Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca má české ceny, s litrovým tříválcem startuje nad půl milionem
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První španělské SUV je k mání ve dvou úrovních výbavy a s motory 1,0 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Vybírat lze manuál, automat či pohon 4x4.
Vůbec první SUV španělské automobily bylo jednou z největších hvězd letošního ženevského autosalonu. Seat do modelu Ateca vkládá nemalé naděje, pročež se nemůžeme divit promptnímu zahájení prodeje. A to nikoliv pouze ve své domovině, aktuálně totiž novinka značky dorazila také na český trh. Ve výbavě Style přitom startuje na 523 900 Kč, což není až tak extrémní suma na 4,36 metru dlouhé pětimístné SUV.
Standardem se přitom v takové chvíli stávají 17palcové ráfky Dynamic, dvojité čelní halogeny s LEDkami pro denní svícení, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, kůží obšitý volant a madlo řadicí páky, sportovní přední sedadla s čalouněním Alcantarou nebo multimédia s pětipalcovým barevným displejem. Dále pak nesmíme zapomínat na plejádu airbagů či celou řadu elektronických berliček.
Jakkoliv jde o ucelený seznam klíčových doplňků, které potřebujete k „automobilovému životu”, pod kapotou již věci až tak příznivě nevypadají. Za zmiňovaných 524 tisíc korun totiž dostáváte pouze litrový tříválec. Ten dává k dobru 115 koní, jenž na přední kola přenáší šestistupňový manuál. To ani dynamické parametry (stovka za 10,5 sekundy a maximálka 183 km/h) nevypadá úplně marně, s ohledem na šíři využití podobného auta lze ale očekávat, že dobře použitelný bude leda pro ty, kteří s Atecou plánují většinu času jezdit sami.
Než se přesuneme k druhému nabízenému stupni výbavy Excellence, jen zmíníme, že s úrovní Style je možné spojit také 1,4litrový benzinový čtyřválec naladěný na 150 koní nebo 1,6litrový a dvoulitrový turbodiesel. První dává k dobru 115 koní, druhý 150, přičemž kromě šestistupňového manuálu jej lze spřáhnout se sedmistupňovým DSG. Ceny pak u „producentů sazí“ začínají na 568 900 Kč za 1,6 TDI.
Ateca Excellence je k dispozici od 611 900 Kč v případě motoru 1,4 TSI, respektive na 664 900 Kč při koupi dvoulitrového turbodieselu. V obou případech je přitom standardem manuál a pohon předních kol, ve výbavě pak nechybí 18palcové lité ráfky, tempomat, volba jízdních režimů Seat Drive Profile či paket Convenience zahrnující dešťový a světelný senzor či funkce Leaving Home a Coming Home.
Více informací se dozvíte z právě spuštěného online konfigurátoru, kde můžete zvolit také aktuálně nejvýkonnější variantu osazenou dvoulitrovým turbodieselem se 190 koňmi. Standardem je přitom v takové chvíli automat a pohon všech kol, cena ovšem startuje na 843 900 Kč. Navýšit ji ovšem můžete díky nemalému množství doplňků zahrnujících lak karoserie, čalounění či třeba navigaci.




































Seat Ateca s tříválcem startuje na 523 900 Kč...













...za vrcholný diesel se 190 koňmi a příplatkovou výbavou ovšem můžete dát až dvakrát tolik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
