Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu

Během prvního celého roku na trhu se z něj stal vůbec nejprodávanější model značky v druhé nejlidnatější zemi světa. Při pohledu na jeho specifikace a ceny se vážně není čemu divit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu

26.2.2021 | Petr Prokopec

Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu

/

Foto: Renault

Během prvního celého roku na trhu se z něj stal vůbec nejprodávanější model značky v druhé nejlidnatější zemi světa. Při pohledu na jeho specifikace a ceny se vážně není čemu divit.

Indický trh s automobily sice není z globálního hlediska zdaleka tak významný jako sousední čínský, už léta se ale hovoří o jeho obrovském potenciálu. V této zemi žije více jak 1,3 miliardy lidí, registrováno je tam ale jen 22 aut na 1 000 obyvatel. Pro srovnání - u nás je to přes 500 aut a v nevyspělejších zemích se toto číslo blíží až tisícovce. Teď si představte, že by se Indie přiblížila jen naší úrovni, auta by se tam prodávala po milionech jako nic. Jenže žádný velký boom zatím nenastal.

Tamní vláda se přesto snaží jej vyvolat, a tak zavedla různé pobídky, díky kterým se výrobci mohou dostat s cenami opravdu hodně nízko. Musí však splnit dvě základní podmínky, z nichž jednou je délka do čtyř metrů a druhou objem motoru, který u benzinových jednotek nesmí překročit 1,2 litru a u dieselů 1,5 litru. Úlevy jsou pak opravdu nemalé - rázem platíte 8procentní daň místo 20procentní u osobních vozů, respektive 24procentní u SUV. Do nastavených pravidel se tak automobilky snaží dostat vozy všeho druhu.

Jednou z těch, které jsou v Indii velmi aktivní, je Renault. Ten loni začal v Indii prodávat nový malý crossover Triber, který lavíruje na pomezí SUV a MPV a stojí na nám dobře známé platformě CMF-A. Ta se však dočkala výrazného přepracování, načež byl rozvor protažen z 2 422 milimetrů na 2 636 mm. Triber se tak dostal třeba na dostřel Škody Kamiq, která počítá s 2 651 mm. A přesto se s délkou 3 990 mm vejde do onoho čtyřmetrového limitu.

Francouzům se přitom na tak krátkou vzdálenost povedlo naskládat tři řady sedadel, jakkoliv se tak nestalo bez negativního dopadu na velikost zavazadlového prostoru. S ničím světoborným pak ostatně nelze počítat ani pod kapotou, neboť o pohon předních kol se stará kompaktní litrový atmosférický tříválec naladěný na 72 koní. S oslnivou jízdní dynamikou tedy rozhodně nelze počítat, převoz větších zavazadel však nemusíte oželet - zadní lavici lze zcela vyjmout, čímž se kapacita navýší na 625 litrů. Aby pozitiv nebylo málo, můžeme zmínit ještě nízkou hmotnost 947 kilogramů, která se bezesporu pozitivně podepíše na spotřebě i na dynamice při oněch jinak nepřesvědčivých 72 koních.

Co je ovšem velmi přesvědčivé, jsou jeho ceny. Triber v základu vychází na pouhých 520 tisíc rupií (cca 153 tisíc korun), přičemž není zrovna „oholený”. Standardem jsou dva čelní airbagy či ABS a EBD. Standardem je i klimatizace nebo parkovací senzory, jenž jsou u vyšších výbav ještě doplněny zpětnou kamerou a dalšími dvěma airbagy. Ani vrcholná verze s maximální výbavou a automatem pak nestojí více než 750 000 INR, což je necelých 221 tisíc korun.

Francouzům se tedy očividně povedlo stvořit malý rodinný zázrak, o čemž nejlépe svědčí zájem o něj. Stačil jediný nekompletní rok výroby, aby se vůz stal nejprodávanějším Renaultem v Indii, což je vzhledem k jeho charakteru neobvyklé. Však si představte, že se tu nejlépe prodává Škoda Kodiaq a nikoli menší a levnější vozy, které Francouzi v Indii nabízí též. Pravda, nominálně jde jen o něco více než 38 tisíc aut, ale indický trh s auty je navzdory lidnatosti malý a krom domácích Maruti neexistuje jediný vůz, který by si našel aspoň 100 tisíc zákazníků za rok. V tomto kontextu je Triber velký hit a pokud prodej aut v indii „chytne saze”, bude z toho profitovat ve velkém.


Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 1 - Renault Triber 2020 2021 sada 01Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 2 - Renault Triber 2020 2021 sada 02Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 3 - Renault Triber 2020 2021 sada 03Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 4 - Renault Triber 2020 2021 sada 04Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 5 - Renault Triber 2020 2021 sada 05Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 6 - Renault Triber 2020 2021 sada 06Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 7 - Renault Triber 2020 2021 sada 07Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 8 - Renault Triber 2020 2021 sada 08Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 9 - Renault Triber 2020 2021 sada 09Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 10 - Renault Triber 2020 2021 sada 10Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 11 - Renault Triber 2020 2021 sada 11Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 12 - Renault Triber 2020 2021 sada 12Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 13 - Renault Triber 2020 2021 sada 13Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 14 - Renault Triber 2020 2021 sada 14Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 15 - Renault Triber 2020 2021 sada 15Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 16 - Renault Triber 2020 2021 sada 16Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 17 - Renault Triber 2020 2021 sada 17Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 18 - Renault Triber 2020 2021 sada 18Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 19 - Renault Triber 2020 2021 sada 19Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 20 - Renault Triber 2020 2021 sada 20Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 21 - Renault Triber 2020 2021 sada 21Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 22 - Renault Triber 2020 2021 sada 22Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 23 - Renault Triber 2020 2021 sada 23Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 24 - Renault Triber 2020 2021 sada 24Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 25 - Renault Triber 2020 2021 sada 25Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 26 - Renault Triber 2020 2021 sada 26Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 27 - Renault Triber 2020 2021 sada 27Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 28 - Renault Triber 2020 2021 sada 28Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký hit. Při ceně od 153 tisíc s výbavou není divu - 29 - Renault Triber 2020 2021 sada 29
Renault Triber vypadá větší, na délku ale neměří ani čtyři metry. Přesto zvládne pobrat sedm pasažérů nebo až 625 litrů nákladu a je k mání doslova za hubičku. Jisté i proto se prodává tak dobře. Foto: Renault

Zdroj: Renault

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše