Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sériové BMW XM odhalil únik, z jeho bizarního vzhledu půjde hlava kolem i hodně výstředním lidem
1.9.2022 | Petr Prokopec
Pokud jste získali pocit, že BMW pustilo do výroby tak bláznivé věci, že už těžko může zajít dál, mýlili jste se. Jakkoli design konceptu XM působil až absurdně, sériová verze tohoto vozu bude vypadat prakticky stejně.
Na sklonku loňského roku BMW odhalilo koncept XM, který je teprve druhým samostatným vozem slavné mnichovské sportovní divize. Ta do jeho útrob napěchovala osmiválcový motor, jenž kromě turbodmychadel dostal i podporu elektrické jednotky. Celkově tak nabídl až 750 koní výkonu a 999 Nm točivého momentu, což jsou oslňující čísla i na dnešní dobu. Potlesk fanoušků ale přesto nepřišel, netleskal skoro nikdo. Místo toho se ozývalo hlasité bučení kvůli vzhledu, který bývalého šéfdesignéra značky nutí k sebevraždě.
Že by se kvůli tomu BMW chytlo za nos, nešlo čekat, ke kritice zákazníků je značka v posledních letech prakticky hluchá. Místo aby tedy oznámila, že designéři usedají zpátky k rýsovacím prknům, oznámila, že koncept je vzhledově velmi blízký produkční verzi. A co slíbila, to zjevně hodlá i dodržet. Na světlo světa se totiž dostaly obrázky, které si BMW zaregistrovalo na japonském patentovém úřadu. A jak asi již tušíte, vzhled sériového XM se od divokého konceptu téměř neliší.
Pokud patentové snímky porovnáme s fotkami už viděné studie, je evidentní, že došlo na zmenšení čelních ledvinek. Méně výrazné jsou i boční „kapsy“ zasazené do předního nárazníku a zjemnění se dočkaly také prolisy na bocích. Asi nejmarkantnější změnou je ale nahrazení zadních světel, neboť místo stylové linky začínající na víku zavazadelníku a zasahující výrazně do boků zde máme vcelku konvenční lampy připomínající řadu jiných současných BMW. Dvojice koncovek výfuku nad sebou na každé straně však zůstala zachována.
U zádě ještě chvíli zůstaneme, jedním z nejvýraznějších prvků konceptu bylo totiž vytvarování střechy. Její středová část se svažovala spolu s oknem, zatímco boky vystupovaly jako dva aerodynamické hrby upravující proudění vzduchu. U produkční verze ale můžeme čekat konvenční střešní křídlo, přičemž chybějící dramatičnost BMW zkouší vykompenzovat výraznějším zatmavením okrajů skla.
Pohled do interiéru nám bohužel patentový úřad neumožňuje, nicméně jelikož se kabina konceptu držela spíše při zemi, čekáme ještě méně změn než v případě exteriéru. Přesunout se tak můžeme k motorovému prostoru, který je zatím největším tajemstvím. Spekuluje se nicméně, že BMW v prvé fázi nabídne pouze ono plug-in hybridní ústrojí se 750 koňmi a 80kilometrovým elektrickým dojezdem. Posléze by se ovšem na různé trhy měly podívat i jiné varianty.
Lze už jen dodat, že oficiální premiéra vozu má proběhnout na sklonku října či na začátku listopadu. Do prodeje pak produkční XM zamíří v březnu příštího roku, přičemž čekat se dají ceny startující nad třemi miliony korun. To opravdu není málo, nicméně jelikož BMW nejspíše výrobu uměle omezí, dá se předpokládat, že značka bude v tiskových zprávách zmiňovat enormní úspěch a vyprodání celé produkce na roky dopředu.



Takto se BMW XM ukázalo jako koncept a mnoho obdivu nesklidilo. Foto: BMW







Produkční provedení XM přesto nebude podstatně jiné. Patentové snímky ukazují zejména jiné detaily, nikoli podstat. Grafika: Japan Patent Office, CC0 Public Domain
Zdroj: iX Forums
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 9 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 před 11 hodinami
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter