Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Motor, který může změnit svět aut a podle svých tvůrců má odhalit skutečný potenciál značky Infiniti, se uvedl tím snad nejhorším možným způsobem.
Nové Infiniti QX50 jsme si už mohli částečně představit. Věnovali jsme se přitom hlavně jeho pohonné jednotce VC-T, neboť ta má pro automobilku i svět aut potenciálně velký význam. Díky své revoluční konstrukci může zásadně zlepšit efektivitu spalovacích motorů a odvrátit tak jejich konec, který se v posledních letech zdá být nevyhnutelný. Designový šéf značky Alfonso Albaisa dokonce u příležitosti debutu QX50 na autosalonu v Los Angeles uvedl, že až tato novinka „odhaluje skutečný potenciál Infiniti“. To ale Albais ještě nevěděl, že odhalení vozu bude provázet ostuda, která je těmito jeho slovy jen umocněna.
Problém vybublal na povrch, když si pozorní na sadě oficiálních fotek interiéru všimli pohledu na přístrojový štít s rozsvícenou kontrolkou odkazující na nutnost diagnostiky motoru. To by mohlo být jen puštěné zapalování, pohled na displeje mezi otáčkoměrem a tachometrem ale ukazuje nápisy „Warning“ a „Malfunction“, tedy varování před selháním vozu.
Samozřejmě nevíme, co přesně se stalo a zda je to vůbec něco podstatného, ale to je nakonec druhotné. Potíží tu ve výsledku není ani tak fakt, že se něco pokazilo, jako to, že si toho nikdo při focení ani pozdější úpravě fotek nevšiml a do světa pustil snímek s takovou hláškou na přístrojové desce. Lákat tímto způsobem na zcela nový motor, jenž mělo vyvíjet 20 let a se kterým je spárováno na 300 patentů, je ze strany Infiniti velmi nešťastné.
Navíc je třeba se ptát, zda Infiniti udělalo dobře, že tento motor nejprve dalo vysokému a těžkému SUV. Samotný nový motor VC-T je jistě zajímavý - jako vůbec první produkční jednotka na světě disponuje variabilním kompresním poměrem, za čímž stojí speciální systém multilink, který dokáže snížit či zvýšit polohu pístů vzhledem k hřídeli a tak zvětšit či zmenšit prostor nad nimi. A právě díky tomu se mění kompresní poměr od 8:1 až po 14:1, což má čtyřválci dodat výkon benzinového šestiválce a spotřebu dieselových čtyřválců.
Věříme, že to může fungovat, Japonci mluví až o třetinovém zlepšení efektivity. Jenže čísla s pohonnou jednotkou spojená již tak působivá nejsou. Přeplňovaný dvoulitr s 272 koňmi a 380 Nm točivého momentu prochází bez výhrad, spotřeba u předokolky 8,7 litru na sto kilometrů a čtyřkolky za 9,05 l/100 km ale prostě neoslní, i když můžeme stokrát říci, že na poměry realistických amerických norem je dobrá.
Působivá pak kvůli vozu a jeho převodovce CVT není ani dynamika vozu. Akcelerace na stovku zabere 6,3 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 230 km/h. Lze tedy s jistotou konstatovat, že pokud Infiniti chtělo tímto SUV ohromit, minimálně v rámci oficiálních fotek interiéru a technických parametrů zůstává realita daleko za původními přísliby. A to je prostě škoda.
Od negativ se ale pojďme odpíchnout k dalším poznatkům, jenž souvisí s pohledným zevnějškem, který doplňuje luxusně vypadající kabina a prostorný zavazadelník. Jeho objem vůči předchozí generaci narostl o 345 litrů na 895 l, pokud je zadní posuvná lavice ve své nejzazší poloze (v tu chvíli cestující mohou počítat s 838 milimetry pro nohy). Pokud ji naopak posunete co nejvíce dopředu, kapacita vzroste na 1 048 l, respektive až na 1 699 l po sklopení sedadel.
QX50 přitom stojí na zcela nové platformě, s jejímž příchodem narostla torzní tuhost o 23 procent. Hluk a vibrace pronikající do kabiny byly naopak sníženy, i vlivem lepší aerodynamiky, která doznala zlepšení o 6 %. Cestující vpředu přitom mají k dispozici osmipalcový displej navigace, zatímco pod ním umístěný sedmipalcový je spárován s klimatizací a multimédii. Zároveň může díky sadě kamer zobrazit prostranství okolo celého vozu.
Počítat lze rovněž s různými druhy koženého čalounění, které bude možné spárovat s hliníkovými nebo dřevěnými dekory, zatímco v případě bezpečnosti se počítá s plejádou elektronických berliček. Samozřejmostí jsou přitom autonomní brzdy s detekcí chodců, nechybí však ani detekce aut ve slepém úhlu, varování před kolizemi se vzadu jedoucími vozy či překážkami a rovněž také semi-autonomní řízení ProPILOT.
Dále se nové QX50 chlubí hned dvěma systémy řízení. Základem je konvenční technika, jenž počítá s asistencí elektromotoru, jehož účinek klesá v závislosti na zvyšující se rychlosti vozu. Díky tomu má být SUV při vyšším tempu stabilnější. Ještě dále ovšem zachází varianta Direct Adaptive Steering, kde mezi řidičem a předními koly neexistuje žádná přímá vazba, místo toho ji zprostředkovávají elektromotory a senzory.
Infiniti přitom dodává, že systém ProPILOT, jenž zvládá zrychlovat, zpomalovat i řídit vůz v rámci jednoho pruhu, je daleko efektivnější při využití technologie Direct Adaptive Steering. Nakolik však tyto technologie budou záživné z pohledu řidiče, to je sporné. S verdiktem proto přijdeme až v příštím roce, kdy by nové QX50 mělo zamířit nejen na americké silnice, ale i na ty evropské. V ČR ale oficiálně ke koupi nebude.

Mezi oficiálními fotkami nového Infiniti QX50 se objevil i snímek interiéru s obrazovkou obsahující hlášku upozorňující na technické selhání vozu
Tady je celá galerie oficiálních fotek...
...přidat můžeme i ty živé z Los Angeles
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 5 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral