Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rok a půl trvající snaha Alfy Romeo vyprodat limitovanou edici ukazuje, jak špatně na tom je
1.10.2021 | Petr Prokopec
Pokud nějaká automobilka nabídne kusově omezenou edici výjimečného modelu, je obvykle otázkou minut či hodin, než se rozprodá. Pokud tedy není váženými klienty rozebrána předem. Alfa musela 500 aut nabízet rok a půl.
Již nějakou dobu to vypadá, že Alfa Romeo je v posledním tažení a Stellantis už nemá moc šancí na její záchranu. Vozy tohoto výrobce se stále mnoha lidem líbí, kupuje je ale málokdo. Jasně to deklaruje zájem... Či spíše bychom měli říci nezájem o poslední limitovanou edici. Verze Giulia GTA a GTAm totiž Alfa Romeo představila již loni v březnu, přičemž oznámila, že k dispozici pro celý svět vyjma Severní Ameriky bude 500 kusů. Všechny se nicméně podařilo vyprodat až nyní, tedy po dlouhém roce a půl.
Je samozřejmě třeba zmínit, že obě verze ani zdaleka nebyly levné, GTA startovala na 175 tisících Eur (cca 4,43 mil. Kč) a GTAm byla k mání dokonce od 180 000 Eur (4,56 mil. Kč). Ovšem vůči běžným modelům došlo na řadu změn. Posílení se dočkal 2,9litrový šestiválec, který produkuje 540 koní namísto 510. A mimo to prošel modifikacemi i bodykit, jenž vypadá jako splněný tunerský sen. Závodní jezdci pak ještě naladili podvozek, aby novinky neokouzlily jen v přímém směru (stovku dají za 3,6 sekundy), ale také v zatáčkách.
Spíše než samotné technické parametry či úpravy ale měla zákazníky okouzlit zcela jiná skutečnost. Verze GTA a GTAm jsou vůbec posledními vrcholnými spalovacími sportovními deriváty značky, než ta přepřáhne na elektrifikaci. V podstatě tu tedy máme sběratelské unikáty, u nichž neměl být s nalezením majitele problém. Osmnáctiměsíční snaha značky ale hovoří za vše. A měla by pro koncern Stellantis být dostatečným varováním, že Alfa Romeo již dávno není takovou ikonou, jakou byla v minulosti.
Právě s ohledem na neúspěch poslední limitované edice je třeba bát se budoucnosti, neboť pokud italská automobilka nedokáže zaujmout s nadmíru lákavým produktem, který vystupuje z davu jako málokterá novinka dnešní doby, jak chce potom okouzlit s elektrickými vozy, jež se vůči konkurenci snad kromě designu nebudou vymezovat prakticky ničím? Odpovědí je zřejmě jen slepá víra Stellantisu, která vyjde koncern na další desítky miliard.
Znovu dodáme, že italská automobilka nám není trnem v oku , to ani trochu, většina z redakce alespoň jednu Alfu chvíli vlastnili, je to u nadšence do aut skoro povinnost. Úspěch bychom jí tak přáli, ovšem při pohledu na prodeje si zkrátka nelze lhát do kapsy. Od začátku loňského ledna do konce letošního července, tedy za dlouhých 19 měsíců, prodala Alfa Romeo na evropských trzích pouze 51 482 nových vozů. To je přitom o takřka tři tisíce aut horší výsledek, než jakého dosáhl Mercedes-Benz pouze za letošní červenec. Skutečně zde tedy mluvíme o mizérii, jakkoli dno vypadá ještě jinak.
Nad vodou totiž automobilku nedrží ani americký trh, kde jsou registrace ještě nižší, a to nikoliv jen v porovnání s Evropou, ale také třeba s rokem 2018, který byl pro Italy prodejním vrcholem. Sázeli bychom tak spíše na to, kdy Alfa řady koncernu Stellantis opustí - ať už nadobro nebo pod jiná křídla -, než kdy se konečně odrazí zpět k výšinám.

























Limitované edice GTA a GTAm dostaly do vínku vyšší výkon i agresivní bodykit, druhá pak byla navíc spojena i se stokilovou dietou. Navíc jde o poslední spalovací vozy Alfy Romeo tohoto druhu. Přesto značce trvalo rok a půl, než prodala všech 500 kusů. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Alfa Romeo
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva