Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfka GM přiznala, že přechod na elektromobily zabere dekády, je prý hrdá na nabídku benzinových aut
5.6.2024 | Petr Miler
„Naše elektrická budoucnost je teď,” říkala v roce 2020. ”Naše elektrická budoucnost je za několik dekád,” říká v roce 2024. No kdo se kdy nespletl, že?
Volkswagen, Ford, General Motors. Přinejmenším tyto tři obrovské světové automobilky spojuje jedno - byly po léta doslova posedlé rychlým přechodem na elektromobilitu, do světa pouštěly jednu tiskovou zprávu za druhou ohledně obrovského zájmu o tyto vozy, o rozšiřování jejich nabídky i výroby a o úžasných plánech znamenajících produkci elektrických aut také tam, onde a v určitém počtu.
Všechno to vylétlo komínem.
VW se letos potýká s masivně klesajícím zájmem prakticky o všechny elektrické modely, Ford ve stínu přetrvávajících masivních ztrát kompletně otáčí a GM, ten nejméně od přelomu roku ví, že se ani jemu na tomto poli nedaří. I za takových okolností ale vždy chvíli trvá, než přijde jistý druh kapitulace, té jsme svědky až nyní.
Poněkud tragikomicky sama Mary Barra, dlouholetá šéfka General Motors a velká zastánkyně elektrického pohonu, v rozhovoru pro NBC zásadním způsobem změnila rétoriku. GM už od roku 2018 pravidelně avizoval ústup od spalovacího pohonu směrem k bateriovým elektromobilům, na dnes památné prezentaci v roce 2020 firma oznámila, že do roku 2035 přejde jen na elektromobily. „Naše elektrická budoucnost je teď,” říkala tehdy přímo Barra s tím, že do roku 2035 firma bude prodávat jen elektrická auta a nebere zajatce.
Od té chvíle uběhly pouze čtyři roky a její postoj je rázem úplně jiný. „Víte, už v roce 2018 jsme řekli, že jsme oddáni čistě elektrické budoucnosti. Ale jak tato transformace probíhá, bude to spíš proces na dekády. A to je důvod, proč jsem nemohu být víc hrdá na naši nabídku benzinových aut,” řekla doslova Barra s tím, že GM bude i nadále nabízet rozmanitou škálu aut, která uspokojí preference zákazníků, ať už touží po jakémkoli pohonu.
Je to změna rétoriky o 180 stupňů - místo oddanosti jednomu řešení stůj co stůj přichází pochybnosti a oddanost přání zákazníkům, ať jsou jakákoli. Nedivíme se to a ve výsledku to nekritizujeme - divíme se předchozím prohlášením a kritizujeme ta -, to by ale nebyl ten správný rok 2024, kdyby tohle byl úplný konec.
Taková slova pochopitelně vyděsila ty, kteří o žádných pochybnostech slyšet nechtějí, a tak GM po bouřlivé reakci na vyjádření šéfky firmy v absurdním pokračování tohoto elektrického divadla vydal prohlášení, ve kterém mluvčí firmy uvádí řekl, že společnost má ve skutečnosti dál za cíl prodávat výhradně elektrická vozidla do roku 2035. Tak nevíme, kdo tuto firmu řídí. Asi mluvčí.
To ale berme jen jak úsměvnou hříčku. Je zjevné, že uvažování firmy se změnilo, ostatně i jí vlastněný Cadillac už dříve plán prodávat jen elektromobily zrušil a zruší ho samozřejmě i GM. Zruší ho každý, kdo chce přežít. Takto prosté to je a zruší ho nakonec i EU, je to technicky i ekonomicky utopická, nenaplnitelná vize.



Bylo směšné si myslet, že by elektrická auta jako elektrický Chevrolet Equinox byla jedinou možnou budoucností GM. Plán se zjevně změnil, jen všechny struktury firmy o tom zatím zjevně neví. Foto: Chevrolet
Zdroje: NBC News, General Motors
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
