Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ještě víc odhalila interiér nového Elroqu, krom jednoho detailu vůbec nemá čím zaujmout
27.8.2024 | Petr Prokopec
Upoutávky na nové modely chápeme, ale opravdu má smysl tančit kolem vnitřku novinky, který je prakticky úplně stejný jako ten v sesterském modelu? Zvláštní je jen nápisem, který zřejmě potěší anglicky hovořící, to je vše.
Před pár dny se Škoda pochlubila prvním pohledem do kabiny svého nového SUV. Nyní se k modelu Elroq vrátila, a to ve stejném duchu. Znovu tedy můžeme nahlédnout dovnitř, jen z trochu jiného úhlu. Poprvé je tak odhalen volant, jehož střed již nezdobí logo značky s okřídleným šípem. Místo něj zde máme nápis, tak jako třeba na zádích mladoboleslavských aut. Nicméně s jedním rozdílem, háček byl integrován do písmene „S“. Radost z toho jistě budou mít hlavně anglicky hovořící, kteří budou moci Škodě s lehčím svědomím říká „skoudá”.
S výjimkou toho ale vlastně není o čem mluvit. Kontroverzní informace o použitých materiálech dala automobilka do placu minule, aktuálně tak vlastně nic nového nezmiňuje. To není zrovna dobře, neboť v době poklesu zájmu o elektromobilitu je třeba klientelu ohromit při každé myslitelné příležitosti. Protože ale Elroq bude stát na platformě MEB, která je tu s námi od roku 2019, mnoho jiného oproti již existující Škodě Enyaq toho nabízet nebude. Pokud dáme stranou onen nápis a modernější multimédia, jsme na konci seznamu.
Elroq bude o trochu menší než pár let starý sourozenec, očekávat tedy lze i nižší cenu. Nicméně je otázkou, o kolik. A hlavně co za dané peníze dostanete. Enyaq je totiž sice nyní nejlevnější v historii, neboť jej lze pořídit od 899 tisíc korun, ovšem jen proto, že byl osazen paketem baterií o kapacitě 55 kWh a elektromotorem naladěným na 170 koní. Protože jde ale o ekvivalent asi 14litrové nádrže nafty v dvoutunovém autě, sami si dokážete představit, jak moc jízdní parády s ní naděláte.
Tutéž techniku, jen v kombinaci s cenou nižší o pár desítek tisíc korun, dostane do vínku i Elroq, který zároveň může počítat také s větším paketem o kapacitě 85 kWh, stejně jako se zadním elektromotorem disponujícím 286 koňmi. Jenže u toho už ceny startující pod milionem korun nebudou. Načež je znovu třeba se ptát, čím chce Škoda zaujmout masy. Odpověď je ale stále stejná, tady zkrátka napomůže jen návrat k produktům, po kterých lidé skutečně touží.
Mladoboleslavští nicméně stále trvají na svém nesmyslném plánu, že v roce 2030 budou elektromobily tvořit 70 procent veškerých jejich registrací. Tak tomu může být ale jen v případě, jenže v té chvíli u toho již nebude 866 800 prodaných aut jako loni, nýbrž zlomek tohoto množství. Když si pak navíc ještě uvědomíme, že bateriový pohon je spojen hlavně s vysokými náklady, které nedávají prostor pro zisk, nemá před sebou „skoudá” zrovna pozitiva a sociální jistoty.


Je pravdou, že nahrazení klasických mladoboleslavských log nápisem přineslo více elegance. Jenže koupíte si kvůli tomu elektromobil za přibližně milion korun, se kterým rozumně nezvládnete ani delší cesty po Česku? Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 2 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva