Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Combi TDI už není bazarová modla Česka, více lidé pasou po dvou jiných
23.12.2020 | Petr Miler
Pokud jste si chtěli koupit nové auto, které po letech nejsnáze a nejdráže prodáte, byla dlouho jistotou Škoda Octavia ve verzi Combi s motorem TDI. Už to neplatí, benzin, Fabie a někdy i Superb udělají lepší službu.
Zmiňovali jsme to mnohokrát a můžeme to jen zopakovat - pro naprostou většinu lidí je hlavním nákladem na provoz auta ztráta jeho hodnoty v průběhu vlastnictví, třebaže zrovna tento náklad je tím, který vnímají nejméně. Výjimky existují, museli byste ale najíždět opravdu velké množství kilometrů, koupit si hodně ojeté auto, které o naprostou většinu hodnoty dávno přišlo (a náklady na servis budou o to vyšší) nebo udělat opravdu geniální „kauf”, abyste během ježdění přicházeli o více peněz na něčem jiném.
Ztrátu hodnoty jednotlivých modelů se tedy vyplatí sledovat, jak připomíná i nejnovější analýza českého trhu od společnosti Cebia. Ta správně připomíná, že právě tento faktor je jedním z důvodů obliby nových aut značky Škoda mezi soukromými a zejména firemními zákazníky, neboť jejich ztráty hodnoty jsou na trhu obvykle nejnižší mezi srovnatelnými auty. A tak se jim provoz škodovek zkrátka vyplatí nejvíce.
Míra poklesu hodnoty různých škodovek v čase pak logicky ukazuje, které jsou na trhu ojetin nejžádanější vzhledem k nabídce, neboť právě ty si drží cenu nejvíce. Na srovnání různých modelů a verzí Škody se pak Cebia čerstvě zaměřila a došla k poměrně pozoruhodným závěrům. Pokud totiž nyní uvažujete o koupi nového auta s prostřelenou slípkou (dobře, prý to není slepice) ve znaku, Octavia Combi TDI už není tou nejlepší volbou.
Nepochybujeme o tom, že má stále spoustu zastánců, její hodnota ale klesá v průměru rychleji než dvěma jiným modelům české značky. Vůbec nejlépe si vede Octavia třetí generace s motory 1,4 resp. 1,5 TSI o výkonu 110 kW, která se po dvou letech prodává v průměru za 73 % ceny nového vozu. To je fantastická hodnota uvážíme-li, kolik se z ceníkové ceny u dealera dá srazit. Konkurence je na tom v průměru o 5 procentních bodů (tedy asi o 7 %, to je opravdu hodně) hůře a horší bilanci má i verze 2,0 TDI s opět 110 kW. Ta je po dvou letech jen na 65 % původní ceny, což je znovu více než činí průměr (o 4 procentní body), ale už to není taková krása.
Podobně markantní je rozdíl mezi oběma verzemi po 7 letech provozu. Varianty TSI jsou na 42 % zůstatkové hodnoty a 5 procentních bodů nad průměrem, TDI pak na 34 % a znovu o 5 procentních bodů nad průměrem. Podle Cebie se o tento stav stará celková situace okolo naftových aut v Evropě, jejich vyšší průměrné nájezdy a také větší nabídka původně firemních aut.
Ještě lépe jsou na tom Škody Fabia profitující z obecně nižších cen malých aut. Po dvou letech je Fabia 1,0 MPI na 73 % ceny nového auta jako Octavie, což je kupodivu stejné číslo jako činí průměr kategorie. S rostoucím stářím ale začíná Fabia vládnout všem - po sedmi letech zůstává její hodnota na 45 % ceníkové ceny při nákupu, což je bezpečně nejvíce na trhu, a logicky tedy i mezi malými vozy.
Zabrousit ještě můžeme k Superbu, který si bez překvapení drží cenu z těchto modelů Škody nejhůře. Po dvou letech je na 66 % ceny bez ohledu na typ motoru pod kapotou, benzin 1,5 TSI je ale po sedmi letech na 37 %, zatímco diesel a 29 %. I tak je to ale stav o 6 procentních bodů nad průměrem.
Jak vidno, všechny klasické modely Škody si drží cenu lépe než průměr trhu, v tomto směru očekávaní výhodnosti jejich koupě platí bez výjimky. Ovšem v případě volby konkrétního modelu a verze platí, že nejvíce štěstí uděláte s Fabií a pak s benzinovou Octavií, ideálně Combi. Dieselové verze se musí spokojit s pozicí třetí nejlepší koupě v případě prodeji po dvou letech, po sedmi si ale relativně lépe drží ceny i dieselové Superby. Doba se zjevně změnila, evidentně i v tomto ohledu v České republice.

















Za nejlepší koupi z hlediska udržení hodnoty po léta platila Škoda Octavia Combi TDI. Už to neplatí, nejlépe si dnes z Octavií drží hodnotu trojkový kombík s motory TSI o výkonu 110 kW. Ilustrační foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Cebia
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
před 11 hodinami
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
dnes
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
dnes
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
dnes
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
