Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
7.6.2023 | Petr Prokopec
Premiéra druhé generace až sedmimístného SUV je stále blíž. Auto už se dokonce vyrábí, byť zatím jen v předsériové podobě. Právě z tohoto procesu můžeme vidět záběry, které jsou stále poněkud méně výmluvné, než bychom si přáli.
Škoda letos na podzim plánuje odhalit druhou generaci SUV Kodiaq. To ovšem znamená, že následující měsíce budou z jistého úhlu pohledu velmi dlouhé. Mladoboleslavská automobilka je totiž mistrem v natahování oficiálních odhalení. Stačí si jen vzpomenout na minulá léta, kdy jsme se při odhalování té či oné novinky dočkali jeden týden detailního pohledu na kliku dveří, zatímco ten následující značka ukázala světlo. A když pak ten další došlo na drobný pohled do kabiny, většina lidí již ztratila trpělivost a jakékoli další nové dílčí odhalení ignorovala.
Bude tomu i tentokrát? Zatím si tím nejsme jisti, vše tomu ale nasvědčuje, neboť Škoda celý marketingový maraton odstartovala se značným předstihem. Tentokrát na to ale jde trochu víc od lesa. Karoserii chystané novinky totiž ukázala zcela bez maskování. Má to nicméně jeden háček - chybí na ní dost dílů, a tak chce hodně představivosti, abyste získali ideu, jak bude Kodiaq druhé generace skutečně vypadat. Vidíme tedy skelet vozu ověnčený některými panely, jako jsou dveře, blatníky, kapota motoru či střecha a víko zavazadelníku.
Jde o vskutku zajímavý a zatím nikoli nudný krok, tohle dráždí fantazii. Naši pozornost i proto značka ještě neztratila, zvláště když dané snímky doprovodila cennými informacemi. Na mysli tím ale pochopitelně nemáme příchod plug-in hybridního ústrojí, který Kodiaq vyfasuje vůbec poprvé. Řeč je spíše o továrně v Kvasinách. Automobilka totiž do přestavby montážní linky investovala nemalých 12 milionů Eur (cca 283,2 mil. Kč). Mimo to již odstartovala výrobu předsériových exemplářů, na zahájení sériové produkce však dojde až příští rok.
Ona modernizace linky přitom spočívá v integraci moderních technologií v oblasti manipulátorů, montáže podvozků, dopravníků či v úpravách robotů pro nanášení lepidel na zasklení. Díky tomu bude po náběhu plné výroby značka produkovat 410 kusů denně. A protože zároveň dojde k přesunu montáže Škody Superb do Bratislavy, uvolní se v továrně nemalé kapacity. Díky tomu by každoročně mělo vzniknout o 150 tisíc kusů modelů Kodiaq a Karoq více, než tomu bylo dosud.
Otázkou pochopitelně je, zda takové navýšení kapacit bylo skutečně nutné. Od premiéry v roce 2016 totiž značka vyrobila přes 800 tisíc kusů Kodiaqu. Za poslední dvě léta nicméně globální prodeje ani jednou nepřekročily metu 100 tisíc aut. Dáno to bylo nejen nedostatkem komponentů, ale také nižším zájmem zapříčiněným cenou - dnes totiž nejlevnější Kodiaq stojí 1 069 900 Kč, navíc pouhou jedna-pětkou TSI pod kapotou a předním pohonem.
Druhá generace může být snadno ještě dražší. Po opadnutí první vlny nedočkavců by tak Kodiaq mohl zákazníků oslovovat ještě méně, třeba mu jistě pomůže, že spolu se zmiňovanou Škodou Superb bude posledním modelem značky, u kterého půjde koupit i čistě spalovací pohon. Či spíše ten mild-hybridní, bez jisté formy elektrifikace už nepřichází do prodeje téměř žádné nové auto.


Kodiaq druhé generace se ukázal ve své vlastní karoserii bez maskování, i tak ovšem budete potřebovat velkou fantazii, abyste získali představu o jeho designovém pojetí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 2 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 3 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 5 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 6 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB