Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid Spaceback je oficiálně venku, vyloženě praktik to není
15.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oproti liftbacku je novinka o 18 cm kratší. Nabízí tak menší zavazadlový prostor, rozvor se ale nemění.
Tak tu konečně oficiálně máme Škodu Rapid Spaceback. A můžeme mluvit i o překvapení, třebaže vzhled vozu nám čelist k zemi neposílá. Zaprvé jde nakonec opravdu o Spaceback a ne Sportback, jak se zdálo ještě v pátek. Podstatnější jsou ale nakonec technická data, která se týkají jinak řešené zádě. Na rozdíl od liftbacku totiž mladoboleslavská novinka pobere do zavazadelníků méně nákladu. A to při sedadlech na svém místě (415 litrů versus 550 l), i po jejich sklopení (1 380 litrů versus 1 490 l).
Tento krok je opodstatněn zkrácením zadního převisu o nějakých 18 centimetrů (délka vozu tím spadla na 4,3 metru), v rámci rozvoru ovšem i druhá karosářská verze Škody Rapid nabízí 2 602 mm. Nezměněn tak zůstal 64milimetrový prostor před koleny zadních cestujících, vlivem jinak tvarované střechy ovšem došlo k navýšení místa nad samotným sedadlem. A to z 900 milimetrů na 980 mm. Kříženec hatchbacku a kombi tak nakonec má blíže k tomu prvnímu nežli naopak.
Vyjma zmíněného nabízí Rapid Spaceback i pro škodovku neobvyklou možnost individualizace. Kromě standardní zádě je totiž k dispozici i její stylovější provedení, které počítá s tónovaným oknem delším o 10 cm. V kombinaci s panoramatickou střechou je tak možné vytvořit dojem celistvé skleněné plochy, která začíná u horní hrany čelního okna a pokračuje až na záď k vykrojení pro registrační značku. Dojem přitom umocňuje černý střešní spoiler.
Tím ale veškeré změny oproti liftbacku končí. Ve výbavě Škody Rapid Spaceback tak najdete stejnou škrabku na led umístěnou ve víčku palivové nádrže, oboustranný koberec v zavazadelníku nebo nádobu na odpadky v bočních dveřích. Nechybí pak ani čelní, boční a hlavové airbagy, ESC nebo příplatkové xenony, kontrola tlaku v pneumatikách či asistent rozjezdu do kopce.
Po stránce motorické pak bude možné Spaceback pořídit se čtyřmi benzinovými a dvěma dieselovými motory, jež výkony pokrývají pásmo od 55 kW/75 koní do 90 kW/122 koní. Sáhnout přitom budete moci i po verzi GreenLine, která je vybavena motorem 1,6 TDI o výkonu 66 kW/90 koní a jež dosahuje udávané průměrné spotřeby 3,8 l/100 km.
Po stránce cenové by Spaceback měl odpovídat praktičtějšímu liftbacku, startovat tak bude někde okolo 250 tisíc. Škoda přitom v České republice počítá s poměrem prodaných vozů 40:60 v neprospěch nového modelu, zatímco na západních trzích, mezi něž patří Německo, Francie či Velká Británie, bude situace zcela opačná.










Škoda na první oficiální sadě fotografií ukázala obě možné provedení zádě. Tedy standardní i tu s tónovaným sklem prodlouženým o 10 cm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva