Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové chystají extrémní nové SUV. Za jeho volant budete moci usednout jen se zvláštním oprávněním
5.12.2023 | Petr Prokopec
A není to žádná iluze, firma z Krasnojarsku už testuje pojízdný prototyp. Ten vypadá skoro brutálně, ještě zajímavější jsou ale jeho parametry. Největší překážky bude ovšem třeba zdolat už při koupi.
Rusové letos zjevně zvládají překvapit. Nedávno jsme si mohli posvítit na tamní novou značku Rossa, za níž stojí závodník Roman Rusinov a která se chystá vyrábět supersporty. Dnes se pro změnu vydáme trochu jiným směrem, představit si totiž můžeme chystané SUV S2. Za tím stojí další začínající výrobce, firma Visuva založená nadšenci z Krasnojarsku. Ti již dali dohromady i pojízdný prototyp, který je postaven na bázi Toyoty Sequoia. Čtyřlitrový motor naladěný na 280 koní je však již dílem čínské značky Great Wall.
Ta se má stát i dodavatelem hnacího ústrojí sériových verzí, přičemž zákazníci budou moci volit mezi dvou- a třílitrovou jednotkou. První bude produkovat 227 koní, druhá pak dokonce 345. Oba motory budou spojeny s automatickými převodovkami o osmi či devíti stupních. Nic konkrétního ale pro tuto chvíli nebylo rozhodnuto, ostatně Rusové zatím ještě ani nezveřejnili datum, kdy bude mít Visuva S2 premiéru. Na otevření objednávkových knih ale již došlo.
Stejně jako u zmiňované Rossy je i v tomto případě do vývoje zapojen závodní jezdec. Tím je Dmitrij Zubritskij, který se již zasadil o to, aby SUV dostalo do vínku nezávislé dvojité lichoběžníky. Kromě toho bude možné počítat se světlou výškou 470 milimetrů, půlmetrovým zdvihem kol či nájezdovým úhlem 38,2 stupně. Zabodovat by tedy novinka měla v jakémkoli terénu, o což se má zasadit i zesílený rám. Na něm navěšené panely z kompozitu se pro změnu mají projevit na nízké hmotnosti.
Základní verze S2 počítá se dvěma cestujícími a obrovským zavazadelníkem, na zveřejnění kapacity ovšem nedošlo. Pro začínající ruskou značku jde ale jen o první vlaštovku, za kterou bude následovat menší hejno. V plánu je totiž jak čtyřmístné, tak i pětimístné provedení. Mimo to má dorazit také pick-up a minibus s kapacitou pro 14 pasažérů. Plány tedy Rusové mají nemalé, jejich realizace však pochopitelně bude záviset na úspěchu verze S2. A zde by mohl nastat přinejmenším zádrhel.
Nejde totiž jen o cenu startující na 6 milionech rublů (cca 1,49 milionu korun), ale rovněž o dokumenty potřebné k jejímu řízení. Protože jde o projekt snažící se dostat auto na silnice přes minimum legislativních, jsou využívány veškeré skuliny v zákonech. S2 tak bude formálně samohybným strojem, u kterého se vyžaduje řidičské oprávnění na traktory. Navíc jde o speciální licenci, která umožňuje řízení výkonnějších zemědělských strojů.
Jsme tedy zvědavi, zda o nové značce Visuva ještě uslyšíme, a to jinak než v souvislosti s bankrotem. Krasnojarskému týmu nadšenců ale přejeme hodně štěstí, jejich „traktor“ totiž vypadá opravdu brutálně. A díky oněm zveřejněným parametrům se opravdu dá předpokládat, že kralovat bude i v náročném terénu. Škoda tedy jen, že nejnáročnější překážky bude třeba překonat před usednutím za volant.








Visuva S2 vypadá až brutálně, v terénu by pak ruské SUV mělo zdolat vše myslitelné. Zda se to povede i v rámci úřednické byrokracie, je v tuto chvíli ve hvězdách. Foto: Visuva
Zdroj: Visuva
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V prostřední kubatuře není nic rozhodnuto včera 18:52
- Vznikl ES Road Racing včera 15:07
- Aprilia SR GT Replica 2025: v designu MotoGP motocyklů včera 14:41
- Finále šampionátu MS-Superbike začíná v Aragónu 24.9.2025
- Stane se Marquez mistrem světa už v Motegi? 24.9.2025
Nejnovější články
Hacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
včeraPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraDalší velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
včeraČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
včeraStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva