Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sébastien Loeb se po senzačním vítězství v Monte Carlu ve 47 letech může znovu vrátit do WRC
25.1.2022 | Petr Miler
Při vší úctě je třeba říci, že některé záběry s ním za volantem vypadají jako fotky z rallye historiků, ale to je nakonec na celé věci to nejvtipnější. Loeb je i ve svých 47 letech stále k neporažení a Ford chce, aby za něj jezdil dál.
Sébastien Loeb se o víkendu znovu zapsal do historie. V době, kdy by většina jeho souputníků byla už asi 10 let v závodnickém důchodu, dokázal jako nejstarší člověk v historii (navíc s nejstarší navigátorkou v historii) vyhrát podnik světového šampionátu v rallye a ještě si u toho střihnout salto, jak můžete vidět níže.
Nebyla to žádná náhoda, ale výsledek zřetelné řidičské dominance, při které mu zvládl sekundovat jen jeho krajan a jmenovec Ogier. Je zjevné, že je to „jeho” Toyota, kdo má pro letošek nejlepší auto, některý z jejích vozů vyhrál ve většině rychlostních zkoušek. Japonská automobilka ale nemá tradičně extrémně konzistentního Loeba, který vždy spojoval mimořádnou rychlost s mimořádnou spolehlivostí. Jeho vystoupení v Monte Carlu pro M-Sport Ford mělo být po jeho konci plného nasazení ve WRC v roce 2012 a údajném úplném konci v roce 2020 letos tím jediným, ale nemusí to tak skončit.
„Teď vedu světový šampionát,” řekl v Loeb v žertu na tiskové konferenci po dojetí Monte Carla, jedním dechem ale dodal, že v tuto chvíli skutečně neexistuje žádný plán na jeho další účast v šampionátu. Právě to by ale rád změnil Malcolm Wilson, majitel M-Sport Fordu, který už otevřeně touží po tom, aby se Loeb do WRC znovu vrátil.
„Opravdu bych byl rád, kdyby si střihl dalších pár kol,” řekl Wilson v rozhovoru pro Motosport.com. „Myslím, že se musí zapsat do historie jako sportovec nejvyšší úrovně. Je absolutně neuvěřitelné zvládnout v jeho věku vyhrát na tak vysoké úrovni v souboji s člověkem, který osmkrát vyhrál šampionát. Je to prostě pozoruhodné,” nešetřil chválou Wilson a dodal, že jeho návrat není vyloučený: „Existuje ta možnost. Je zde hodně věcí, které by se musely vyřešit, ale rádi bychom ho opět viděli v našem autě, zvláště po tom, co se stalo zde. Ale musíme počkat, co se stane v dalších týdnech.”
Richard Millener za tutéž stáj jako její manažer uvedl, že možnost pokračování ve spolupráci byla od začátku ve hře: „Celá věc byla postavena kolem této rallye, se kterou bychom začali. A na základě výsledku bychom viděli, co můžeme udělat dál. Zaškrtli jsme jedno políčko v celkovém shrnutí a začneme pracovat na tom, co by bylo možné zvládnout ve zbytku roku. Záleží to na Sebovi a spoustě věcí. (...) Má našlapaný kalendář, ale uvidíme, ve WRC nikdy nevíte,” řekl Millener naznačujíc, že pro Loeba by mohla být tato možnost lákavější než účast v jiných seriálech, přece jen je to duší závodník.
My bychom se za jeho častější účast jistě nezlobili. Podle průběhu letošního Monte Carla v tuto chvíli evidentně neexistuje nikdo jiný, kdo by dokázal s jiným autem než Toyotou skutečně konkurovat Sébastienu Ogierovi.



Seb Loeb letos v Monte Carlu dokázal, že věk je jen číslo na papíře. Foto: M-Sport Ford
Po vítězství si dokonce střihl vítězné salto, jak můžete vidět na záběrech níže. Foto: M-Sport Ford
La surprise du Chef@SebastienLoeb#RallyeMonteCarlo #WRC #WRCHybrid pic.twitter.com/m56GH67aLK
— Automobile Club MC (@ACM_Media) January 23, 2022
Zdroj: Motorsport.com
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nejnovější články
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
včeraCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
včeraToto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
včeraNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Onboard videa 09.28. 21:12 - brnenska.odchytova
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus
- IT poradna 09.28. 15:28 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.28. 12:11 - Snowman000
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 09.28. 11:27 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.27. 20:55 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.27. 18:48 - řidičBOB