Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru
8.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovacemi prošly motory 1,2 a 1,4 TSI. První nově produkuje 110 koní a jezdí za 4,9 l/100 km, druhý pak až 150 koní a ještě nižší spotřebu.
Třetí generace Seatu Leon sice byla na trh uvedena teprve před dvěma roky, taková doba však je ale v automobilovém průmyslu v dnešní době uz docela dlouhá. Asi bychom se tedy neměli divit lehké modernizaci, jíž byl španělský hatchback (a dokonce i kombík, který je k mání jen chvíli podroben. Facelift tomu ovšem neříkejme, přeci jen se měnily jen některé položky výbavy. Kvůli nim bychom přitom nový článek nesepisovali, navýšený výkon některých motorů si ho ale dozajista zaslouží.
Tak tedy, i ve snaze vyhovět emisním normám Euro 6 provedli Španělé pár modifikací, díky nimž motor 1,2 TSI produkuje 110 koní namísto předchozích 105. V kombinaci se standardním šestistupňovým manuálem a systémem start/stop si přitom řekne pouze o 4,9 l/100 km, zatímco akcelerace z klidu na stovku zabere (u Seatu Leon SC) rovných 10 sekund. Souběžně s těmito vylepšeními ovšem narostla i cena, třídveřový hatchback tak nově ve výbavě Reference stojí 353 900 Kč, kombi je pak k mání za 388 900 Kč.
Další změna pak přichází u 1,4litrového motoru. V případě slabší verze můžete nově počítat se 125 koňmi namísto předchozích 122, přičemž i v tomto případě je standardem šestistupňový manuál a systém samočinně vypínající pohonnou jednotku. Spotřeba pak činí 5,2 l/100 km u třídvířka a pětidvířka, zatímco kombík potřebuje o deci navíc. Ceny na úrovni Style pak startují na sumě 416 900 Kč za Leon SC.
Silnější provedení motoru 1,4 TSI pro změnu aktuálně nabízí 150 koní, čímž si oproti předchozí verzi agregátu polepšilo o 10 koníků. Počítat přitom můžete s deaktivací poloviny válců nebo manuálem se šesti stupni, spotřeba pak činí pouhých 4,7 l/100 km, respektive 4,8 litru u kombíku. I v tomto případě je třeba počítat s vyšší cenou, jež u zmíněné praktické verze narostla na 491 900 Kč.
Ze španělského trhu pak máme hlášen ještě příchod paketu Black FR, který by měl přihazovat černě lakovanou střechu a kryty zpětných zrcátek. O této možnosti však již český ceník mlčí, i když příplatků v něm najdete dostatek. A to jak pro hatchback (PDF 1,2 MB), tak i pro kombi (PDF 1,1 MB).









Třetí generace Seatu Leon je nově k mání s výkonnějšími motory. Souběžně s nimi však dorazila i vyšší cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva