Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Toledo 2012: koncept nové generace oficiálně
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Po včerejším úniku prvních snímků a specifikací „konceptu” nového Toleda tu máme... vlastně jen pár lepších fotek. Ostatní jsme věděli předem.
Velmi neradi se opakujeme, ale v tomto případě nemůžeme jinak. Již včera jsme vám totiž nabídli první uniklé snímky a specifikace nového Seatu Toledo a dnešní oficiální odhalení přináší jen kvalitnější pohled na zevnějšek i vnitřek této španělské novinky.
Máme-li zopakovat to nejpodstatnější, pak je třeba říci, že jméno Toledo se do nabídky Seatu vrátí po krátké přestávce, po kterou již nebyl nabízen poslední, tvary své karoserie dosti neortodoxní model nižší střední třídy. Novinka se pokusí zákazníky získat jinak a nabídne v celku i v detailech mnohem konzervativněji střiženou tříprostorovou karoserii.
Vůz si zatím říká koncept, nemůže být ale žádných pochyb o tom, že jde prakticky hotové sériové auto, které jen těžko dozná zásadnějších vizuálních změn. Natož aby Seat váhal nad tím, zda jej vůbec začne vyrábět. S délkou 4 480 mm, šířkou 1 693 mm a rozvorem 2 600 mm půjde o model, který bude v některých ohledech větší a v jiných menší než vozy nižší střední třídy a pokusí se tak nabídnout cosi jako velké auto na malých základech.
V detailech se sice Toledo podobá většímu Exeu, svým pojetím a základním střihem karoserie je ale očividně jen mírně upraveným konceptem Škoda Mission L představeným loni ve Frankfurtu. Ostatně i výše zmíněné parametry to dokládají - délka auta je na milimetr stejná a velmi podobné jsou i dispozice vnitřku.
Interiér je totiž svou základní architekturou rovněž blízký tomu z loňské novinky škodovky, navíc i z něj čiší fakt, že Toledo může do výroby zamířit klidně zítra. Automobilka dále dodává, že zavazadelník nabídne více než 500 litrů prostoru pro co si jen zamanete.
Naše zdroje se liší v tom, jakých technických základů vůz využije. Někteří na základě proklamací Seatu o použití nejmodernější techniky VW usuzují na platformu MQB, podle nás je to ale dosti nepravděpodobné. Toledo má být stejně jako evropská Škoda Rapid (nebo jak se sériový Mission L bude jmenovat) levným autem a to nahrává spíše použití starší techniky. Mnohem pravděpodobnější se tak jeví zvěsti o využití koncernové platformy „AO-plus”, což je zatím neznámým způsobem vylepšená platforma „AO-entry”, kterou používá třeba indická Škoda Rapid. Mezi motory nelze očekávat nic překvapivého, menší koncernové čtyřválce TSI a TDI to jistí.
Už včera jsme položili otázku, co může odhalení konceptu Toleda znamenat pro budoucnost sériového Rapidu a nastínili i to, že bychom se jej mohli dočkat rovněž v Ženevě. Nic nového se nám od té chvíle na toto téma zjistit nepodařilo, zdá se to ale být rozumným východiskem - když by Škoda nepředstavila Rapid příští týden, pak by to musela učinit mimo velký autosalon, neboť na podzim je plánována premiéra produkčního Toleda a to by se stejné střiženou škodovkou mediální prostor jistě sdílet nechtělo. Základní cena Toleda ve Španělsku by se po uvedení na trh na sklonku letošního měla pohybovat okolo 13 500 Eur, tedy asi 340 000 Kč, což je ostatně i přibližná očekávaná cenovka pro místní Rapid.
Více se určitě ještě dozvíme. Sledujte naše takřka nepřetržité zpravodajstí o ženevských novinkách a nic vám dozajista neuteče.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

















„Koncept” nového Toleda živě v Ženevě








Nový Seat Toledo 2012 - tedy pardon, jeho koncept - tentokrát oficálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před 3 hodinami
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 09:02 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 08:49 - Brus
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
