Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq RS je hotová věc, jasný je i motor. Automobilka ladí jen detaily
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O výkonné verzi vrcholného SUV se jako o dalším modelu Škody s písmeny RS ve znaku mluví už dlouho. Teď je jasné, že dorazí, ladí se jen drobnosti.
Už na počátku letošního roku se kolegům z britského Eva po rozhovoru s šéfem vývoje Škody Christianem Strubem zdálo, že dalším RS od Škody bude Kodiaq. Jestli v tu dobu už Kodiaq RS měl nebo neměl zelenou od nejvyššího vedení značky, nevíme a ve zcela oficiální rovině Škoda dodnes nic takového neřekla. Tiskovou zprávz na toto téma ale už dnes nepotřebujeme. Příchod ostré verze totiž nepřímo potvrdil další z manažerů značky, šéf divize zámořských prodejů Petr Šolc.
Ten se momentálně nachází v Austrálii, kde uvádí do prodeje základní Kodiaq. Až sedmimístné SUV přitom dorazilo k protinožcům dříve, než bylo naplánováno, což dle prodejního manažera jen dokazuje, nakolik je tento trh pro Škodu důležitý. A proto značka udělá vše možné i nemožné, aby zde mohla nabízet i Kodiaq RS.
To nezní jako slova, která by cokoli potvrzovala, Šolc ale dále řekl, že problém je jen v tom, že tato verze zatím není připravována pro australský trh, neboť ten je dle interních technických standardů koncernu VW klasifikován jako „horký“. Tím je jasné, že Kodiaq RS je chystán pro sériovou výrobu, neboť automobilka by jistě neřešila takový detail, pokud by model jako takový nedostal požehnání od nejvyššího vedení.
Tato slova také jasně říkají, co bude pod kapotou. Problémy s teplotou mají spojitost jednak s počasím a jednak s použitým motorem - tím bude výkonný turbodiesel. Pro 240koňové 2,0 Bi-TDI je zkrátka australské počasí příliš teplé. To potvrdil i šéf australského zastoupení Michael Irmer, dle kterého „jsme v současnosti zkoumáni techniky... protože jsme klasifikováni jako teplá země - třeba na rozdíl od Nového Zélandu - a proto jsou zde vyšší požadavky na chladicí systém motoru. Pokud ale pro nás bude uzpůsoben, pak jej bereme, ze zřejmých důvodů.“
Irmer tím naráží na obrovský zájem, které na australském trhu o sportovní deriváty je. Kupříkladu Octavia RS se na celkových prodejích modelu podílí z více než poloviny. Dá se tedy předpokládat, že obdobný úspěch by měl také Kodiaq RS. Zda ovšem k protinožcům opravdu dorazí, to je sporné. Irmer zatím netruchlí, neboť jej ještě čeká odhalení variant SportLine a Scout, které dorazí ve druhé vlně po základním modelu.
V obou případech lze pod kapotou očekávat pouze přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec, který byl velmi rychle adaptován pro australské podmínky - přičemž řeč není jen o teplém počasí, ale také o usazení volantu na pravé straně. Zde ovšem tamní trh opustíme a zaměříme se na to, co je pro nás důležité - tedy na další potvrzení příchodu Škody Kodiaq RS. Více si přitom můžeme říci i o jejím motoru.
Jak bylo naznačeno již výše, jde o turbodiesel. Konkrétně o dvakrát přeplňovanou pohonnou jednotku 2,0 BiTDi z rodiny EA 288, která sice je založena na aktuálně nechvalně známém agregátu TDI EA 189, nicméně emise NOx již redukuje za pomoci systémů EGR, DPF a SCR. Výkon pak v případě Volkswagenu Tiguan činí 240 koní a tak by tomu mělo být i u Kodiaqu RS.
Sprint na stovku by medvěd na steroidech mohl zvládnout přibližně za 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost by mohla být okolo 240 km/h. Vyjma toho se sportovní derivát pochlubí agresivněji laděným bodykitem, specificky nastaveným podvozkem, nejspíše alespoň 19palcovými litými koly v základu a několika modifikacemi v interiéru. Jeho cena pak dozajista naroste nad milion korun.

Škoda Kodiaq RS se již ukázala na neoficiální ilustraci. K mání bude SUV pouze s dieselem...
...na rozdíl třeba od varianty SportLine, jíž bude možné osadit i benzinovými agregáty
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub