Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault vzkřísil své slavné rodinné auto. Udělal to ale stejně hloupě jako skoro všichni ostatní
29.3.2023 | Petr Prokopec
Je to legenda svého druhu, která se ale postupem času stala takovým propadákem, že ve své původní podobě prostě už nemohla existovat. Renault ale místo toho, aby svůj Espace nechal v klidu zemřít, udělal z tohoto modelu další SUV.
Před pár dny se v Česku začal prodávat nový Renault Austral. Nástupce SUV Kadjar je k dispozici od 770 tisíc korun, za což v motorovém prostoru dostanete přeplňovanou jedna-trojku. Ta se nezdá být zrovna dostačujícím ústrojím pro pohon 4 510 milimetrů dlouhého a minimálně 1 448 kg vážícího vozu a ani mild-hybridní technika ho nespasí. Ústrojí produkuje skromných 140 koní, se kterými SUV zvládne sprint na stovku za 10,7 sekundy. Rozlet pak omezovač zarazí již ve 175 km/h, tedy dříve než u některých elektromobilů.
Nově značka přišla s prodlouženou verzí novinky, kterou vrací život slavnému rodinnému autu, v poslední době už nevyráběnému MPV jménem Espace. Ten se tedy dočkal šesté generace, ale oproti předchůdcům, které byly skutečnými bestsellery, došlo na definitivní přerod naznačený pátou generací. Ta se již začala vzdalovat od svých kořenů a místo tvarů MPV částečně připomínala spíše SUV. Nedá se říci, že by to Espace zachránilo, novinka se přesto stala prakticky ryzím SUV. Ostatně s Astralem sdílí většinu venkovních panelů i techniky, pouze délka se protáhla na 4 722 mm, zatímco rozvor povyrostl z 2 667 na 2 738 mm. Máme pocit, že Renault udělal stejnou hloupost jako všichni ostatní, kteří se (vesměs neúspěšně) pokouší zachránit slavná MPV přerodem na SUV, ale to je jen náš názor.
Nový Espace je na každý pád oproti předchozímu provedení o 135 mm kratší, zároveň zhubnul podstatných 215 kilo. V závislosti na výbavě a motorizaci pak má vážit mezi 1 587 a 1 698 kilogramy. Zákazníci pak stejně jako u Renaultu Austral budou moci volit mezi stupni Techno, Iconic a Esprit Alpine. K dispozici nicméně zpočátku budou mít pouze jediné ústrojí, a to hybridní variantu E-Tech naladěnou na 200 koní a 205 Nm. Maximálka přitom i u tohoto modelu zůstane omezená na 175 km/h, sprint na stovku však klesnul na 8,8 sekundy.
V případě modelu Austral automobilka zatím nezveřejnila ceny provedení E-Tech, pravděpodobně se však bude startovat nad 1 milionem korun. Prodloužený Espace tedy zamíří ještě výš, což z něj nejspíše učiní jen objekt zájmu velmi úzké skupiny zákazníků. Ti budou moci sáhnout po pěti- nebo sedmimístné verzi, kdy druhá zmíněná nabídne 159litrový zavazadelník. Při sklopení třetí řady ovšem již bude možné počítat s 477 až 677 litry, přičemž onen rozdíl má na svědomí prostřední lavice, jíž lze posouvat dopředu či dozadu o 220 mm.
V případě cestujících jen v přední řadě nicméně lze počítat se 1 714 litry, respektive dokonce s 1 818, pokud zvolíte pouze pětimístné provedení. I přes kratší délku je tedy nový Espace praktičtější než předchůdce. Dalších 39 litrů úložných prostor ostatně nabídne také v rámci kabiny. Ta může být kromě 12,3palcového přístrojového štítu a 12palcové obrazovky multimédií osazena rovněž 9,3palcovým head-up displejem, šesti porty na USB, dvěma zásuvkami na 12 voltů či bezdrátovým dobíjením mobilních telefonů.
U vrcholné výbavy Esprit Alpine mohou zákazníci očekávat čalounění kombinující Alcantaru, umělou kůži a modré ozdobné švy. V rámci příplatkové výbavy pak dominuje hlavně 1 330 mm dlouhá a 840 mm široká panoramatická střecha. Více bychom si měli říci v rámci několika málo týdnů, se zahájením prodeje se totiž počítá ještě během jara. Výroba pak bude probíhat ve španělské továrně v Palencii, kde se již montuje i zmiňovaný Austral.































Nový Espace je již čistokrevným SUV, ostatně postaven byl na základech modelu Austral. S tím sdílí většinu komponentů, rozdíl je pouze v delším rozvoru a odlišně stylizované zádi. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 7 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 10 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub