Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca má české ceny, s litrovým tříválcem startuje nad půl milionem
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První španělské SUV je k mání ve dvou úrovních výbavy a s motory 1,0 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Vybírat lze manuál, automat či pohon 4x4.
Vůbec první SUV španělské automobily bylo jednou z největších hvězd letošního ženevského autosalonu. Seat do modelu Ateca vkládá nemalé naděje, pročež se nemůžeme divit promptnímu zahájení prodeje. A to nikoliv pouze ve své domovině, aktuálně totiž novinka značky dorazila také na český trh. Ve výbavě Style přitom startuje na 523 900 Kč, což není až tak extrémní suma na 4,36 metru dlouhé pětimístné SUV.
Standardem se přitom v takové chvíli stávají 17palcové ráfky Dynamic, dvojité čelní halogeny s LEDkami pro denní svícení, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, kůží obšitý volant a madlo řadicí páky, sportovní přední sedadla s čalouněním Alcantarou nebo multimédia s pětipalcovým barevným displejem. Dále pak nesmíme zapomínat na plejádu airbagů či celou řadu elektronických berliček.
Jakkoliv jde o ucelený seznam klíčových doplňků, které potřebujete k „automobilovému životu”, pod kapotou již věci až tak příznivě nevypadají. Za zmiňovaných 524 tisíc korun totiž dostáváte pouze litrový tříválec. Ten dává k dobru 115 koní, jenž na přední kola přenáší šestistupňový manuál. To ani dynamické parametry (stovka za 10,5 sekundy a maximálka 183 km/h) nevypadá úplně marně, s ohledem na šíři využití podobného auta lze ale očekávat, že dobře použitelný bude leda pro ty, kteří s Atecou plánují většinu času jezdit sami.
Než se přesuneme k druhému nabízenému stupni výbavy Excellence, jen zmíníme, že s úrovní Style je možné spojit také 1,4litrový benzinový čtyřválec naladěný na 150 koní nebo 1,6litrový a dvoulitrový turbodiesel. První dává k dobru 115 koní, druhý 150, přičemž kromě šestistupňového manuálu jej lze spřáhnout se sedmistupňovým DSG. Ceny pak u „producentů sazí“ začínají na 568 900 Kč za 1,6 TDI.
Ateca Excellence je k dispozici od 611 900 Kč v případě motoru 1,4 TSI, respektive na 664 900 Kč při koupi dvoulitrového turbodieselu. V obou případech je přitom standardem manuál a pohon předních kol, ve výbavě pak nechybí 18palcové lité ráfky, tempomat, volba jízdních režimů Seat Drive Profile či paket Convenience zahrnující dešťový a světelný senzor či funkce Leaving Home a Coming Home.
Více informací se dozvíte z právě spuštěného online konfigurátoru, kde můžete zvolit také aktuálně nejvýkonnější variantu osazenou dvoulitrovým turbodieselem se 190 koňmi. Standardem je přitom v takové chvíli automat a pohon všech kol, cena ovšem startuje na 843 900 Kč. Navýšit ji ovšem můžete díky nemalému množství doplňků zahrnujících lak karoserie, čalounění či třeba navigaci.




































Seat Ateca s tříválcem startuje na 523 900 Kč...













...za vrcholný diesel se 190 koňmi a příplatkovou výbavou ovšem můžete dát až dvakrát tolik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 9 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 7 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 9 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 10 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 20:58 - M.Z.
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
