Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Scout 2014: nový skaut odhalen, s o 33 mm větší světlou výškou
11.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace českého všeuměla dostala také ochranné plastové lemy, pohon 4x4 a tři motory.
Mladoboleslavská automobilka o sobě naposledy dala vědět studií Vision C, tedy prozatím pouze její ilustrací, neboť reálný model uvidíme až na autosalonu v Ženevě, nebo možná chvíli před ním. Jen vizí budoucnosti ovšem stánek značky živ nebude, očekávat totiž můžeme také mnohem současnější model. Jde o Škodu Octavia III Scout, která stejně jako v předchozí generaci přichází vyzbrojena pohonem všech kol, plastovými lemy karoserie a zvětšenou světlou výškou.
Naše představení můžeme začít designem, který pochopitelně staví na základech Octavie Combi 4x4. Scout však oproti ní dostal tradiční plastové lemy karoserie a boční ochranné lišty v černé barvě. Vpředu i vzadu pak najdeme stříbrně lakované nástavce nárazníky, přičemž ve stejné barvě jsou vyvedeny i kryty zpětných zrcátek (a samozřejmě také střešní ližiny, těmi však může být vybavena i standardní Octavia). Paket pak uzavírají unikátní 17palcová kola a nové mlhovky. Specifik je tak docela dost a díky své hranatosti dodávají vozu trochu jinou tvář, než na kterou jsme dnes z pravidelných kontaktů s novou Octavií na českých silnicích zvyklí.
V kabině se novinka Škody pyšní kůží potaženým multifunkčním volantem, přičemž nechybí dekorativní prvky vyhrazené pouze tomuto modelu. Jinak ovšem interiér plně odpovídá standardu, za dalšími změnami tak musíme k podvozku. Ten byl přizvednut o 33 milimetrů, díky čemuž celková světlá výška činí 172 mm. Pohon všech kol je ovšem již také standardním systémem využívajícím mezinápravovou spojku Haldex páté generace.
S ohledem na tuto technologii by neměla překvapit omezená paleta motorů, jež ale nabídku standardní „čtyřkolky“ překvapivě kopíruje jen částečně. K dispozici je tak jeden benzinový agregát 1,8 TSI, který v běžné Octavii Combi 4x4 produkuje 180 koní (132 kW). Standardně je přitom spojen s automatem, jak na tom budou dva diesely, zatím nevíme. Z nabídky pro Scout totiž vypadl slabší 1,6 TDI se 77 kW (105 koní) a k dispozici bude mít dva dvoulitry - první, známý ze standardní verze 4x4, ze svého objemu doluje 110 kW (150 koní), druhý, který byl dosud k dispozici pouze pro naftovou Octavii RS, má k dispozici 135 kW (184 koní).
Jízdní dynamika je momentálně neznámou, stejně jako spotřeba, dá se však předpokládat, že pozměněná aerodynamika obojí ovlivní ve srovnání se standardní čtyřkolkou jen mírně, v případě silnější naftové verze ve srovnání s RS TDI zřejmě více. V případě maximální hmotnosti přípojného vozidla se nic nemění - u benzinového modelu činí 1 800 kg, u dieselů šplhá na dvě tuny.
Otázkou je pak cena, v případě předchozí generace ovšem Scout převyšoval základní Škodu Octavia Combi 4x4 o nějakých dvacet tisíc korun. Dá se přitom počítat, že obdobnou politiku značka zvolí i nyní, díky čemuž by slabší dieselové provedení mohlo startovat pod 600 000 Kč. Na úplný ceník si ale ještě budeme muset počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
















První oficiální fotky zatím nejnovější sériové škodovky odhalují o něco více odlišností od standardní verze, než jsme očekávali


Dřívější ilustrace vozu přímo od automobilky naznačovaly specifika nového Scoutu vcelku zřetelně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
19.12.2025
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejčtenější články
Lidmi skoro zapomenutý homologační speciál sběratelé z hlavy nepustili, na tuhle vzácnost jsou dnes i 2 miliony málo
22.11.2025
Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ
22.11.2025
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
22.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
22.11.2025
Živá témata na fóru
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- BMW Divize 12.20. 15:37 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.20. 13:27 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 11:19 - Snowman000
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
