Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sin R1: silniční verze jde do prodeje, za 450 koní dáte 2,5 milionu Kč
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský sporťák opustil závodní okruhy a lehce slevil na výkonu. Stovku přesto zvládá za 3,8 sekundy, spotřeba má činit 11,8 litru na 100 kilometrů.
O britské placce jsme se v minulosti již párkrát zmiňovali, a to nejen o okruhové verzi, ale také o příchodu silničního modelu. Ten byl aktuálně představen v předprodukční podobě, přičemž značky Sin Cars a ProFormance Metals začaly přijímat objednávky. Známe tedy nejen cenu, ale také kompletní technické parametry. Ze závoďáku přitom zůstal zachován 6,2litrový osmiválcový motor původem z Chevroletu Corvette, jeho výkon však poklesl z 525 koní na 450koňové stádo. Bugatti Veyron tak již britský „Hřích“ konkurovat nebude, neboť stovku nepokoří za 2,5 sekundy, ale za 3,5 s.
V rámci nejvyšší rychlosti pak můžete počítat s metou 275 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla vypočítána na 11,8 litru na sto kilometrů. Za to vše přitom zaplatíte 72 000 GBP (cca 2 376 000 Kč), což je o poznání méně než za závodní verzi, která vychází na 110 tisíc liber (3,63 milionu korun). Výkon a jízdní dynamika přitom nejsou jedinými faktory, které oba vozy od sebe odlišují.
Závodní R1 se pyšní unikátním bodykitem a specifickým šasí, mnoho komponentů však bylo převzato také silničním modelem. Máme tu tedy záplavu uhlíkových kompozitů či trubkový prostorový rám, který byl dokonce schválen mezinárodní automobilovou federací FIA. Není proto divu, že hmotnost narostla z 960 kilogramů pouze na 1,1 tuny.
Součástí paketu je přitom v takové chvíli šestistupňový manuál, do budoucna se ovšem počítá se sekvencí. Očekávat lze tak menší nárůst hmotnosti, výkon však obě převodovky přenáší na zadní 19palcová litá kola. Podvozek je pak formován dvojitými lichoběžníky, přičemž na obou nápravách nebudou chybět účinné brzdy.
Dále tu máme palivovou nádrž, která rovněž podléhá regulím FIA, zatímco v kabině najdeme kromě karbonu také kůží čalouněná sportovní sedadla a závodní pásy. Je tedy zjevné, že ačkoliv novinka může na veřejné silnice, s návštěvou okruhových dní, na které se dopravíte po vlastní ose, nebude problém.
Obě participující společnosti pak dodávají, že ročně jsou schopné uspokojit maximálně 120 objednávek, přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům ještě před koncem letošního roku. Do budoucna pak výrobci hodlají své portfolio rozšířit, a to o verzi určenou závodům kategorie GT4.










Silniční verze britského sporťáku Sin R1 se od okruhového modelu liší nejen karoserií, ale také výkonem sníženým z 525 na 450 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
