Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu
28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Problémy s nedostatečnou kvalitou byly zjevně vyřešeny. Evropa ale prozatím z auta oceněného částkou cca 165 tisíc korun profitovat nebude.
Úspěch rumunské Dacie je nezpochybnitelný. Zmínili jsme se o tom ostatně i dneska v článku o Ladě Largus, jinak také recyklovaném Loganu MCV první generace. I proto asi málokoho překvapí, že podobnou dojnou krávu by ve svém portfoliu chtěla každá automobilka, zejména pak koncern VW Group, který o jejím uvedení mluví nahlas již opravdu dlouho. Naposledy jsme se přitom dočkali dvou protichůdných stanovisek. To první příchod nízkonákladové značky popíralo, druhé pak pro změnu potvrzovalo. Kde ale hledat pravdu?
Podle samotných zástupců automobilky ve druhém zmiňovaném ranku. Dozorčí rada Volkswagenu totiž přepracovanému projektu dala oficiální požehnání. Malého městského vozu, jehož cena by se pohybovala okolo 5 000 GBP (cca 165 tisíc korun) bychom se tak měli dočkat v roce 2016. I když slovo „my“ není tak zcela na místě, neboť pro začátek bude jedinou prodejní destinací Čína. Pokud ovšem model bude úspěšný, dočká se ho i Indie, Latinská America, východní Evropa, Pobaltí a také Afrika.
Pokud by přitom k tomuto kroku došlo, pak se asi dá předpokládat i rozšíření výroby do jiných oblastí, než je Čína. Momentálně však veškerá montáž bude ležet na bedrech sdružení Shanghai-VW, které německá automobilka v roce 1984 založila společně s čínskou značkou SAIC. Podle projektového manažera Hanse Demanta ovšem nejprve musí být vyřešen finální design.
Problémy s nedostačující kvalitou, které stály za výše zmíněným odmítnutím projektu, však zjevně byly překonány. Bližší informace ovšem koncern Volkswagen Group nesdělil, na podrobnosti si tak budeme muset počkat. Jisté je pouze tolik, že novému projektu Němci věří. I díky němu by totiž v roce 2018 chtěli předstihnout Toyotu na pozici automobilové jedničky.
Příchod nízkonákladové značky podobné Dacii je pro VW Group důležitý. Díky městské novince se chce stát největší světovou automobilkou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 3 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 4 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 6 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva