Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ještě víc odhalila interiér nového Elroqu, krom jednoho detailu vůbec nemá čím zaujmout
27.8.2024 | Petr Prokopec
Upoutávky na nové modely chápeme, ale opravdu má smysl tančit kolem vnitřku novinky, který je prakticky úplně stejný jako ten v sesterském modelu? Zvláštní je jen nápisem, který zřejmě potěší anglicky hovořící, to je vše.
Před pár dny se Škoda pochlubila prvním pohledem do kabiny svého nového SUV. Nyní se k modelu Elroq vrátila, a to ve stejném duchu. Znovu tedy můžeme nahlédnout dovnitř, jen z trochu jiného úhlu. Poprvé je tak odhalen volant, jehož střed již nezdobí logo značky s okřídleným šípem. Místo něj zde máme nápis, tak jako třeba na zádích mladoboleslavských aut. Nicméně s jedním rozdílem, háček byl integrován do písmene „S“. Radost z toho jistě budou mít hlavně anglicky hovořící, kteří budou moci Škodě s lehčím svědomím říká „skoudá”.
S výjimkou toho ale vlastně není o čem mluvit. Kontroverzní informace o použitých materiálech dala automobilka do placu minule, aktuálně tak vlastně nic nového nezmiňuje. To není zrovna dobře, neboť v době poklesu zájmu o elektromobilitu je třeba klientelu ohromit při každé myslitelné příležitosti. Protože ale Elroq bude stát na platformě MEB, která je tu s námi od roku 2019, mnoho jiného oproti již existující Škodě Enyaq toho nabízet nebude. Pokud dáme stranou onen nápis a modernější multimédia, jsme na konci seznamu.
Elroq bude o trochu menší než pár let starý sourozenec, očekávat tedy lze i nižší cenu. Nicméně je otázkou, o kolik. A hlavně co za dané peníze dostanete. Enyaq je totiž sice nyní nejlevnější v historii, neboť jej lze pořídit od 899 tisíc korun, ovšem jen proto, že byl osazen paketem baterií o kapacitě 55 kWh a elektromotorem naladěným na 170 koní. Protože jde ale o ekvivalent asi 14litrové nádrže nafty v dvoutunovém autě, sami si dokážete představit, jak moc jízdní parády s ní naděláte.
Tutéž techniku, jen v kombinaci s cenou nižší o pár desítek tisíc korun, dostane do vínku i Elroq, který zároveň může počítat také s větším paketem o kapacitě 85 kWh, stejně jako se zadním elektromotorem disponujícím 286 koňmi. Jenže u toho už ceny startující pod milionem korun nebudou. Načež je znovu třeba se ptát, čím chce Škoda zaujmout masy. Odpověď je ale stále stejná, tady zkrátka napomůže jen návrat k produktům, po kterých lidé skutečně touží.
Mladoboleslavští nicméně stále trvají na svém nesmyslném plánu, že v roce 2030 budou elektromobily tvořit 70 procent veškerých jejich registrací. Tak tomu může být ale jen v případě, jenže v té chvíli u toho již nebude 866 800 prodaných aut jako loni, nýbrž zlomek tohoto množství. Když si pak navíc ještě uvědomíme, že bateriový pohon je spojen hlavně s vysokými náklady, které nedávají prostor pro zisk, nemá před sebou „skoudá” zrovna pozitiva a sociální jistoty.


Je pravdou, že nahrazení klasických mladoboleslavských log nápisem přineslo více elegance. Jenže koupíte si kvůli tomu elektromobil za přibližně milion korun, se kterým rozumně nezvládnete ani delší cesty po Česku? Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 2 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle