Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda na dramatický pokles prodejů zareagovala zdražením klíčových modelů
7.9.2021 | Petr Miler
Když nějaké automobilce klesají prodeje na všech velkých trzích tak, jak snad dekády nezažila, obvykle se s tím snaží něco udělat. Škoda se rozhodla zdražit.
Máme rádi, když je skladba témat, kterým se věnujeme, co možná nejpestřejší, někdy to ale nejde. Pokud největší české automobilce, která po dekády znala jen růst, začnou dramatickým způsobem klesat prodeje na snad všech velkých trzích, na nichž působí, nelze se tomu nevěnovat znovu a znovu.
Bohužel nepřeháníme. Nejhorší je situace pro škodovku v Číně, dlouholeté páteři jejích prodejů, kde ze statisíců prodaných aut za rok klesá pomalu k nule. Automobilce se nedaří ani na jejím nově největším trhu v Německu, kde klesá o 39 procent a podobnou rychlostí se propadá i na svém čísle dva, v Rusku. Přidejte si fakt, že hlavně pokles Škody táhne dolů český trh či menší, ale pořád bolavé ztráty odbytišť, jako je Bělorusko a máte před sebou velmi nehezký obrázek.
Pochopitelně nevidíme Škodě do karet a nevíme, jak je na tom s objednávkami. Nevěříme ovšem tomu, že vše výše zmíněné je jen dílem nedostatku komponentů - to by jich škodovka musela mít asi nejmíň na světě, protože tak moc a tak komplexně neklesá snad nikdo podobně velký s jinak atraktivním portfoliem. Naopak dle reakcí okolí předpokládáme, že svůj díl na tomto stavu si připsaly vysoké ceny a možná by nebylo od věci jít s nimi dolů aspoň u modelů, které Škoda prodávat může, byť za cenu některých ústupků. Nakonec i mateřský VW takové věci dělá. Škoda nikoli.
Ta naopak přes fakt, že v Rusku, které je dnes jejím druhým největším světovým trhem, neprodává pomalu nic jiného než levný Rapid, zdražuje. Historicky je to dáno i kursem rublu, takže statistiku portálu Cena-Auto.ru informující o 48% zdražení za poslední dva roky, necháváme být. Škodovka ale ceny zdražila i teď, tento týden, tedy poté, co už dobře věděla, že její prodeje jdou ke dnu, klesá násobně rychleji než celý trh, prodává skoro jen Rapid a i ten míří s odbytem hlavou dolů.
Všechny tři žádané vozy (Rapid, Octavia, Karoq) tak šly s cenami nahoru, i když dříve nejprodávanější Octavia ztratila s příchodem nové generace půdu pod nohama právě kvůli cenám. Rapid je tak nyní v Rusku k mání o 28 000 RUB dráže, Octavia o 52 000 RUB dráže a Karoq je o 46 000 RUB výš. Jde o asi 8 200 Kč, 15 200 Kč a 13 500 Kč, takže žádná vyložená dramata, na cenově senzitivním trhu to ale za současné situace, navíc po předchozím zdražení v červnu, nedává velký smysl.
Dnes tedy tyto tři modely stojí v Rusku následovně:
- Rapid od 992 000 RUB (291 tisíc Kč)
- Octavia od 1 542 000 RUB (452 tisíc Kč)
- Karoq od 1 611 000 RUB (472 tisíc Kč)
Stále jde o ceny, které můžeme Rusům závidět, zejména Rapid je velmi výhodný. Ale rozdíly se zmenšují a každý takový posun špatnou prodejní bilanci stěží napraví. Počkejme si na další vývoj, v tuto chvíli se ale zdá, že Škoda na lepší zítřky zaděláno opravdu nemá.
Nová Škoda Octavia se v Rusku moc neuchytila, je na Rusy moc drahá. Tak ji Škoda po dvou nejhorších měsících za dlouhou dobu zdražila, to dá rozum. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Cena-Auto.ru
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva