Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda míří k interiérům bez tlačítek, v její poslední novince už není ani jedno
20.2.2019 | Petr Prokopec
Tlačítek i z interiérů škodovek v posledních letech ubývá, klíčové funkce lze ale pořád ovládat přes ně. Do budoucna už se ale nepočítá s jediným.
Již za dva týdny otevře své brány ženevský autosalon. Na výstaviště Palexpo zavítá i Škoda, která tam představí zcela nové SUV Kamiq. Dojít může i na faceliftovaný Superb, další jistou novinkou se pak stane koncept Vision iV. Ten se momentálně ukázal na prvních oficiálních ilustracích, ze kterých fanoušci značky mohou dostat menší šok. Se současnou produkcí totiž studii budoucnosti spojuje zvenčí pouze venkovní logo, v podstatě vše ostatní ale působí „cize“.
„Přední široká světelná lišta je zcela novým prvkem, který bude společný všem elektromobilům Škoda. Studie Vision iV díky ní dostala velice moderní tvář a působí silným a sebevědomým dojmem,“ říká o novince šéfdesignér značky Oliver Stefani. Na mysli přitom má hlavně linku táhnoucí se napříč čelní maskou a propojující čelní světlomety. Ty byly osazeny LEDkami připomínajícími křišťál a české sklářství, vybočením do blatníků pak mohou jen vzdáleně připomenout již zmíněný Superb.
O poznání lépe nedochází ke sladění minulosti, současnosti a budoucnosti ani na zádi, kde sice najdeme diodové lampy ve tvaru písmene C, ovšem na Škodu poukazuje snad jen nápis mezi nimi. Čistota provedení těchto partií, stejně jako výrazná odtrhová hrana zavazadelníku a difuzor zasazený do nárazníku nám ovšem daleko spíše připomínají švédské vozy.
Nejvíce nás ale novinka zaujala uvnitř, kde na stávající portfolio navazuje jen volně stojícím displejem. Právě přes něj je přitom realizováno veškeré ovládání, klasická tlačítka se v tomto případě stala naprostou minulostí. Škoda tím dává jasně najevo, co čekat od budoucích modelů, ostatně tlačítka z jejích vozů rychle mizela už v posledních letech. Například současná Octavia začala s rozhraním infotainmentu, který jich měl 10. Později se jejich počet smrskl na dvě, dnes už nemá ani jedno. Jiná v interiéru zůstávají, budoucí modely jim ale vystaví definitivní stopku, milost může dostat jen ovládání na volantu.
Automobilka přitom dodává, že prostor před centrální obrazovkou byl koncipován pro odkládání ruky při ovládání, zatímco mezi řidičem a spolujezdcem najdeme místo pro indukční dobíjení mobilních telefonů. Bezdrátové jsou pak přístroje spojeny i s multimediálním systémem a ovládáním vozu, přístup k němu je totiž umožněn i na dálku. Funkční ergonomii a každodenní použitelnost ovšem máme nacházet v každém záhybu kabiny.
Dodat již můžeme pouze tolik, že koncept Vision iV stojí na modulární platformě MEB koncipované pro vozy s alternativním pohonem. O elektromotorech se však již značka nezmiňuje, stejně jako o tom, zda roztáčet budou pouze jednu či obě nápravy. Ty jsou však osazeny 22palcovými ráfky s optimalizovanou aerodynamikou, kvůli nízkému odporu vzduchu pak vnější zpětná zrcátka byla nahrazena kamerami.





Škoda přiveze do Ženevy koncept Vision iV, který s její současnou produkcí nemá mnoho společného. Je také prvním jasnějším obrazem zcela beztlačítkové budoucnosti interiérů značky
Současná Octavia vyjela ještě s interiérem posetým tlačítky. Teď je jich v témže modelu o poznání méně, do budoucna zastanou jejich funkci jen dotykové displeje
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
před 11 hodinamiNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
dnesMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
před 6 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 8 hodinamiFandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
před 9 hodinamiNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
před 11 hodinamiKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 23:20 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.20. 11:24 - pavproch
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB