Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala své nejnovější speciály, zrovna pro tyto účely se ale vůbec nehodí
24.6.2021 | Petr Prokopec
A Škoda k policejnímu autu rovnou přidala i provedení určené pro zdravotníky a hasiče. A byť jim nechceme upírat jinak zajímavé auto, zrovna jejich povolání si spojujeme s jistotami, které elektromobily nenabízí.
Škoda je oblíbena mezi záchranáři všeobecně, ti britští ji nicméně upřednostňují i před domácí produkcí, což již může být překvapivé. Pokud ale zvážíme všechna pro a proti, nelze se jejich rozhodnutí divit. Mladoboleslavské vozy jsou spojené s větším vnitřním prostorem a tedy i praktičností než konkurence. Mimo to profitují z techniky koncernu VW Group, která je všeobecně brána jako málo problémová. A k tomu všemu jsou k dispozici za nižší ceny, než je tomu u ostatních značek. Pro správce vozových parků, ať již privátních či státních, tak jde o ideál.
Až dosud nicméně vozy určené zdravotníkům, hasičům a policistům užívaly spalovací ústrojí, povětšinou pak dieselové motory, s nimiž bylo možné urazit stovky kilometrů na jeden zátah a případě potřeby takto sloužit celý den bez přestání. Taková volba byla tedy volbou rozumu. Nově nicméně budou naplněné i politické ambice, neboť Britové mohou nyní sáhnout také po Škodě Enyaq. Tedy po elektrickém SUV, v jehož případě budou opakované vyjížďky z podstaty problematické.
Je prakticky jisté, že pokud záchranáři sáhnou po tomto voze, pak jej užívat budou víceméně jen ve městech a na krátké vzdálenosti. Enyaq bude totiž k mání s bateriemi o kapacitě 62 či 82 kWh, s nimiž je spojen dojezd 390, respektive 510 kilometrů. Obě porce jsou ovšem pouze teoretické a zvláště při rychlejší jízdě a vyšším ztížení - zrovna u policejního auta či ambulance typické scénáře - je reálný dojezd zlomkový.
Tím pochopitelně nechceme říci, že Enyaq nelze řídit plynule a efektivně, klidně jen s pomocí jednoho pedálu. Ovšem pokud budete potřebovat dopravit pacienta co nejrychleji do nemocnice, jakékoliv ekologické ohledy půjdou stranou. A to znamená, že po jedné takové vyjížďce může Enyaq klidně skončit na pár hodin na nabíječce.
Škoda pak sice jako výhodu zmiňuje menší počet komponentů, a tedy méně časté a levnější servisy, i tento mýtus ale statistiky z provozu opakovaně popírají. Ve výsledku tedy záchranáře může trápit více problémů, než je tomu u spalovacích aut, s nimiž se navíc dokáže levně vypořádat prakticky jakýkoliv servis.
Jakkoliv se tedy nechceme soustavně stavět proti elektromobilitě, v tomto případě si nemůžeme pomoci. Pokud totiž máte v popisu práce pomoc lidem, pak jednoduše potřebujete spolehlivý dopravní prostředek, který vás odveze prakticky všude a zpět a pořád dokola. Enyaq ale jako elektromobil má v tomto ohledu velké rezervy. Jeho zařazení do státních flotil pak navíc bude daňové poplatníky stát daleko více peněz než u srovnatelných aut s konvenčním pohonem.
Můžeme přitom už jen dodat, že v závislosti na zvoleném paketu baterií se bude lišit i výkon. U slabší verze je totiž možné počítat se 180 koňmi, u silnější pak s 204 koňmi. Za jejich produkcí přitom vždy stojí jeden elektromotor roztáčející zadní nápravu. Ten pak u záchranářských variant doplňují nově nainstalované grafické polepy, sirény, výstražná světla či komunikační platforma, kterou lze integrovat do multimedií.




Škoda Enyaq může nově sloužit britským policistů, ale i zdravotníkům a hasičům. Ti mohou volit mezi dvěma pakety baterií a tedy mezi dvěma odpovídajícími výkony, ve všech případech je ale efektivní využití zrovna pro tento účel problematické. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 11 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 2 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 4 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 5 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 7 hodinamiMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva