Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb 2013: facelift odhalen, Škody jsou si zas podobnější
3.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávané se stalo skutkem. Škodovka zatím virtuálně odhalila faceliftovaný Superb, s nímž jej chce udržet svěžím i pro následující léta.
V Mladé Boleslavi by asi byli raději, kdyby tento krok přišel jako překvapení, ale takto jej vnímat opravdu nelze. Odhalení faceliftovaného Superbu jsme očekávali každým dnem a ani jeho podoba nebyla velkým tajemstvím - vůz byl jen s drobným maskováním přistižen v Číně už loni v květnu a detaily předních partií nedávno odhalil přední nárazník prodávaný v internetové aukci. A i kdyby se nic z toho nestalo, bylo nad slunce jasnější, že škodovka bude chtít vůz vizuálně přiblížit nové Octavii III a modelu Rapid.
Přesně to se také stalo a sami musíte zvážit, jestli vám takřka jednotná „korporátní identita” značně odlišných modelů sedí, nebo nikoli. Vůz každopádně dostal kompletně novou příď s jinak tvarovanými světlomety, nárazníkem a maskou chladiče. V návaznosti na tyto, přiznejme očekávané změny, byla upravena i kapota motoru, pravděpodobně ale hlavně kvůli pozměněným světlům. Ta nyní mohou být za příplatek bi-xenonová s integrovanými LED světly pro denní svícení, jimiž Superb dosud nedisponoval. Také to se ovšem čekalo a překvapivé je ve výsledku snad jen to, že oproti mnohým ilustracím vůz nevsadil na nízké přední světlomety, ale zůstal věrný spíše vyšším a vizuálně působí spíše ještě o něco větším dojmem.
Hodně se čekalo, co škodovka provede se zádí sedano-liftbacku, která působila na první pokus poněkud smutným dojmem. Větší koncová světla s jinou vnitřní grafikou s třemi pruhy diod ve tvaru tradičního písmene C působí v kombinaci s novým zadním nárazníkem přece jen atraktivněji, nechceme vám ale za každou cenu podsouvat náš názor - výsledek z fotek posuďte sami. Kombík zůstal mnohem více věrný původním tvarům a více než co jiného připomene novou Octavii Combi.
Na boku se podle všeho nezměnilo nic podstatného, a tak si zmínku zaslouží jen inovovaná nabídka 16“ až 18“ kol z lehké slitiny, které doprovázejí nové metalické barvy - šedou Metal a bílou Moon.
Také interiér prošel pár změnami, za podstatné je ale označit nelze. Škoda jako novinky výslovně zmiňuje devět variant tří a čtyřramenných volantů, nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavovou variantu Laurin & Klement pak lze nově objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové Ivory, což bude v České republice informace zajímavá asi tak pro pět potenciálních zákazníků.
Ani pod kapotou velké zemětřesení nenastalo, pokud vše správně chápeme, nezměnilo se v podstatě nic. Škoda sice mluví o tom, že jednotlivé agregáty jsou nyní až o 19 % úspornější než dosud, bylo toho ale docíleno více či méně softwarovými změnami jako start-stopem s rekuperací drobné části brzdné energie přes alternátor, která bude v zemích k dispozici pro všechny naftové motorizace a základní benzi 1,4 TSI/92 kW. Nejúspornější provedení Superb GreenLine tak má nyní spotřebovat v průměru 4,2 l nafty na 100 km, další konkrétní čísla automobilka nezmiňuje.
Menší změny se dotkly rovněž nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW pak bude spolupracovat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Boleslavští dále zmiňují už známé přednosti Superbu, kterých se facelift nikterak nedotkl - objem zavazadlového prostoru u sedano-liftbacku zůstává na hodnotě 595 litrů, u kombi činí 633 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel pak objem zavazadlového prostoru vzroste až na 1 700, resp. 1 865 litrů. Nechybí ani rozličné prvky „Simply Clever“ od variabilní zádě TwinDoor, které má nyní nově otevírání „malého i velkého víka” vlastním ovládacím tlačítkem, až po podobně „profláklý” deštník uložený v zadních dveřích.
Škoda nakonec rozebírá i nabídku příplatkových prvků, mezi nimiž ale podstatné novinky nevidíme. Další informace a fotografie budeme mít k dispozici zřejmě až po premiéře vozu na autosalonu v čínské Šanghaji, kde se představí za necelé tři týdny. Tehdy vám snad prozradíme i kompletní technická data a české ceny.










Tohle je faceliftovaná Škoda Superb pro rok 2013. Změny proběhly podle očekávání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 2 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 4 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 10 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
