Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala nový Superb v jeho vlastní kůži, do prodeje pošle hned liftback i kombík
5.5.2023 | Petr Prokopec
Škodovka avizovala premiéru nové generace své vlajkové lodi až na letošní podzim, a tak leckoho může překvapit, jak moc k ní ukazuje už teď. Pravda, chce to trochu představivosti, zpod zelených plachet je toho ale vidět docela dost.
V roce 1933, tedy přesně před devadesáti lety, ovládala Škoda pouze 14 procent československého trhu a zaostávala tak za Pragou a Tatrou. Nicméně již o tři roky později byla tuzemským lídrem, přičemž po dalších dvou její tržní podíl narostl už na 39 procent. Stěžejními strůjci úspěchu byly modely Popular, Rapid a Favorit, které se staraly o většinu prodejů. Kromě toho nicméně značka představila i svou novou vlajkovou loď Superb, který pro změnu Škodě navyšoval renomé. Šlo totiž o její první model osazený motorem V8 a nezávislým zavěšením všech kol.
Osmiválec se nicméně nastěhoval až pod kapotu varianty Superb 4000, která přišla v roce 1939 a vznikla pouze ve 12 kusech. S nezávislým zavěšením všech kol pak automobilka koketovala u provedení Superb 3000, jejíž pohon měla na starosti šestiválcová jednotka. Tento model je nicméně ještě vzácnější, vyrobeno bylo totiž pouze 5 aut. Poté nicméně značka musela montážní linky zastavit, přičemž nově se nakrátko rozjely až po druhé světové válce. Všech 160 vyrobených kusů ale zamířilo do státních služeb.
Znovu v nabídce se Superb objevil až v roce 2001, přičemž od té doby automobilka představila tři moderní generace. Letos na podzim pak dojde na premiéru té čtvrté, která se však oproti předchůdcům nebude vyrábět ve východočeských Kvasinách. Místo toho bude po boku nového Volkswagenu Passat Variant sjíždět z montážních linek koncernového závodu v Bratislavě na Slovensku. A zatímco německý vůz dorazí jen jako kombík, Superb bude k mání jak v praktičtější verzi, tak i jako liftback.
Od onoho roku 2001 vyrobila automobilka přes 1,55 milionu kusů, přičemž polovina z celkové produkce připadá na třetí generaci, která debutovala v roce 2015. O čtyři léta později pak dorazil facelift, který pod kapotu přihrál i plug-in hybridní ústrojí. To se s novinkou vrátí, stejně jako čistě benzinové a dieselové jednotky. Škoda pak ostatně již potvrdila, že Superb a Kodiaq budou jejími posledními modely, u nichž budou nabízeny spalovací motory. Zda tomu tak ale opravdu bude, je zatím ve hvězdách.
S novinkou se automobilka již pochlubila. A třebaže liftback i kombík jsou zatím skryté pod plachtou, ze záběrů je jasně patrné, že nás čeká designová evoluce, nikoli revoluce. Společnost novinkám dělají jak všechny tři novodobé generace, tak i předválečný a poválečný Superb. V obou případech se nicméně jedná o šestiválcové modely. Ten osmiválcový se nicméně nachází v muzeu značky v Mladé Boleslavi, přičemž jej poznáte podle třetího předního světla usazeného vlevo. Všimnout si lze i drobného otvoru v čelní masce pro startování klikou.
Aktuálně pak už jen dodáme, že premiéra čtvrté generace proběhne letos na podzim. Zvědavi jsme přitom hlavně na ceny, stávající provedení totiž startuje na 880 900 Kč. Na šestiválec či osmiválec pod kapotou ale můžete zapomenout, ostatně tři-šestka zmizela s druhou generací a od roku 2015 je maximem dvoulitrový čtyřválec. Tak tomu bude i nadále, tedy než Škoda najede pouze na elektromobilitu, od které si ale momentálně bláhově slibuje nemožné.







Superb čtvrté generace bude debutovat letos na podzim, přičemž v prodeji vydrží až do konce dekády jako jeden z posledních modelů značky se spalovacím ústrojím. Zatím ho můžeme vidět takto, liftback i kombík budou k dispozici hned od začátku prodejů. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejčtenější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025K mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
11.4.2025Šéfka čínské značky založené Mercedesem říká, že její auta jsou 10krát lepší než samy Mercedesy, v Evropě už prodává superrychlý kombík
11.4.2025Drazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
11.4.2025Kia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva