Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Volva nabádá konkurenci, aby udělala úplně tu samou hloupost jako švédská automobilka
18.2.2023 | Petr Prokopec
Je to něco neuvěřitelně absurdního, neboť základní cestou eliminace rizik pramenících z vždy nevyzpytatelné budoucnosti je nevsadit vše jen na jednu možnost. Volvo to dělá a chce, aby se stejně hloupě chovali i ostatní.
Už mnohokrát jsme zmínili, že proti elektromobilům jako takovým nic nemáme. Pokud si je hodláte koupit, rozhodně vás od toho nebudeme zrazovat. Za určitých podmínek pro vás mohou fungovat. Stačí, abyste byli poněkud movitější, vlastnili dům posázený solárními panely a ideálně měli ještě alespoň jeden vůz, se kterým budete absolvovat dlouhé trasy. Na ty kratší pak bude určen onen elektromobil napájený solární energií, která vás nebude stát mnoho (tedy kromě investic do fotovoltaiky) a bude alespoň do nějaké míry (pomineme-li onu fotovoltaiku, akumulátory a další nezbytnosti) čistá.
Kolik takových lidí ovšem je? Rozhodně mnohonásobně méně než takových, kteří žijí v bytech a svá auta musí parkovat na silnici. V takovém případě ovšem nemají každé ráno „plnou nádrž“, místo toho musí dobíjení řešit u veřejných stanic. To je však problém, neboť taková elektřina je už dnes velmi drahá. Pokud je ovšem provoz spalovacích aut levnější, pak lidé s méně naditou kapsou logicky zamíří k nim. I proto, že zkrátka potřebují vůz, který zvládne naprosto vše. Tedy jak jízdu po městě, tak i výlet k moři či na hory.
Právě v důsledku toho se nám příčí politicky tlačená a nařizovaná elektromobilita. Zákonodárci žijící ve vlastní bublině blahobytu si totiž ani neuvědomují (či je to naopak jejich cílem), že daný krok povede k výraznému zchudnutí mnoha Evropanů a vlastně i celé Evropy. Řešením pak ostatně nebudou ani elektrické vozy v bazarech. Kapacita baterií totiž v průběhu let klesá už desetiletá auta se mohou stát téměř bezcennými během pár týdnů.
Mnohokrát jsme proto uváděli, aby se výrobci spojili a položili Bruselu nůž na krk. Buď bude alespoň trochu akceptovat realitu, nebo bude muset řešit miliony nezaměstnaných. Právě to je síla, které se každý politik bojí, dokonce i ten nevolený. Jenže na nic takového bohužel nedošlo, místo toho se mnohé automobilky doslova tetelí blahem, až konečně spalovací motory pošlou do minulosti. Že tam přitom mohou zamířit s nimi, jim nedochází. Místo toho naopak prorokují zkázu značkám nesázejícím na jednu kartu, což je neuvěřitelně absurdní postoj.
Ke kritikům zdravého rozumu se nově přidal šéf Volva Jim Rowan. Ten varuje konkurenci, která kromě elektromobilů stále investuje i do vývoje spalovacích aut, že po roce 2035 může zůstat na nástupišti a smutně koukat na odjíždějící vlak. Dle něj se totiž již v roce 2025 povede vyrovnat ceny elektrických a spalovacích aut. V takový moment by pak logicky již po druhých zmíněných nikdo nemusel sáhnout. Podstatné nicméně je, že nedojde na zlevnění bateriových aut. Minimálně u Volva se totiž vše pouze zdraží.
Volvo doufá, že v onom roce 2025 budou elektromobily na jeho celkových registracích mít 50procentní podíl. To je oproti loňsku (11 %) značný posun, který ovšem nutně není nereálný. Jen je zapotřebí do dané rovnice zakomponovat ještě výrazně menší prodeje. A čím více budou Švédové od spalovacích jednotek ustupovat, tím více se od nich budou odvracet zákazníci, jenž zamíří ke konkurenci nepreferující pouze jeden pohon. I když totiž dojde na zdražení spalováků, stále budou nabízet vyšší praktičnost.
Začínáme si tak již připadat jako kolovrátek neustále spřádající totéž sukno. Že masová elektrifikace za současného podání zkrátka nemůže být řešení pro celý svět, si uvědomuje stále více lidí. Politici a mnozí šéfové automobilek mezi ně ale evidentně nepatří. Pokud by rozhodovali pouze o svém osudu, může nám to být putna. Nicméně v tomto případě je ve hře osud nás všech a dětí, jimiž se oni zákonodárci zaštiťují především. Ty však nebudou žít pod modrým nebem, nýbrž v zelené chudobě.






Za elektrické XC40 Recharge dáte aktuálně minimálně 1 259 000 Kč, tedy takřka dvakrát víc než za podobně velkou Škodu Karoq se spalovacím pohonem. Již ta přitom většině lidí připadá neskutečně drahá. Jak si tedy Švédové mohou myslet, že prorazí jen s elektrickým ústrojím, které navíc buď dále zdraží, nebo nabídne menší praktičnost, je opravdu záhadou. Foto: Volvo
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
před 3 hodinamiKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 5 hodinamiNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 6 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 8 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva