Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové poprvé ukázali hotového konkurenta Škody Octavia, nový Moskvič dostal až 174 koní
22.8.2023 | Petr Prokopec
174koňový Moskvič? O tom se ještě před pár dekádami nikomu ani nezdálo. Teď je tady s prostým označením 6, jak už ale vyplynulo z dřívějších informací, úplně nové auto to není. A hotové je jen zvenčí, interiér zatím zůstává zahalen.
Návrat Moskviče na scénu neprobíhá podle plánů, kterými se Rusové koncem minulého roku oháněli. Podle nich měla znovuzrozená značka letos prodat 50 tisíc aut, přičemž u jedné pětiny se počítalo s elektrickým pohonem. Rok sice ještě neskončil, dosavadní realita ale nenasvědčuje, že by Moskvič k tomuto cíli mířili. Podle aktuálních informací bylo do konce července v Rusku prodáno jen 6 051 aut, vyrobeno jich nicméně bylo téměř dvakrát víc. I kdyby tedy značka prodala všechno, co má, stejně bude naplnění svých ambicí hodně vzdálena.
Jistě i proto nechce spoléhat na jediný model, SUV jménem 3, a do prodeje tlačí druhý typ. Na výstavě Station Manege, která o víkendu odstartovala v Petrohradu, tedy Rusové poprvé představili hotový Moskvič 6 - liftback ve stylu Škody Octavia, který má právě zákazníky českého bestselleru oslovit. Hotový byl ale pouze zvenčí a po technické stránce, interiér nebyl přes zatmavená okna viditelný a přítomný personál údajně odmítal veškeré žádosti o otevření dveří. Podle informací automobilky interiér ještě čekají drobná doladění.
Skrývat ale moc není co, pětidveřový vůz dlouhý 4 780 milimetrů je už dobře znám jako JAC A5 Plus, JAC J7 Plus, Sehol A5 Plus či KMC J7. Na jeho představení došlo již před dvěma lety, kdy se za zákazníky vydala verze osazená přeplňovaným 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem. Ten je s předními koly propojen skrze šestistupňový manuál či CVT, jež mohou přenášet 150 či 184 koní. Loni nicméně Číňané přišli také s elektrickým provedením, které páruje baterie o kapacitě 64 kWh s elektromotorem naladěným na 193 koní. Ty však stačí na maximálku jen 142 km/h.
Rusové zatím počítají pouze se spalovacím pohonem, a to i kvůli fiasku již zmiňovaného Moskviče 3. Jeho elektrická varianta totiž opravdu neláká, neboť je příliš drahá, nenabízí patřičný dojezd a zákazníci ji moc nemají kde dobíjet. Spalovací pohon nicméně prošel lehčími úpravami, aby byl schopen spalovat i benzin s méně oktanovým číslem, který je v zemi běžný (a pochopitelně také levný). To ovšem mělo dopad na potenciál motoru - výkon u základní verze klesl na 136 koní a u té výše postavené na 174 koní. I tak je to na Moskvič hodně, jde o nejsilnější sériové auto, které kdy dostalo logo značky.
V souladu se zmíněným se ruská klientela dočká také trochu jiného výběru převodovek - slabší verzi motoru bude doprovázet CVT, zatímco u silnější lze počítat s klasickým šestistupňovým automatem. Uvnitř se pak již standardně má objevit klimatizace, vyhřívaný volant, multimédia s 10,4palcovým displejem a zpětnou kamerou či elektricky ovládané sedadlo řidiče. Výroba odstartuje na přelomu září a října, kdy bychom měli očekávat také ceny a detailnější informace.



Hotový Moskvič 6 se ukázal na výstavě Station Manege, ovšem jen zvenčí. Foto: Moskvič
Protože je však ruská novinka přepracovaným čínským liftbackem JAC A5 Plus, dá se očekávat, že interiér Moskviče 6 bude velmi podobný. Foto: JAC
Zdroje: Moksvič, RIA Novosti
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejčtenější články
Němci vzali Erdoganovu pýchu a zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
6.8.2025Honda prodělala za jediný kvartál na elektromobilech 16 miliard Kč. Ve světlé chvíli přiznala: Byl to omyl
7.8.2025Firma se zbavila hotové továrny na elektromobily, radši ji prodala společnosti dělající hardware pro AI
7.8.2025„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7.8.2025Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
7.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva