Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
25.4.2024 | Petr Prokopec
Pokud občas hovoříme o elektromobilech jako o prostředku jakési inflace výkonu, zapomínáme ještě na jednu cestu, která může „výkon lidu” dodat ještě levněji. To když nějaké auto reálně nevznikne vůbec a stane se doménou pouze virtuálního světa.
Svou budoucnost s elektromobily spojuje řada automobilových značek, přičemž některé chtějí na alternativní pohon najet co nejdříve. Nad takovým rozhodnutím jen kroutíme hlavou, neboť trh zkrátka na takto radikální změnu v individuální dopravě není připraven. Je třeba si uvědomit, že většina lidí horko těžko dosáhne na nové auto se spalovacím pohonem. Pokud si jej pak pořídí, logicky požadují, aby naplnilo svou podstatu - tedy jim usnadnilo život a dovezlo je kdykoliv a kamkoliv. Přičemž této služby by mělo být schopné klidně i několik dekád.
Již těchto pár požadavků klade stávající elektromobilitě do cesty řadu nepřekonatelných překážek. Zda se přes ně příští generace dostanou, je v tuto chvíli ve hvězdách. Jisté je pouze to, že bez převratně nových technologií to skutečně nepůjde. Tedy alespoň ne v reálném světě. Proč se ale obtěžovat něčím tak omezujícím, jako je kontakt se zemí, když v tom virtuálním můžete klidně vyletět do nebes? Něco takového nejspíše napadlo Škodu, která se nyní konečně rozhodla přijít se „socialistickým snem“ svého druhu, výjimečným elektromobilem pro každého.
Mladoboleslavská automobilka totiž představila vůz pojmenovaný Vision Gran Turismo, jenž měří 4 407 milimetrů na délku a 1 947 mm na šířku. Do vínku pak dostal bateriový paket o kapacitě 87 kWh, ze kterého jsou napájeny hned čtyři elektromotory. Každý má na starosti jedno kolo, přičemž celkově produkují neskutečných 1 088 koní a 1 020 Nm točivého momentu. Stávající Škoda Enyaq RS je tak novinkou hned trojnásobně překonána. Za toto SUV je navíc třeba platit, zatímco v konceptu se lze svézt skoro zadarmo.
Jak totiž naznačuje již samotný název, jde o další příspěvek do hry Gran Turismo 7. Škoda přitom ke spolupráci se studiem Polyphony Digital přistoupila vůbec poprvé. Designéři Franck Le Gall a Julien Petitseigneur přitom uvádí, že šlo o splněný sen. „Tahle hra podpořila mou vášeň pro auta i chuť stát se automobilovým designérem,“ říká druhý z nich. Zatímco dodává, že „postupem času jsem si s lítostí uvědomil, že značka s tak slavnou historií v motorsportu jako Škoda v této legendární hře není“.
Oba nadšenci tak spolu s Martinem Portešem a dalšími kolegy dali dohromady první skici a virtuální modely, které následně představili šéfdesignérovi Olivieru Stefanimu. I jeho projekt nadchnul, koncept odkazující na legendární Škodu 1100 OHC tak mohl být dotažen do konce. Hráči si přitom budou moci vybrat její vzhled, neboť k dispozici bude jak zelený nátěr zvaný Explorer, tak varianta Heritage, která se nechala inspirovat barvami Škody 130 RS, která v roce 1977 ovládla Rally Monte Carlo.
Studio Polyphony Digital se nicméně pochlubilo ještě třetí verzí, a sice lakovanou červeně, jako tomu bylo v případě originálu 1100 OHC. Toto provedení by se nicméně ve hře objevit nemělo. Lze tak už jen dodat, že pouhých 949 mm vysoký koncept s jediným sedadlem a závodním volantem si můžete užít ode dnešního dne, stejně jako pár dalších nových aut a scenérií. Jediné, co k tomu potřebujete, je Playstation, ona hra Gran Turismo 7 a připojení k internetu. Vedle 1 324 900 Kč, na kterých startuje Enyaq, vám na to bude stačit pakatel.



























Vision Gran Turismo je nový příspěvek do legendární hry. Pro mladoboleslavskou automobilku šlo o vůbec první spolupráci se studiem Polyphony Digital, a nutno říci, že se opravdu vytáhla. Její koncept totiž dostal 1 088 koní. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva