Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude
29.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci chtějí zpočátku prorazit v Číně s hatchbackem, sedanem a SUV. Stát mají minimálně 218 000 Kč, maximálně pak 300 tisíc korun.
Úspěch rumunské Dacie je celé řadě konkurenčních automobilek trnem v oku. Zároveň se však tímto krokem aliance Renault-Nissan chtějí inspirovat. Hned několik z nich proto chystá svou vlastní nízkonákladovou značku, která by jim umožnila prodávat na první pohled zcela nová auta, ovšem s již zaplacenou, tedy jinými slovy zastaralejší technikou. V tomto ohledu byl nejvíce slyšet Volkswagen, pro německou automobilku však bylo až donedávna problémem zachování jistých standardů výroby.
Tento problém je ale zjevně vyřešen, neboť šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn v rozhovoru pro nedělní vydání deníku Bild am Sonntag uvedl, že nová nízkonákladová značka zahájí své operace v roce 2018. V první fázi přitom budou její portfolio tvořit hatchback, sedan a SUV, přičemž všechny budou vyráběny v Číně a jejich cena se bude pohybovat v rozmezí 8 až 11 tisíc Eur (cca 218 000 až 300 000 Kč).
Při pohledu na dané cenové pásmo přitom můžeme poněkud pochybovat o pojmu „nízkonákladová“, přeci jen taková Dacia startuje o nějakých 60 tisíc korun níže. To je přitom v daném segmentu opravdu propastný rozdíl, pročež jsme zvědavi, zda si Volkswagen nakonec nespálí prsty. I když v případě SUV by úspěch mít mohl.
Dané úvahy si ale ponechme na pozdější dobu, momentálně tak jen dodáme, že z Číny se chystaná trojice má přesunout rovněž do Indie, Latinské Ameriky, Afriky, Baltického regionu a východní Evropy. Ve střední a západní Evropě se ovšem levné modely nabízet nebudou, vůči Dacii tedy Němci zastávají poněkud odlišnou strategii.
Mimo to Winterkorn v rozhovoru zmínil i aktuálně vyvíjené Bugatti Chiron, které prý má dorazit s hybridní technikou pod kapotou. Veškeré předchozí spekulace tak zjevně měly reálný základ, pročež se u vrcholného supersportu dočkáme nižších emisí CO2 a nejspíše také „bezemisního“ dojezdu.
Tento krok je přitom možný i díky posunu značky při vývoji tzv. super-baterie. Tou se Volkswagen zabývá v kalifornském Křemíkovém údolí, přičemž podle Winterkorna má umožnit takovému modelu e-Golf dojezd až 300 kilometrů. To sice ve srovnání s takovou Teslou Model S není světoborná porce, je ale pochopitelně otázkou, jak velká, těžká a také drahá baterie takového modelu bude muset být. Však toto auto má být ve srovnání s Teslou výrazně levnější.
Podobných prohlášení jsme tu však již v minulosti měli hromadu, přičemž skutek zatím pokaždé utekl. Uvidíme tedy, jak na tom Volkswagen bude v reálném světě. Skutečnou perličkou je pak fakt, že zavazadlový prostor takového vozu bude moci být vybaven tříkolovým skútrem Last Mile Surfer, který má fungovat jako Segway a který nemá stát ani 1 000 Eur (27 500 Kč).






Dacia je pro VW Group velkým vzorem, ovšem nikoliv v rámci ceny. Takový Logan totiž lze pořídit již od 170 tisíc korun
Zdroj: Bild am Sonntag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 4 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 6 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 19:30 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.03. 19:28 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
