Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala své nejnovější speciály, zrovna pro tyto účely se ale vůbec nehodí
24.6.2021 | Petr Prokopec
A Škoda k policejnímu autu rovnou přidala i provedení určené pro zdravotníky a hasiče. A byť jim nechceme upírat jinak zajímavé auto, zrovna jejich povolání si spojujeme s jistotami, které elektromobily nenabízí.
Škoda je oblíbena mezi záchranáři všeobecně, ti britští ji nicméně upřednostňují i před domácí produkcí, což již může být překvapivé. Pokud ale zvážíme všechna pro a proti, nelze se jejich rozhodnutí divit. Mladoboleslavské vozy jsou spojené s větším vnitřním prostorem a tedy i praktičností než konkurence. Mimo to profitují z techniky koncernu VW Group, která je všeobecně brána jako málo problémová. A k tomu všemu jsou k dispozici za nižší ceny, než je tomu u ostatních značek. Pro správce vozových parků, ať již privátních či státních, tak jde o ideál.
Až dosud nicméně vozy určené zdravotníkům, hasičům a policistům užívaly spalovací ústrojí, povětšinou pak dieselové motory, s nimiž bylo možné urazit stovky kilometrů na jeden zátah a případě potřeby takto sloužit celý den bez přestání. Taková volba byla tedy volbou rozumu. Nově nicméně budou naplněné i politické ambice, neboť Britové mohou nyní sáhnout také po Škodě Enyaq. Tedy po elektrickém SUV, v jehož případě budou opakované vyjížďky z podstaty problematické.
Je prakticky jisté, že pokud záchranáři sáhnou po tomto voze, pak jej užívat budou víceméně jen ve městech a na krátké vzdálenosti. Enyaq bude totiž k mání s bateriemi o kapacitě 62 či 82 kWh, s nimiž je spojen dojezd 390, respektive 510 kilometrů. Obě porce jsou ovšem pouze teoretické a zvláště při rychlejší jízdě a vyšším ztížení - zrovna u policejního auta či ambulance typické scénáře - je reálný dojezd zlomkový.
Tím pochopitelně nechceme říci, že Enyaq nelze řídit plynule a efektivně, klidně jen s pomocí jednoho pedálu. Ovšem pokud budete potřebovat dopravit pacienta co nejrychleji do nemocnice, jakékoliv ekologické ohledy půjdou stranou. A to znamená, že po jedné takové vyjížďce může Enyaq klidně skončit na pár hodin na nabíječce.
Škoda pak sice jako výhodu zmiňuje menší počet komponentů, a tedy méně časté a levnější servisy, i tento mýtus ale statistiky z provozu opakovaně popírají. Ve výsledku tedy záchranáře může trápit více problémů, než je tomu u spalovacích aut, s nimiž se navíc dokáže levně vypořádat prakticky jakýkoliv servis.
Jakkoliv se tedy nechceme soustavně stavět proti elektromobilitě, v tomto případě si nemůžeme pomoci. Pokud totiž máte v popisu práce pomoc lidem, pak jednoduše potřebujete spolehlivý dopravní prostředek, který vás odveze prakticky všude a zpět a pořád dokola. Enyaq ale jako elektromobil má v tomto ohledu velké rezervy. Jeho zařazení do státních flotil pak navíc bude daňové poplatníky stát daleko více peněz než u srovnatelných aut s konvenčním pohonem.
Můžeme přitom už jen dodat, že v závislosti na zvoleném paketu baterií se bude lišit i výkon. U slabší verze je totiž možné počítat se 180 koňmi, u silnější pak s 204 koňmi. Za jejich produkcí přitom vždy stojí jeden elektromotor roztáčející zadní nápravu. Ten pak u záchranářských variant doplňují nově nainstalované grafické polepy, sirény, výstražná světla či komunikační platforma, kterou lze integrovat do multimedií.
Škoda Enyaq může nově sloužit britským policistů, ale i zdravotníkům a hasičům. Ti mohou volit mezi dvěma pakety baterií a tedy mezi dvěma odpovídajícími výkony, ve všech případech je ale efektivní využití zrovna pro tento účel problematické. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva