Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem

Pokud rozvážíte malé náklady na malou vzdálenost, je Twizy Cargo použitelným autem. Jen stojí více než mnohem prostornější, konvenční Fiat Panda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem

25.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud rozvážíte malé náklady na malou vzdálenost, je Twizy Cargo použitelným autem. Jen stojí více než mnohem prostornější, konvenční Fiat Panda.

O elektromobilu Renault Twizy si můžeme myslet cokoliv, samotné značce ale nelze vyčítat, že by nedělala nic pro jeho propagaci a odbyt. Proto se ostatně na světlo světa dostala verze F1, za jejíž volant se dokonce posadil Sebastian Vettel. A z podobného důvodu tu máme i model Twizy Cargo, který dle názvu hodlá zejména firmám pomoci se zásobováním. Za předním sedadlem totiž nyní nabízí speciálně designovaný zavazadlový prostor o kapacitě 180 litrů (nebo 75 kg), který by navíc měl být voděvzdorný. To zní u automobilu zní opravdu kuriózně, ale je třeba si uvědomit, že standardní Twizy by v aktuálním počasí působil jako děravá kánoe.

Celá přestavba zahrnuje vyjmutí sedadla spolujezdce a kompletně nové zadní dveře, které se otevírají v úhlu 90 stupňů. Přední sedadlo přitom i nadále zůstalo posunovatelné, přičemž dveře stále obsahují zámek. Nouzová skla, o kterých jsme hovořili v souvislosti s modelovým rokem 2013, však i nadále spadají do příplatkové výbavy. Díky čemuž tak standardně sice váš náklad bude v suchu, ale vy rozhodně ne.

Po stránce elektromotorické již vše zůstává při starém elektrickém. I nákladní verzi lze tak specifikovat ve výbavě Life 45, kdy pohonná jednotka produkuje pouhých 5 koní a rozjede se maximálně na 45 km/h - díky tomu je ale možné jej v některých evropských zemích řídit již od 14 let, v těch ostatních pak postačí řidičský průkaz na motorku s objemem od 50 ccm.

Pro majitele řidičského oprávnění je tu již verze Life 80, která nabízí 17 koní a nejvyšší rychlost odpovídající názvu. Ta by vás přitom měla vyjít na 8 780 Eur (228 280 Kč), zatímco slabší provedení stojí 8 080 Eur (210 080 Kč). Tedy o poznání více, než byste dali za prostornější konvenční vůz. A to ani nezmiňujeme měsíční pronájem baterií ve výši 50 Eur.

Je tedy zřejmé, že bez státních dotací by Renault Twizy Cargo díru do světa rozhodně neudělal. Proto by měl na evropské trhy dorazit po prázdninách s cenou od 6 420 Eur (166 920 Kč), což uŽ vypadá lépe. Ale jen do doby, než si uvědomíte, že za nižší částku můžete koupit Fiat Panda se čtyřmi sedadly, zavazadelníkem o objemu až 870 litrů a prakticky neomezeným akčním radiem...


Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 1 - Renault Twizy Cargo 2013 01Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 2 - Renault Twizy Cargo 2013 02Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 3 - Renault Twizy Cargo 2013 03Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 4 - Renault Twizy Cargo 2013 04Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 5 - Renault Twizy Cargo 2013 05Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 6 - Renault Twizy Cargo 2013 06Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 7 - Renault Twizy Cargo 2013 07Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 8 - Renault Twizy Cargo 2013 08Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 9 - Renault Twizy Cargo 2013 09Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem - 10 - Renault Twizy Cargo 2013 10
Renault Twizy Cargo slibuje nepromokavý kufr, který pobere 180 l nebo 75 kg. Ale za jakou cenu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše