Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cup Racer: 330 koní na přední nápravě žene vpřed jen 1 165 kg
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové závodní provedení počítá s automatem DSG či sekvencí pro sérii TCR. Vylepšena byla aerodynamika, ceny startují na 2,3 milionu Kč bez daně.
Slogany španělské automobilky již hezkých pár let nezmiňují emoce, přesto automobilku chuť sportovat tak úplně neopustila. Svědčí o tom nejen vesměs povedení silniční stroje s přídomkem Cupra, ale i závodní provedení Seatu Leon Cup Racer, které bylo aktuálně odhaleno ve své modernizované formě. Ve srovnání s loňským exemplářem byl upraven bodykit, který by nyní měl umožnit dosažení vyšších rychlostí na rovinkách i v zatáčkách. Nic konkrétního však v tomto směru zmíněno nebylo, pročež můžeme jen udat, že agresivní čelní nárazník a mohutné zadní křídlo byly součástí paketu již před rokem.
Rozdíly nám neodhalil ani pohled do technických specifikací, kde se nadále mluví o hmotnosti sympatických 1 165 kilogramů, délce 4 363 milimetrů, rozvoru 2 666 mm či rozchodu kol vpředu a vzadu (v obou případech 1 950 mm). Neliší se ani motorový prostor, kde opětovně pracuje přeplňovaný dvoulitr TSI naladěný na 330 koní a 410 Nm. Vůz ovšem dostal do vínku zcela nový chladicí okruh, výfukový systém, stavitelné tlumiče či palivovou nádrž o objemu 100 litrů.
K dispozici jsou dvě varianty, to podle pravidel šampionátu, kterého se chcete účastnit. Levnější verzí je Leon Cup Racer osazený šestistupňovým automatem DSG, za který dáte bez daně 85 000 Eur (cca 2 297 500 Kč). Sáhnout lze ovšem také po modelu uzpůsobenému pravidlům série TCR, kdy převodovkou je šestistupňová sekvence Sadev. Počítat můžete také s většími předními brzdami AP, cena však narostla na 110 000 Eur (2 973 200 Kč.
V obou případech je standardem pohon předních kol, 18palcové lité ráfky či mechanický samosvor. Uvnitř pak nechybí plnohodnotná ochranná klec či závodní skořepina. Tím nám ale technický popis končí, dodat již můžeme pouze detaily spojené s objednáním vozu. Po „e-mailové poptávce zaslané Lauře” (tak hovoří tisková informace...) je třeba uhradit depozit ve výši 10 000 Eur(270 tisíc Kč), respektive 20 000 Eur (540 tisíc Kč) za verzi TCR. Samotné vozy pak budou k mání od března.
Seat Leon Cup Racer je k mání ve dvou variantách, jenž se liší převodovkou. Výkon 330 koní je ale standardem pokaždé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
