Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční dům na kolech chce přepsat dějiny, uvnitř levně nabízí normální bydlení
30.7.2025 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že se právě díváte do luxusního domu či bytu a ne obytného vozu, čeká vás při pohledu na zbylé snímky překvapení. Další pak může přijít při procházení všech fines.
Začal nový školní rok a podzim již pomalu klepe na dveře, což znamená, že dovoleným víceméně odzvonilo. Nakonec některé státy začínají opět zavírat své hranice, a tak vám v nejbližších měsících zřejmě nezbude než zůstat doma v teple. Neznamená to nicméně, že byste se museli zdržovat na jediném místě. Pokud totiž oslovíte britskou firmu Tiny Housing, můžete odstartovat svůj život na cestách. Komfort a luxus, na který jste byli dosud zvyklí, přitom stěží budete postrádat, možná jej posunete ještě dál.
Britové totiž nabízí nový obytný přívěs Natura, který chce přepsat dějiny karavanů. Je to skutečný dům na kolech, a to dokonce patrový, přitom zdaleka nestojí tolik co velké obytné vozy postavené z kamionů, kterým se fakticky touží přiblížit. Zatímco v přízemí je možné počítat s obývacím pokojem, kuchyní, záchodem a sprchovým koutem, o patro výše se nachází ložnice. Přívěs je přitom 7 metrů dlouhý, 2,4 metru široký a 3,95 metru vysoký, díky čemuž nabízí plochu o velikosti 23,25 metrů čtverečných. Nejde tedy sice o úplnou náhradu bytu 3+1, nicméně jelikož Natura je určena dvěma lidem, klaustrofobie se netřeba obávat.
Přívěs je aktuálně nabízen ve dvou verzích standard a Eco, přičemž první vychází na 49 999 liber (cca 1 470 000 Kč) a druhý na 54 999 GBP (1 615 000 Kč). To jsou velmi sympatické sumy na karavany podobných možností, zkraje zmíněné obytné kamiony stojí obvykle desetinásobky takových částek. Rozdíl ve výbavě zmíněných typů je navíc poměrně malý, neboť za vyšší sumu dostáváte navíc pouze krb a solární panely o výkonu 3 000 wattů namísto standardní tisícovky wattů. To je ale vše, s dvouplotýnkovou indukční varnou deskou, ledničkou s mrazákem a elektrickou troubu lze počítat u obou variant. Což ostatně platí také o veškerých úložných skříňkách.
Nadmíru zajímavé jsou přitom finesy, s jakými Britové vyrukovali. O redukci vašich provozních nákladů se totiž nestarají pouze již zmíněné solární panely, které zajišťují dostatečný přísun elektřiny, ale rovněž již zmiňovaný krb, který je napojen na podlahové vytápění. V případě dřezu je pak možné počítat s velmi účinným filtrem, který umožňuje několikeré použití vody. Klimatizační systém pak dokáže odstranit nejen zatuchlinu, ale i nadměrnou vlhkost.
Firma Tiny Housing aktuálně nepožaduje zrovna extrémně vysokou zálohu, v případě zájmu složíte pouze 500 liber (14 700 Kč). Poté musíte vyčkat na kontakt ze strany Britů, přičemž nadále můžete přemýšlet mezi požadovanou variantou. Jakmile vám ale zazvoní telefon, musíte se rozhodnout. Výroba přitom následně zabere tři měsíce.
Lze už jen dodat, že hmotnost přívěsu nebyla přesně specifikována, nicméně zcela podléhá zákonům. Znamená to, že více než 3,5 tuny dům na kolečkách neváží. V transportním stavu je pak 4,2 metru vysoký, což má opět oporu v reálném světě - většina mostů totiž umožňuje průjezd 4,5metrových aut. Jakmile si tedy pořídíte poměrně silné SUV, neměl by již s vaším novým mobilním obydlím být jediný problém.











Britský obytný přívěs Natura je skutečným domem na kolech a nikoli drahým. Pořídit si do něj můžete dokonce krb, který následně vyhřívá podlahu. Foto: Tiny Housing
Zdroj: Tiny Housing
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 21 minutamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před hodinouPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:37 - Vrooom
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB