Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní

Možná je to k nevíře, ale jeden ze španělských bestsellerů se dosud musel spokojit nanejvýš se 150 koňmi. A podobně neuvěřitelné se může zdát, jaký motor tento problém řeší - benzinový dvoulitr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní

4.5.2021 | Petr Prokopec

Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní

/

Foto: Seat

Možná je to k nevíře, ale jeden ze španělských bestsellerů se dosud musel spokojit nanejvýš se 150 koňmi. A podobně neuvěřitelné se může zdát, jaký motor tento problém řeší - benzinový dvoulitr.

Ještě před několika málo lety jste si i pod kapotu mainstreamových aut mohli objednat výjimečná pohonná ústrojí. Auta jako Ford Mondeo, Peugeot 407 či Škoda Superb byly k dispozici i se šestiválci a byť se tyto verze neprodávaly ve velkém množství, svou marketingovou roli plnily na jedničku. Toužil po nich každý fanoušek, který tak mohl alespoň doufat, že jednou dosáhne svého alespoň na trhu ojetin. Automobilky tak získávaly loajální příznivce, po kterých dnes pátrají stále marněji.

U řady automobilek totiž dnes nedostanete ani dvoulitrový čtyřválec, místo toho je pro ně vrcholem přeplňovaná jedna-šestka. Tedy jednotka, která byla dříve určena k pohonu základních variant. O ty se ale dnes leckdy starají tříválce, z nichž mnohé nedosahují ani litrového objemu. Ve výsledku tak pomalu tleskáme pokaždé, kdy na trh míří cokoli většího. I dvoulitr s vyšším výkonem je dnes v kompaktní třídě u úplně nových vozů v nikoli sportovních variantách raritou, o to raději můžeme být, že jeden takový je nově k mání.

Dočkaly se jej Seaty Leon a Leon Sportstourer. Španělské duo dosud zaostávalo za nabídkou Škody nebo Volkswagenu a jako dosavadní benzinový vrchol nabízelo pouze jedna-pětku. Ta sice byla naladěna na 150 koní, s nimiž hatchback zvládl stovku za 8,4 sekundy, ovšem pro řadu zákazníků tyto parametry nebyly dostačující. Uspokojit je pak navíc nezvládl ani dvoulitrový turbodiesel, který taktéž produkukoval maximálně 150 koní.

Mohlo to tak klidně zůstat, ale nezůstalo. Se čtyřválcem 2,0 TSI tak přichází změna, neboť hatchback i kombík může pohánět až 190 koní. Jejich přenos dostala na starosti výlučně sedmistupňová automatická převodovka DSG, s níž hatchback zvládá stovku za 7,4 sekundy, zatímco ST je o dvě desetiny pomalejší. Spotřeba dle cyklu WLTP se pohybuje mezi 6,7 a 7,2, resp. 6,7-7,3 l/100 km.

S vyšším výkonem Leon vyfasoval i lepší brzdy, neboť na přední nápravu se nastěhovaly kotouče s vnitřním chlazením o rozměru 312x25 milimetrů. Výroba dvoulitrového hatchbacku a kombíku pak ve španělském Martorellu odstartovala tento týden, přičemž méně praktická varianta již má své ceny. Ty startují na 722 900 Kč, neboť dvoulitr je spojen až s vyšší výbavou FR. Zvolit ale můžete i luxusně koncipovaný stupeň Xcellence, za který dáte nejméně 727 900 Kč.


Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní - 1 - Seat Leon TSI 2021 nova sada 01Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní - 2 - Seat Leon TSI 2021 nova sada 02Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní - 3 - Seat Leon TSI 2021 nova sada 03Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní - 4 - Seat Leon TSI 2021 nova sada 04Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní - 5 - Seat Leon TSI 2021 nova sada 05Seat doplnil nabídku svého bestselleru o motor, o kterém i řada větších aut už jen sní - 6 - Seat Leon TSI 2021 nova sada 06
Seat Leon se dočkal benzinového dvoulitru, který přední nápravu roztáčí 190 koňmi. V případě hatchbacku jsou přitom známy už i české ceny, jenž startují na 722 900 Kč. Foto: Seat

Zdroj: Seat

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše