Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala interiér své další novinky, o tlačítka v něm skoro nezavadíte
29.7.2020 | Petr Miler
Ačkoli si česká automobilka po léta zakládala spíše na racionálním než na stylovém přístupu k věcem, i ona očividně kráčí s dobou. A z nového Enyaqu neukázala jen vnitřek.
Česká automobilka minulý týden potvrdila, že 1. září v Praze odhalí klíčový nový model svého druhu, Škodu Enyaq iV. Na jednu stranu sice půjde o další crossover kdesi na hranici SUV, hatchbacku a kombíku, na tu druhou se ale bude jednat o první sériově vyráběný vůz s elektrickým pohonem stojící na nové platformě MEB. Tehdy odhalila jen nicneříkající nákres siluety vozu, dnes přidala víc.
Škoda nás za pomoci skic nás nechala nahlédnou do interiéru a díky záběrům z oficiálního videa, ve kterém vnitřek probírá šéf interiérového designu značky Norbert Weber, můžeme spatřit také skicu exteriéru, která bude zřejmě standardní cestou odhalena až později.
S ohledem na současný datum nečekejte záplavu přesných informací, automobilka si nemůže vystřílet příliš mnoho nábojů tak brzy, pohled dovnitř je ale docela výmluvný. Architektura nikoli nepodobná posledním novinkám značky zaujme hlavně dvěma aspekty - prvním je jakási replikace tvaru čelní masky uprostřed palubní desky, což není náhoda, ale záměr a druhým je jeho „čistota”.
To je vizuálně pozitivní vlastnost, z praktického hlediska to ale nemusí být až taková výhra. Interiér bude zjevně téměř zcela prostý jakýchkoli tlačítek a kdo poznal, co to je třeba dotykové nastavování teploty klimatizace za jízdy, ten si asi dokáže představit, jak příjemný někdy přesun v Enyaqu bude. Automobilka dále upozorňuje na nejen vizuálně, ale i fyzicky minimalistickou konstrukci, která zlepší prostornost interiéru - už tak považované vlastnosti škodovek.
Díky dalším záběrům nevidíme jen vnitřek, ale také části exteriérového designu. Nejsou to bůhvíjak výmluvné pohledy, je z nich ale zjevné, že robustní vzhled přibližující vůz z vizuálně jakémusi „Lamborghini pro chudé” Enyaqu do značné míry zůstane, byť bude pro sériové provedení trochu decentněji a přiblíží se současným Volvům. Patrná je také svítící maska chladiče, jistě nezbytná věc, zvlášť v momentě, kdy auto prakticky žádný takový chladič nepotřebuje...
Dále už jen zopakujme, že Škoda novinku tituluje jako svou novou vlajkovou loď, v čemž se odráží hlavně budoucí cena vozu - elektromobily přes veškeré dotace nejsou a hned tak nebudou levným zbožím a pod 1 milion korun zřejmě Enyaq nebude stát ani bez kol a volantu. Z dalších parametrů známe papírový dojezd 500 km a možnost dobíjení výkonem až 125 kW. Enyaq by měl nabídnout buď 150 nebo 204 koní s pohonem zadních kol, vrcholná čtyřkolka se dvěma elektromotory pak má disponovat 306 koňmi. Další detaily se jistě dozvíme brzy.



Škoda poprvé ukázala vnitřek nového Enyaqu. Jeho design působí „čistě” a minimalisticky, ale za cenu téměř úplné absence ovládacích tlačítek. Foto: Škoda Auto


Při té příležitosti se částečně ukázal i vnější design vozu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 2 hodinami
Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť
před 3 hodinami
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 12.25. 04:39 - NadiaEira
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
