Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně

Nová pohonná jednotka má být navzdory stejnému výkonu pomalejší a žíznivější než čtyřválec 1,2 TSI. Bude ale zřejmě stát citelně menší peníze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně

18.7.2013 | Petr Prokopec | 39 příspěvků

Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pohonná jednotka má být navzdory stejnému výkonu pomalejší a žíznivější než čtyřválec 1,2 TSI. Bude ale zřejmě stát citelně menší peníze.

Tip: Projděte si již kompletní technická data a další informace k budoucnosti Rapidu 1,6 MPI.

Není Škoda Rapid jako Škoda Rapid. Model prodávaný na českém trhu totiž zdaleka není stejným vozem, jaký najdeme v Indii. Přesto se nyní dráhy těchto dvouvaječných dvojčat alespoň částečně protnou. Stane se tak v motorovém prostoru, kam v případě „českého“ Rapidu míří atmosferický motor 1,6 MPI. Jde o pohonnou jednotku o výkonu 105 koní, jež vůz nabízený na trhu indickém pohání již od jeho uvedení v roce 2011 a kterou dobře známe i z jiných, vesměs starších modelů automobilky.

Nic zatím není oficiální, a tak ani není jisté, kdy a zda vůbec se tato „novinka“ objeví v českém ceníku. Podle našich informací se ale i na českém trhu objeví, a to po boku motoru 1,2 TSI, který ve svém nejvýkonnějším naladění nabízí identických 77 kW/105 koní. Zatímco ovšem přeplňovaný čtyřválec díky točivému momentu 175 Nm zvládne sprint na stovku za 10,3 sekundy a rozjede se až na 195 km/h, atmosférická pohonná jednotka bude v akceleraci na stovku o pár desetin sekundy pomalejší a v případě maximální rychlosti o několik km/h pomalejší.

Zajímavé přitom je, že novinka se navzdory vyššímu objemu motoru vyznačuje nižší hmotností (mělo by jít o 20 kg oproti 1 175 kg, které náleží verzi 1,2 TSI). Spotřebu má podle očekávání ovšem vyšší, a to o jeden litr v kombinaci v případě pětistupňového manuálu (6,4 l/100 km). Atmosférickou jedna-šestku ale bude možné spřáhnout také s šestistupňovým automatem, který normovanou spotřebu pošle ještě o litr výš (7,5 l/100 km) a dynamiku pochopitelné dále zhorší.

Naše informace pocházejí z věrohodného zdroje a můžeme se tedy pouze ptát, co vlastně Škodu k zařazení další motorizace podobných parametrů (ruku na srdce - všechny ostatní motory nabízejí téměř totéž) do své nabídky. Pokud nepůjde o motorizaci určenou pouze pro východní trhy jako Ukrajina, pak by logickou odpovědí mohla být cena - starší agregát 1,6 MPI totiž dozajista bude stát méně než novější přeplňovaná pohonná jednotka. Dá se tedy předpokládat, že první cena provedení s výkonem přes 100 koní by tak mohla zamířit blíže směrem k hranici dvou set tisíc korun. V ceníku ale zatím nový stopětikoňový motor nefiguruje.


Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 1 - Skoda Rapid 12 TSI preview2 02Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 2 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 PerexŠkoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 3 - Skoda Rapid 12 TSI preview2 03Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 4 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 01Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 5 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 02Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 6 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 03 Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 7 - Skoda Rapid 1,6 MPI 01Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 8 - Skoda Rapid 1,6 MPI 02Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 9 - Skoda Rapid 1,6 MPI 03
Česká Škoda Rapid se má dočkat motoru 1,6 MPI, který již pohání model nabízený v Indii. Nabídne úplné stejný maximální výkon jako verze se silnějším čtyřválcem 1,2 TSI

Petr Prokopec

Diskuze 39 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše