Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4
5.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny karosářské verze dohnaly Golf R a mají 300 k. Pohon všech kol ve spojení s automatem DSG bude vyhrazen pouze pro kombi.
O modernizaci Seatu Leon jsme mluvili naposledy před několika málo dny, kdy české zastoupení zveřejnilo tuzemské ceny. Aktuálně lze španělský hatchback či kombík objednat v několika verzích výbavy, vrcholná Cupra však dosud zůstávala zahalena tajemstvím. Přestože jsme se dle původních oficiálních informací měli více dozvědět až v únoru, automobilka nás nakonec čekat nenechala.
Únorový termín nakonec souvisí s dodávkami prvních aut zákazníkům, ti se tak mohou už nyní těšit na novinky. Těch alespoň co do vzhledu mnoho není - změny kopírují základní Leon. Vidíme tedy širší čelní masku, na niž navazují modifikovaná světla, upravený nárazník s poněkud menším centrálním otvorem a nově přidanými mlhovkami. Ty stávající Cupra nemá vůbec.
Vzadu se inovace týkají víceméně jen odlišné grafiky lamp, uvnitř lze počítat s novou generací multimediálního systému. Ten je standardně vybaven osmipalcovou centrální obrazovkou a vůbec poprvé také s paketem Connectivity Box, který zahrnuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či zesilovač signálu GSM.
Rozšířila se rovněž plejáda asistenčních systémů, mezi které zamířil Traffic Jam Assist, monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy s detekcí chodců. Dále Seat v tiskové zprávě zmiňuje bezklíčové odemykání a startování či příchod elektrické parkovací brzdy, nicméně již nedodává, zda ta plně nahrazuje dosavadní ruční či nikoliv.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu k přeplňovanému čtyřválci 2,0 TSI, který nově produkuje 300 koní a 380 Nm. Oproti dosluhující verzi jde o nárůst o 10 koní a 30 Nm, přičemž maximum točivého momentu je k dispozici v pásmu 1 800 až 5 500 otáček. Jak se ale změnila jízdní dynamika, to již Seat bohužel neuvedl.
Dá se tedy předpokládat, že do února dorazí minimálně ještě jedna tisková zpráva, kde budou zmíněna podrobnější technická data. Zajímavá budou zvláště u kombíku, který bude k dispozici také ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Naposledy byl přitom systém 4x4 k mání u první generace Leonu Cupra.
Standardem ve výbavě zůstává adaptivní podvozek DCC, progresivní řízení, elektronický diferenciál VAQ a volič jízdních režimů Cupra Drive Profile nabízející pět módů Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.
Více informací dorazí blíže k únorovým dodávkám, stejně tak lze očekávat rovněž větší sadu fotografií. Ceny velmi pravděpodobně porostou podobně jako u civilního provedení, základ se tedy posune směrem k 750 tisícům korun.
![Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 1 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 2 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 3 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 4 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Faceliftovaný Seat Leon Cupra se zatím ukázal jen na těchto dvou fotkách - do vínku dostal 300 koní, jenž může u kombíku dostat na starosti automat a pohon všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 3 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva