Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca má české ceny, s litrovým tříválcem startuje nad půl milionem
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První španělské SUV je k mání ve dvou úrovních výbavy a s motory 1,0 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Vybírat lze manuál, automat či pohon 4x4.
Vůbec první SUV španělské automobily bylo jednou z největších hvězd letošního ženevského autosalonu. Seat do modelu Ateca vkládá nemalé naděje, pročež se nemůžeme divit promptnímu zahájení prodeje. A to nikoliv pouze ve své domovině, aktuálně totiž novinka značky dorazila také na český trh. Ve výbavě Style přitom startuje na 523 900 Kč, což není až tak extrémní suma na 4,36 metru dlouhé pětimístné SUV.
Standardem se přitom v takové chvíli stávají 17palcové ráfky Dynamic, dvojité čelní halogeny s LEDkami pro denní svícení, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, kůží obšitý volant a madlo řadicí páky, sportovní přední sedadla s čalouněním Alcantarou nebo multimédia s pětipalcovým barevným displejem. Dále pak nesmíme zapomínat na plejádu airbagů či celou řadu elektronických berliček.
Jakkoliv jde o ucelený seznam klíčových doplňků, které potřebujete k „automobilovému životu”, pod kapotou již věci až tak příznivě nevypadají. Za zmiňovaných 524 tisíc korun totiž dostáváte pouze litrový tříválec. Ten dává k dobru 115 koní, jenž na přední kola přenáší šestistupňový manuál. To ani dynamické parametry (stovka za 10,5 sekundy a maximálka 183 km/h) nevypadá úplně marně, s ohledem na šíři využití podobného auta lze ale očekávat, že dobře použitelný bude leda pro ty, kteří s Atecou plánují většinu času jezdit sami.
Než se přesuneme k druhému nabízenému stupni výbavy Excellence, jen zmíníme, že s úrovní Style je možné spojit také 1,4litrový benzinový čtyřválec naladěný na 150 koní nebo 1,6litrový a dvoulitrový turbodiesel. První dává k dobru 115 koní, druhý 150, přičemž kromě šestistupňového manuálu jej lze spřáhnout se sedmistupňovým DSG. Ceny pak u „producentů sazí“ začínají na 568 900 Kč za 1,6 TDI.
Ateca Excellence je k dispozici od 611 900 Kč v případě motoru 1,4 TSI, respektive na 664 900 Kč při koupi dvoulitrového turbodieselu. V obou případech je přitom standardem manuál a pohon předních kol, ve výbavě pak nechybí 18palcové lité ráfky, tempomat, volba jízdních režimů Seat Drive Profile či paket Convenience zahrnující dešťový a světelný senzor či funkce Leaving Home a Coming Home.
Více informací se dozvíte z právě spuštěného online konfigurátoru, kde můžete zvolit také aktuálně nejvýkonnější variantu osazenou dvoulitrovým turbodieselem se 190 koňmi. Standardem je přitom v takové chvíli automat a pohon všech kol, cena ovšem startuje na 843 900 Kč. Navýšit ji ovšem můžete díky nemalému množství doplňků zahrnujících lak karoserie, čalounění či třeba navigaci.




































Seat Ateca s tříválcem startuje na 523 900 Kč...













...za vrcholný diesel se 190 koňmi a příplatkovou výbavou ovšem můžete dát až dvakrát tolik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Muži přestalo topit auto, a tak otevřel kapotu motoru, čekalo ho tam 18kilové překvapení
29.11.2025
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Už i Hujeři prozřeli. Výrobci chtějí zrušit zákaz spalovacích aut v EU, hrozí „nevratný úpadek”, prodeje elektromobilů jsou výrazně nižší než oficiální čísla
29.11.2025
Poslední Škoda nedotčená VW je k mání jako dodnes skoro nové auto, z jejího motoru by snad šlo i jíst
29.11.2025
VW v Číně vyrábí a prodává svá auta za míň než polovinu českých cen. Do Evropy je dovážet odmítá, jinam už je ale vozí
29.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
