Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rinspeed microMax detailně: minibus pohání motor z vysokozdvižného vozíku
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Švýcarské mini-MHD od Franka Rinderknechta dostala pohon ze skladové techniky, v případě zájmu se může dočkat i výroby.
Poslední úlet švýcarské společnosti Rinspeed nazvaný microMax, který má být jakousi devalvovanou obdobou prostředku městské hromadné dopravy, jsme premiérově představili loni v prosinci, kdy nechal majitel společnosti Frank M. Rinderknecht zveřejnit na svůj nový stroj první upoutávku. Dva týdny před startem ženevského autosalonu, kde bude vůz vystaven, zde máme kompletní set fotek, videosnímek i podrobnější technické parametry.
Studie microMax je dlouhá pouze 3,7 metru a je tedy o celých třicet centimetrů kratší než běžná Škoda Fabia. Přesto najde na palubě Rinseedu místo až pět osob, ačkoli s pohodlím to už tak horké nebude. V krychlovité kabině s přístupem vyřešeným pomocí dveří připomínající ty v autobusech si totiž posádka normálně nesedne. Cestující jsou za jízdy v polosedu, polostoji a především zážitek z řízení s volantem „na kolenou“ patrně nebude z těch, které byste mohli nazvat zábavným.
Díky extrémní výšce vozu až 2,2 metru, má posádka tolik místa nad hlavami, že se může postavit přímo v interiéru. Zní to poněkud divně, v microMaxu je však nainstalován kávovar a lednička, takže důvod k menší „procházce“ se zde asi najde. Tím však vzrušení z pobytu na palubě asi končí, i když příznivci surfování na internetu by to mohli díky integrovaným tabletům vidět poněkud jinak.
Jak jste jistě sami poznali, Rinspeed microMax velké ambice jezdit mimo město nemá, ale i kdyby, se svou pohonnou jednotkou si toho moc dovolit nemůže. Kapacita akumulátorů, ani jejich typ známý není, vozík je však poháněný elektromotorem o výkonu jen 38 koní, který společnost Linde Material Handling montuje do svých vysokozdvižných vozíků.
Pokud máte dojem, že jde o vtip, tak není, Rinspeed se dokonce netají zájmem nabídnou případným zájemcům výrobu. Prodejní cena microMaxu by se pak měla v závislosti na provedení, počtu sedadel a pohonné jednotky pohybovat od pět do deset tisíc Eur.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


















































































Vůz dostal jako primární zdroj tepla nezávislé topení Eberspächer, které za hodinu spotřebuje 0,16 litru etanolu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 11 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
