Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda nově dodala Octavii falešné výfuky, nechá si za ně řádně zaplatit
9.4.2021 | Petr Prokopec
Oči dráždící prvek doprovází novou verzi, která dosud v žádné z generací Octavie nebyla k dispozici. Otázkou však je, zda je o co stát, vizuální změny nedoprovází žádné technické změny, u motorů došlo jen k redukci nabídky.
Čtvrtá generace Škody Octavia dorazila s atraktivnějším vzhledem, moderním interiérem a naneštěstí i o hodně vyššími cenami. Na celoevropských prodejích se to neprojevilo, třeba letošní únorové registrace byly na starém kontinentu vyšší než loni. To je působivé, neboť tentokráte již prodeje byly ovlivněné koronavirovými restrikcemi i neustále se zhoršující kupní silou zákazníků. Mladoboleslavští nicméně nehodlají ponechat nic náhodě a přichází s další novou variantou.
Je jisté, že Octavia v nové verzi Sportline nebude tím nejprodávanějším provedením. Ovšem pro Škodu je pozitivem jakýkoliv růst, zvláště pak takový, který přinese vyšší zisky. Na sportovně laděném provedení bude automobilka vydělávat daleko víc než na základním modelu. Startovat by Sportline mohla někde okolo 700 tisíc korun, za čímž stojí nejen to, že se v hierarchii zařadí mezi výbavy Style a RS, ale i fakt, že nebude k mání s tříválcem.
Novinka vychází z výše zmíněného stupně Style, oproti němuž se liší černou čelní maskou, kryty zpětných zrcátek a čelním i zadním spoilerem. Standardem jsou také černě lakovaná 17palcová litá kola, která lze na přání vyměnit za osmnáctky či devatenáctky. Také ty dorazí v tmavém provedení kontrastujícím se zbytkem karoserie. Jakkoliv pro tu pochopitelně budete moci zvolit i černý lak. V té chvíli se Sportline bude lišit jen plaketkami s názvem této výbavy a falešnými výfuky.
Co se vnitřku týče, patří mezi novinky sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami potažené čalouněním ThermoFlux. Nechybí tříramenný volant či ozdobné lišty předních prahů. Ve zbytku tu nicméně již máme známé prvky jako látkový potah přístrojové desky či dekorační lišta Piano Black. V návaznosti na onen stupeň Style by pak neměl chybět ani multimediální systém Bolero s 10palcovou obrazovkou a digitální asistentkou.
Jak jsme již naznačili, v případě Sportline mají u Škodovky alespoň tolik sebeúcty, že ji nenabízejí s žádnou z variant litrového tříválce. Volit je tedy možné mezi benzinovou jedna-pětkou (150 koní) a dvoulitrem (190 koní), plug-in hybridní jedna-čtyřkou (204 koní) či dvoulitrovým turbodieselem (115 a 150 koní). Zapomínat pak nesmíme ani na variantu G-Tec (130 koní) uzpůsobenou spalování stlačeného zemního plynu. U většiny verzí je přitom na výběr manuál či automat.
Pro benzinový dvoulitr a silnější turbodiesel je navíc k dispozici i pohon všech kol, ve všech případech lze rovněž počítat s adaptivním podvozkem DCC. Sportline bude k dostání jako lifback i kombík. U prvního zmíněného pak ceny varianty Style startují u motorů 1,5 TSI a slabšího 2,0 TDI na 687 900 Kč, což znamená, že novinka pod 700 tisíc korun nezamíří ani náhodou.




Škoda Octavia Sportline zamíříla sportovním směrem hlavně po vizuální stránce, jakkoliv sportovní podvozek jí pochopitelně upřít nemůžeme. Mimo něj bude disponovat sportovními sedadly, pod kapotou pak nabídne minimálně 115 koní. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 4 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
Čínské Porsche za cenu Octavie se začíná stávat obětí svého vlastního úspěchu, zákazníci hrozí žalobou kvůli relativní prkotině
před hodinouNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 3 hodinamiNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 4 hodinamiZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před 5 hodinamiVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 15:03 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.15. 10:13 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan