Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory

Škoda doplnila do nabídky zvýhodněnou verzi Fresh pro modely Octavia a Yeti. Úsporu skýtá nemalou, u Octavie je ale k mání jen se základními motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory

9.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda doplnila do nabídky zvýhodněnou verzi Fresh pro modely Octavia a Yeti. Úsporu skýtá nemalou, u Octavie je ale k mání jen se základními motory.

Škoda s přelomem července a srpna zaktualizovala své ceníky. Dramatické změny oproti předchozím „vydáním” neskýtají, najdeme v nich ale nové akční modely Fresh. Tedy nové, o verzích Fresh už jsme slyšeli mnohokrát, donedávna tomu tak ale nebylo v souvislosti s faceliftovaným Yeti, zřejmě právě kvůli jeho ne až tak dávné modernizaci. A Octavia Fresh v nabídce chyběla tak nějak z podstaty. O verze RS resp. RS TDI je takový zájem, že automobilka musí zvyšovat výrobu a neslyšeli jsme o tom, že poptávka po standardním liftbacku nebo kombíku slábla.

Pochopitelně, důvodů k zařazení zvýhodněných provedení do nabídky může být více, tím nejobvyklejším ale bývá snaha prodat to, co se prodává hůře, než plánujete. U Octavie tedy příchod varianty Fresh překvapí, zvláště když naznačíme, že „zadarmo” nedává vůbec málo. Bližší prozkoumání ceníku ale odhalí podstatu věci - zvýhodněny byly jen dříve testované varianty 1,2 TSI a 1,6 TDI, které sice nejsou špatné, ideální volbu ale v případě Octavie nepředstavují. Naftová 1,6 TDI by i mohla být snem českých řidičů trpí ale nešťastným zpřevodováním čtvrtého a pátého rychlostního stupně své pouze pětistupňové převodovky, které ji na atraktivitě nepřidává.

Zájem o tyto alternativy tedy zřejmě nedosahuje očekávané výše, a tak vám je Škoda prodá výhodněji. O dost výhodněji. V ceníku praví, že modely Fresh dostanete s „16" koly z lehké slitiny, komfortním telefonováním, vyhřívanými předními sedadly, zadními parkovacími senzory, klimatizací, elektricky ovládanými okny a spoustou další výbavy...”. Té „další výbavy” je opravdu „spousta”, dalece překračuje variantu Ambition, oproti které je ale při ceně od 427 900 Kč o 12 tisíc levnější. Troufneme si tvrdit, že výhodněji takto dostanete už slušně vybavený vůz, však posuďte sami.

„Ve Freshi” získáte do puntíku to, co v Ambitionu a navíc: 16" litá kola (jinak za příplatek 14 200 Kč), vyhřívané trysky ostřikovačů (jinak 700 Kč), střešní nosič pro kombi (jinak 5 500 Kč), malý kožený paket (jinak 11 500 Kč), vyhřívání předních sedadel (jinak 6 200 Kč), velký displej Maxi DOT palubního počítače (jinak 5 000 Kč), elektrické ovládání oken vzadu (jinak 5 000 Kč), parkovací asistent vzadu (jinak 9 200 Kč), tempomat (jinak 11 000 Kč), připojení telefonu přes Bluetooth (jinak 3 500 Kč) a ještě lepší přípravu pro rádio s 8 reproduktory místo 4 (zdánlivě k nezaplacení, ale vlastně 3 000 Kč).

To je, pokud správně počítáme, celková úspora 74 800 Kč za výbavu, která se jeví být veskrze praktická až pomalu nezbytná a navrch vám Škoda přihodí slevu 12 000 Kč. To je dokupy 86 800 Kč, spousta peněz u auta v ceně 427 900 Kč, na kolik vás přijde základní 1,2 TSI, alespoň ve vyšší verzi s výkonem 81 kW. To je ale právě již zmiňované úskalí - vedle této možnosti už máte na výběr akorát ne zcela šťastný 1,6 TDI se stejný výkonem a buď liftback nebo kombi, u dalších verzí zvýhodnění Fresh k mání není.

Škoda tedy celkem masivně motivuje k výběru těchto motorizací, což si jinak než nadbytečné produkční kapacity nedokážeme vysvětlit. Více o nové nabídce vám prozradí kompletní oficiální ceník (PDF, 637 kB), který si můžete stáhnout z webu automobilky. Jak jsme již zmínili, zvýhodněna je též nabídka SUV Yeti - ne až tak výrazně, ale zase je na výběr ze zajímavějších motorizací. I tady vám vše podstatné prozradí ceník (PDF, 628 kB), stáhnutelný opět z webu Škody.


Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 1 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 01Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 2 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 02Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 3 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 03Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 4 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 04Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 5 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 06Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 6 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 10Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 7 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 14Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 8 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 15Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 9 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 17Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 10 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 21Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 11 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 26Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 12 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 18Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 13 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 30Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 14 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 31Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 15 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 33Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 16 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 35Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 17 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 38Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 18 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 46Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 19 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 57Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 20 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 58Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 21 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 60Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 22 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 65Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 23 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 66Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 24 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 68Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 25 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 71Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 26 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 72Škoda Octavia Fresh nabízí výraznou úsporu, ale jen s nejslabšími motory - 27 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 76
Škodu Octavia teď můžete mít o dost výhodněji jako akční model Fresh, klině i jako Combi. Motory jsou ale na výběr jen dva

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.