Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon ST Cupra: unikla kompletní data k ostrému kombi
7.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejostřejších kompaktních kombíků na trhu odhalil veškeré své specifikace. Představit se přitom měl až příští měsíc.
Tip: Přečtěte si již kompletní oficiální představení ostrého Leonu ST, finální dynamická data jsou nakonec mírně odlišná.
Připusťme, že ostrá verze Seatu Leon ST není zrovna překvapivým zjevením, o němž bychom dosud ani netušili. Víme, že Seat tento model představí, a to tak jistě, že jsme jej zařadili i mezi nejočekávanější auta letošního roku. Dříve navíc byl nafocen téměř bez maskování a i když ani to nemuselo znamenat, že jej Seat začne vyrábět, při ohromujících kvalitách „krátké” verze by bylo prostě nesmyslné, aby to neudělal.
Mysleli jsme si, že na debut vozu a veškeré detaily k němu si budeme muset počkat do února, kdy mělo proběhnout jeho oficiální představení, díky chybě lucemburského zastoupení značky ale všechno podstatné víme už nyní. Pravda, auto si zatím nemůžeme prohlédnout, čekat ale cokoli jiného než běžné eSTéčko s doplněnými prvky už dávno prodávané varianty Cupra 5D resp. 3D by nedávalo smysl.
Zajímavější jsou tedy informace o technice a ceně, které nyní máme k dispozici do posledního detailu z uniklých stránek oficiálního prodejního katalogu. Jasné tedy je, že i jako kombík bude Cupra nabízena ve verzích s dvoulitrovým turbem TSI o výkonech 265 a 280 koní, přičemž u nás bude nejspíš opět k mání jen ta silnější. Jasné také je, že ani kombíku nebude chybět provedení s přímým řazením, alternativou bude automat DSG. A do třetice zajímavých společných detailů k nadupanému kombi - jeho základní hmotnost bude činit v obou variantách 1 440 kg, tedy jen o 45 kg více než u hatchbacku.
Vezmeme-li si na paškál jednotlivé verze, pak Leon ST Cupra 265 bude disponovat logicky výkonem nejvýše 195 kW (265 koní), které přenese na kola přední osy přes šestistupňový manuál nebo „stejněstupňové” DSG. Akcelerace na stovku se odehraje za 6,2 resp. 6,1 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Ptáte-li se na normovanou spotřebu, pak ta činí v kombinaci 6,7 resp. 6,5 litru benzinu na 100 km.
Výkonnější alternativou bude Leon ST Cupra 280, který bude pod kapotou hostit až 206 kW (280 koní). Opět přední pohon, samosvor a dvě převodovky se postarají o akceleraci na stovku za 5,9 resp. 5,8 sekundy, maximální rychlost jistě uhádnete. Kombinovaná spotřeba činí v obou případech 6,6 litru benzinu na 100 km, snad aby se silnější Cupry nehádaly.
Známy jsou i informace o ceně. Lucemburské ceny nás asi u srdce nevezmou, ST je ale oproti kratší Cupře dražší o stejných 850 Eur jako „tupější” verze, a tak lze i u nás očekávat totožný rozdíl. Pakliže u nás Leon ST stojí vždy o 20 tisíc Kč více než pětidvířko a Cupra 280 5D přijde nejméně na 681 900 Kč, pak Leon ST Cupra 280 s manuálem bude v našich končinách začínat na 701 900 Kč. Zbývá už jen pustit ke slovu Martina Maxu: „Tahle je to prostý.” I když možná bude nakonec základní cena činit 699 900 Kč, aby k tomu mohl říci své i pan Baťa...
Více vám povíme či spíše ukážeme co nevidět, tušíme, že po tomto úniku na oficiální představení vozu dojde velmi brzy.









Po dnešku není nic, co bychom o novém Seatu Leon ST Cupra nevěděli


























































































U pohledů si musíme vystačit s fotkami hatchbacku
Zdroj: Seatfansclub
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 7 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 5 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 6 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 7 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
před 8 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
