelů tedy mohou argumentovat větší praktičností a snadnějším nastupováním pasažérů na zadní sedačky. Nevýhodou je však fakt, že i přední dveře musí být menší, aby zbylo místo na ty zadní. Zrovna u menších aut hlavně pro dva tak zůstává na stole dilema, jestli druhý pár bočních dveří je vůbec rozumně použitelný a jeho nárazové využití dokáže vykompenzovat ústupky při každodenní použitelnosti jedním či dvěma lidmi.
Bez ohledu na rozřešení tohoto rébusu ale pětidvířkům zůstává menší dávka vizuální elegance. Právě vzhled vedl některé výrobce k ukrytí klik zadních dveří do C-sloupků svých aut - začala s tím Alfa Romeo, podobné řešení používal i Seat u modelu Leon a Honda Civic se jej drží stále. Jeden ze šéfů britského zastoupení Seatu však viděl právě toto řešení jako jeden z důvodů jejich nepříliš valného úspěchu, protože neviditelnost zadních dveří vedla část zákazníků k představě, že Seat žádné pětidvíŕko ani nenabízí.
Ani na konceptu Twin'Z zadní kliky nenajdeme. Pravda, je to zatím jen koncept, sériový vůz klidně může mít zadní kliky klasické, cosi o záměrech Renaultu to ale naznačuje. Podle zdrojů kolegů z Autonews má automobilka v úmyslu toto řešení nabídnout pro nové Twingo jako jediné dostupné, a to navzdory tomu, že koncept Twin Run se pětici dveří vyhnul. Tento scénář navíc nelze popřít ani kvůli řešení nového Clia, také to sazí jen na pětici dveří s „neviditelnými” klikami těch zadních.
V našich končinách znamená praktičnost za každou cenu pro zákazníky hodně, proto zde třídveřové modely aut většinou přílišný úspěch nemají. Přechod od třídveřového Twinga k pětidveřovému tedy budou zákazníci dost možná vítat. Vozy této velikosti neslouží jako jediné auto v rodině příliš často, praktičnost ale i tak hraje dost výraznou roli. Dovedeme si však představit, že na trzích, kde je o třídveřové vozy větší zájem (a není jich úplně málo, krom jihu Evropy „frčí” třídvířka třeba i v Rakousku), budou zákazníci uvažovat o jiných supermini, která se jako třídveřová nabízejí.
Na druhou stranu, motor spolu s převodovkou, i schovaný pod podlahou, bude zabírat místo, které by jinak bylo zavazadlovým prostorem, takže takovýto vůz bude ve výsledku mít malý kufr vepředu a druhý malý kufr nad motorem místo jednoho trochu většího kufru vzadu, kdyby byl motor před přední nápravou. To trochu podrývá argument praktičnosti dosažené pěti dveřmi u nového Twinga a nechává deklarovaný velkorysý prostor pro cestující stát o samotě. Nezbývá, než se nechat překvapit, jak si s tím Francouzi poradí, budoucnost je zatím stále otevřená...


Takto by mohla vypadat příští generace Renaultu Twingo.
Nedávno představený koncept Renault Twin'Z.
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Nový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 2 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 3 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 5 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 6 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva