Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody řekl, kdy by se nejluxusnější SUV značky mohlo začít prodávat u nás
11.4.2019 | Petr Prokopec
Je to nejluxusnější, nejstylovější a nejdražší model české automobilky, přesto jej v České republice nekoupíte. Šéf Škody to chce změnit.
Pokud dnes jako výrobce aut přijdete s novým SUV, můžete víceméně automaticky počítat s úspěchem. Maserati nám sice dokazuje, že i v tomto pravidlu je třeba hledat výjimky, jde ale jen o pár procent případů, naprostá většina SUV se veze na vlně velkého zájmu. Výjimkou nejsou ani SUV Škody, jejíž aktuální portfolio čítá již čtyři takové modely. Nikoliv však v Evropě, kde byl dosud k dispozici pouze Karoq a Kodiaq a teprve nyní k nim přibývá místní Kamiq. V čínské nabídce figuruje rovněž tamní Kamiq a především Kodiaq GT. A zatímco v případě prvního vozu není moc o co stát, po druhém by se na Starém kontinentu jistě jen zaprášilo.
Škoda však musí dokola řešit problém, jenž se týká plné kapacity továren a o kterém jsme se naposledy zmiňovali včera. Jde samozřejmě o problém, který by velmi rád řešil každý výrobce, nicméně stále je to problém. A k jeho rozlousknutí jen tak nedojde. Je totiž třeba pamatovat na skutečnost, že sice další koncernový podnik je v plánu a díky němu dojde na nemalou rošádu na montážních linkách, což kapacitu nemalou měrou uvolní, nicméně k jeho otevření nedojde zítra.
„Jednoduše je to otázka kapacity,“ potvrzuje výše zmíněné šéf značky Bernhard Maier. „A my nyní nemáme kapacitu na to, abychom Kodiaq GT vyráběli a prodávali v Evropě. Věřte mi ale, že bych nedělal nic raději, než že bych Kodiaq GT v Evropě prodával.“ Maierovy touhy lze přitom plně pochopit, neboť stylové SUV by zamířilo na vrchol nabídky značky a jako takové by generovalo nemalé finance. Zároveň by nemalou měrou vylepšilo již tak působivé image automobilky.
Jakkoliv ovšem Škoda nabídne Kodiaq GT i na jiném trhu než v Číně, nejdříve půjde jen o asijské země blízké tamním montážním linkám. Starý kontinent má tedy prozatím smůlu, a to minimálně na příští čtyři roky. K otevření další továrny by mělo dojít až v roce 2022, až pak lze hovořit o příchodu dalších modelů, jejichž výroba dnes není v plánu.
Můžeme pak již jen dodat, že Kodiaq GT měří 4,63 metru na délku, 1,88 metru na šířku a 1,65 metru na výšku. Vůči základnímu SUV je o trochu kratší i nižší, zároveň však disponuje identickým 2,79metrovým rozvorem. Pod kapotou se pak nachází přeplňovaný dvoulitr, který produkuje 186 nebo 220 koní. V případě výkonnějšího provedení je přitom standardem sedmistupňový automat DSG a pohon všech kol. Uvnitř je pak možné očekávat sportovní sedadla či digitální přístrojový štít. Je to atraktivní model, dříve než v roce 2022 ale s rozprášením úspor za jeho koupi nepočítejte, Maier v tuto chvíli dřívější termín nepřipouští.










































Škoda Kodiaq GT je stylovým SUV, které by se v Evropě nejspíše prodávalo jak na běžícím pásu. Naneštěstí značka na jeho výrobu nemá kapacitu a problém rychleji než za 4 roky nevyřeší
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva