Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala novou generaci Octavie pro šetřílky, ujede i 500 km bez benzinu či nafty
27.6.2020 | Petr Miler
Nabízet levnější či ekologičtější alternativy k obvyklým způsobům pohonu aut lze bez i elektřiny. I nová Octavia tedy navzdory dřívějším obavám opět přichází v plynové verzi.
Volkswagen říká, že jde „all-in” do elektromobilů, a to nefandí nejen možnosti přežití benzinových a naftových aut, ale i těm poháněným stlačeným zemním plynem. Už dříve se tedy hovořilo o jejich konci, navzdory současné oddanosti automobilek „elektrické myšlence” se to ale v tuto chvíli neděje. Škoda totiž ukázala novou generaci Octavie G-Tec, která, jak jistě tušíte, používá ke svému pohonu primárně onen stlačený plyn, tedy CNG. Na rozdíl od LPG sice nejde o tak levnou alternativu, pořád je ale možné hovořit o variantě po šetřílky, třebaže ve srovnání s diesely bude muset o přízeň klientů tvrdě bojovat.
Co tedy může nabídnout? V zásadě tu jde opravdu „pouze” o pohon, který sází na známý motor 1,5 TSI v tomto případě naladěný na výkon maximálně 96 kW alias 130 koní. S ním dokáže jezdit se spotřebou 3,4 až 3,6 kg plynu na 100 km nebo 4,6 l benzinu na stejnou vzdálenost. Auto je tedy znovu jakýsi neobvyklý hybrid, to jistě pro případ, že stanice se CNG nebude nikde v dohledu.
Abychom si udělali jasno v tom, co zmíněná spotřeba plynu znamená, dodejme, že auto pracuje s nádrží na 17,33 kg plynu, takže na jedno... doplynování dokáže ujet až 500 km dle normy WLTP. Na benzin pak umí ujet dalších skoro 200 km, což vozu dává teoretický dojezd okolo 700 km. Žádný zázrak, dotankování je ale podobně jako u benzinových a dieselových aut otázkou chvíle.
Dodejme, že vůz mezi pohonem na benzin a plyn přepíná automaticky podle potřeby a startuje na benzin jen ve chvíli, kdy venkovní teplota klesne pod -10°C, v našich podmínkách tedy skoro nikdy. Leda snad až vyřešíme „globální oteplování”, pardon „globální změnu klimatu” všemi těmito alternativními pohony...
To berte jako pokus o humor, z faktů už jen dodejme, že přes přítomnost dalších nádrží v zádi Octavia IV G-Tec dále nabízí až 455 litrů zavazadlového prostoru jako liftback a 495 jako kombi. České ceny zatím neznáme, do prodeje by se ale vůz měl dostat ještě letos na podzim.
I nová Škoda Octavia je nakonec k dispozici v plynové verzi G-Tec. Zda uvidíme v budoucnu v nabídce i nějakou další, ukáže teprve čas. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva