Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Combi TDI už není bazarová modla Česka, více lidé pasou po dvou jiných
23.12.2020 | Petr Miler
Pokud jste si chtěli koupit nové auto, které po letech nejsnáze a nejdráže prodáte, byla dlouho jistotou Škoda Octavia ve verzi Combi s motorem TDI. Už to neplatí, benzin, Fabie a někdy i Superb udělají lepší službu.
Zmiňovali jsme to mnohokrát a můžeme to jen zopakovat - pro naprostou většinu lidí je hlavním nákladem na provoz auta ztráta jeho hodnoty v průběhu vlastnictví, třebaže zrovna tento náklad je tím, který vnímají nejméně. Výjimky existují, museli byste ale najíždět opravdu velké množství kilometrů, koupit si hodně ojeté auto, které o naprostou většinu hodnoty dávno přišlo (a náklady na servis budou o to vyšší) nebo udělat opravdu geniální „kauf”, abyste během ježdění přicházeli o více peněz na něčem jiném.
Ztrátu hodnoty jednotlivých modelů se tedy vyplatí sledovat, jak připomíná i nejnovější analýza českého trhu od společnosti Cebia. Ta správně připomíná, že právě tento faktor je jedním z důvodů obliby nových aut značky Škoda mezi soukromými a zejména firemními zákazníky, neboť jejich ztráty hodnoty jsou na trhu obvykle nejnižší mezi srovnatelnými auty. A tak se jim provoz škodovek zkrátka vyplatí nejvíce.
Míra poklesu hodnoty různých škodovek v čase pak logicky ukazuje, které jsou na trhu ojetin nejžádanější vzhledem k nabídce, neboť právě ty si drží cenu nejvíce. Na srovnání různých modelů a verzí Škody se pak Cebia čerstvě zaměřila a došla k poměrně pozoruhodným závěrům. Pokud totiž nyní uvažujete o koupi nového auta s prostřelenou slípkou (dobře, prý to není slepice) ve znaku, Octavia Combi TDI už není tou nejlepší volbou.
Nepochybujeme o tom, že má stále spoustu zastánců, její hodnota ale klesá v průměru rychleji než dvěma jiným modelům české značky. Vůbec nejlépe si vede Octavia třetí generace s motory 1,4 resp. 1,5 TSI o výkonu 110 kW, která se po dvou letech prodává v průměru za 73 % ceny nového vozu. To je fantastická hodnota uvážíme-li, kolik se z ceníkové ceny u dealera dá srazit. Konkurence je na tom v průměru o 5 procentních bodů (tedy asi o 7 %, to je opravdu hodně) hůře a horší bilanci má i verze 2,0 TDI s opět 110 kW. Ta je po dvou letech jen na 65 % původní ceny, což je znovu více než činí průměr (o 4 procentní body), ale už to není taková krása.
Podobně markantní je rozdíl mezi oběma verzemi po 7 letech provozu. Varianty TSI jsou na 42 % zůstatkové hodnoty a 5 procentních bodů nad průměrem, TDI pak na 34 % a znovu o 5 procentních bodů nad průměrem. Podle Cebie se o tento stav stará celková situace okolo naftových aut v Evropě, jejich vyšší průměrné nájezdy a také větší nabídka původně firemních aut.
Ještě lépe jsou na tom Škody Fabia profitující z obecně nižších cen malých aut. Po dvou letech je Fabia 1,0 MPI na 73 % ceny nového auta jako Octavie, což je kupodivu stejné číslo jako činí průměr kategorie. S rostoucím stářím ale začíná Fabia vládnout všem - po sedmi letech zůstává její hodnota na 45 % ceníkové ceny při nákupu, což je bezpečně nejvíce na trhu, a logicky tedy i mezi malými vozy.
Zabrousit ještě můžeme k Superbu, který si bez překvapení drží cenu z těchto modelů Škody nejhůře. Po dvou letech je na 66 % ceny bez ohledu na typ motoru pod kapotou, benzin 1,5 TSI je ale po sedmi letech na 37 %, zatímco diesel a 29 %. I tak je to ale stav o 6 procentních bodů nad průměrem.
Jak vidno, všechny klasické modely Škody si drží cenu lépe než průměr trhu, v tomto směru očekávaní výhodnosti jejich koupě platí bez výjimky. Ovšem v případě volby konkrétního modelu a verze platí, že nejvíce štěstí uděláte s Fabií a pak s benzinovou Octavií, ideálně Combi. Dieselové verze se musí spokojit s pozicí třetí nejlepší koupě v případě prodeji po dvou letech, po sedmi si ale relativně lépe drží ceny i dieselové Superby. Doba se zjevně změnila, evidentně i v tomto ohledu v České republice.

















Za nejlepší koupi z hlediska udržení hodnoty po léta platila Škoda Octavia Combi TDI. Už to neplatí, nejlépe si dnes z Octavií drží hodnotu trojkový kombík s motory TSI o výkonu 110 kW. Ilustrační foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Cebia
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! 25.10.2025
Nejnovější články
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před hodinou
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 2 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 8 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
včera
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 08:05 - Vrooom
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
