Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renaultsport „zezelená“. Chystá hybridní modely a dokonce i elektromobily
4.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská sportovní divize hodlá profitovat z aktivit ve Formuli 1 i Formuli E. Příští Mégane RS je tak zřejmě tím posledním s konvečním pohonem.
Renault je momentálně dodavatelem druhých nejhorších motorů ve Formuli 1. Při Velké ceně Maďarska sice tým Red Bull používající agregáty francouzské značky měl na pódiu oba své jezdce, to ovšem byla spíše výjimka z pravidla. Není tedy divu, že automobilka aktuálně zvažuje svou budoucnost a možné setrvání v královské motoristické disciplíně. Jak ovšem dodává Cyril Abiteboul, ředitel divize Renault Sport F1, rozhodnutí rozhodně nepadne dříve než v září letošního roku.
Aktuálně přitom mají Francouzi tři možnosti. Tou první je ukončení veškerých aktivit ve Formuli 1, druhou pak zachování stávajícího formátu, který počítá pouze s dodávkami motorů. Do třetice se pak mluví o návratu značky jakožto plnohodnotného účastníka Poháru konstruktérů, kdy by odkoupila tým Lotus. Tedy stáj, která kdysi nosila barvy Benettonu a kterou v roce 2000 Renault odkoupil, ale o devět let později ji opět prodal.
Aktuálně se zdá, že nejpravděpodobnější je třetí možnost, kdy hlavní roli v tomto rozhodnutí hrají peníze. Pokud by se totiž Renault vrátil jakožto konstruktér, měl by nárok na finance z komerčních práv. Jelikož jde navíc o dvojnásobného vítěze mezi jezdci i značkami, patřil by mu daleko větší podíl než stáji, která vstupuje do Formule 1 bez jakékoliv minulosti. Ekonomicky by z toho tak Renault mohl vyjít lépe než nyní.
Proč zde ale o tom hovoříme? Inu, nic se neděje bezdůvodně a vše má souvislost se vším. Výraznější aktivity ve Formuli 1, která ke svému pohonu užívá hybridní pohonné ústrojí, se totiž mají promítnout i do silničních vozidel. Divize Renaultsport totiž aktuálně zvažuje, že do budoucna by veškeré sportovní modely značky dostaly do vínku kromě klasických spalovacích agregátů také elektromotory. Už jsme tedy doma?
„Hybridizace nám pomůže uspořit emise CO2. Kromě toho je na elektromotorech skvělá rovněž akcelerace. Pracujeme tedy na tom, ale nemůžeme na danou technologii vynaložit příliš velké peníze,“ zmiňuje šéf sportovního oddělení Patrice Ratti. S pomocí chlapíků z Formule 1 by ovšem problém zvaný „obrovské náklady“ mohl být snadno překonán, i když by šlo jen o sdílení know-how.
Kromě královské motoristické disciplíny se ovšem Renault začíná stále více poohlížet a profilovat také v elektrické Formuli E. Ratti totiž přisvědčil, že díky posunu v této divizi začíná docházet ke zlepšování technologií baterií. Ty jsou ovšem pro běžné elektrické sportovní vozy zásadní, i přes pomocnou ruku od svých kolegů proto nejspíše ještě pár let zcela „bezemisní“ model Renaultsportu neuvidíme.
Hybridy jsou ale již hotovou věcí, neboť Ratti dodává, že značka na nich již pracuje. Je sice otázkou, kdy dorazí, samotné technologie by ovšem měly být patřičně vyspělé „v období mezi pěti a deseti lety. V elektronice však nikdy nevíte, vývoj může být klidně ještě rychlejší než předvídáte.“ Dá se tedy očekávat, že příští Mégane RS bude nejspíše poslední generací poháněnou jen čistě spalovací jednotkou.
Kromě přechodu na hybridní ústrojí ovšem Renaultsport plánuje i nemalou expanzi svých modelů, což je další důvod, proč dráty a cívky míří pod kapotu. Pokud by se totiž jednalo jen o pár exemplářů ročně, pak Francouzi z emisí CO2 nemusí mít strach. Jak ovšem říká Ratti, „do pár let se naše nabídka oproti té současné ztrojnásobí nebo zčtyřnásobí.“ A při takovém objemu je již pochopitelné, proč Renaultu záleží na každém gramu CO2.













Stávající Renault Mégane RS již přišel o manuál. Následující generace nejspíše dorazí s méně objemným motorem, ta další pak zřejmě také s dráty a cívkami
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch