Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia, VW Golf a Seat Leon 2017: prohlédněte si facelifty živě z Vídně
15.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O vídeňském autosalonu možná ani nevíte, že existuje. Přesto právě on hostil světové výstavní premiéry tří důležitých faceliftů kompaktů VW.
Poslední léta se zdají být dobou soumraku autosalonů. Zejména snadná dostupnost veškerých informací po internetu se stará o to, že pro automobilky jsou autosalony stále méně zajímavým místem pro prezentaci jejich novinek a s tím, jak stále významnější značky vynechávají stále významnější autosalony upadá zájem publika o některé z nich. Ten pak logicky roztáčí spirálu nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků, nezájmu dalších značek, nezájmu dalších návštěvníků...
Postupně jsme se tak dostali k tomu, že lokální autoshow, jako byla třeba ta brněnská, už ani neexistují a fungují buď „hyperlokální” autosalony, kterých se účastní hlavně dealeři, nebo ty největší světové show, jako je ta ženevská. Cokoli mezi tím mizí ze scény a o svou budoucnost se musí bát i kdysi neochvějné hvězdy evropského automobilového nebe - frankfurtský a pařížský autosalon, ani ony už nejsou co bývaly.
Ve stínu těchto faktů je pak trochu překvapivé vidět, kterak vzkvétá autosalon ve Vídni. Jinak celkem bezvýznamné rakouské automobilové dostaveníčko, které se prakticky kryje se stále velmi sledovanou North American International Auto Show v Detroitu, letos vypadá jak zelená oáza uprostřed autosalonové pouště. K vidění je tu prakticky všechno důležité, včetně třeba Bugatti Chiron, a odehrává se tu i několik světových výstavních premiér. A ne jen tak ledajakých.
Můžeme sice stokrát říci, že doba přeje SUV, ale daleko nejprodávanějšími auty v Evropě zůstávají kompakty, vozy nižší střední třídy. V ní hrají první housle vozy koncernu VW a hned tři faceliftované modely z tohoto šuplíku tu mají svou premiéru. Proč, není těžké uhádnout - koncern VW je sice německá firma, ale patří rodinám Porsche a Piëchů, což jsou všechno (přinejmenším původem) Rakušané. Jestli mají i nějaký obchodní zájem v pořadatelství samotného autosalonu, nebo jde jen o čest, nevíme, ale není to podstatné - podobně jako na vídeňském motorovém symposiu tu můžeme vidět velmi intenzivní „koncernovou účast”, která pochopitelně přitahuje zájem publika. A ten zase další vystavovatele a ti zase další publikum. Proto to ve Vídni ještě dnes vypadá živěji než na leckterém známějším autosalonu.
Tolik ale jen na vysvětlenou, středobodem dnešního článku není pozadí vídeňské autoshow, ale její tři největší novinky. O všech už byla několikrát řeč - Škodu Octavia 2017 jsme naživo viděli i na zvláštní akci, faceliftovaný Seat Leon už se tu nás prodává a inovovaný Golf se představil v řadě verzí. Leon už jsme dokonce mohli osedlat a velmi brzy vám nabídneme první test, u Octavie a Golfu se to stane v nejbližších týdnech. Právě teď si ale lze prohlédnout všechny tyto novinky jednu vedle druhé v rakouské metropoli.
Možná jste tam byli osobně, možná je i to pro vás moc daleko. V druhém případě se sluší říci, že autosalon dneškem končí, ale neúčasti nemusíte litovat - pohled na všechny tři zmíněné vozy vám dopřejí i fotografie v přiložené galerii. Že největší rozruch budí ve Vídni facelift Octavie, netřeba dodávat - inovací Golfu a Leonu si leckdo sotva všimne. Jestli právě to byl cíl kontroverzního kroku Škody, můžeme spekulovat, jen čas na každý pád ukáže, zda u zákazníků vyhrála snaha zaujmout nebo snaha neurazit. Koncernoví sourozenci šli nepochybně druhou zmiňovanou cestou...
Škoda Octavia 2017 živě na autosalonu ve Vídni





















Volkswagen Golf 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Seat Leon 2017 živě na autosalonu ve Vídni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 9 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva