Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala svůj nový designový styl, zepředu vypadá jako nová Hyundai zezadu
5.3.2019 | Petr Prokopec
Mladoboleslavská automobilka slibovala změnu a ta skutečně přišla. Její nový designový styl čerpá inspiraci hlavně u korejského Hyundai, patrný je ale i vliv BMW nebo Volva.
Před necelými dvěma měsíci dánský designér Henrik Fisker uvedl, že tradiční automobilky se budou muset v příští dekádě radikálně změnit, pakliže chtějí přežít. Trh je totiž dle něj připravenější na elektrické vozy více než kdy předtím, což ovšem pro některé výrobce bude znamenat, že se musí definitivně odříznout od svých kořenů. Jako příklad přitom Fisker zmínil svého někdejšího zaměstnavatele, BMW, který je znám hlavně svými motory. Něco takového však již v době elektrifikace nebude možné, proto mnichovská automobilka musí nalézt svou podstatu.
Nového chlebodárce designéra Jozefa Kabaně ale necháme momentálně stranou, místo toho se zaměříme na toho bývalého. Tedy na Škodu, která aktuálně na ženevském autosalonu představila svůj nový designový styl konceptem Vision iV. Pokud se na něj zaměříte, dojdete ihned k názoru, že automobilka z Mladé Boleslavi již Fiskera poslechla a skutečně se rozhodla znovu nalézt. Kromě základního tvaru čelní masky totiž studie nepřipomíná stávající produkci jediným detailem.
Proměnami ovšem prošla i zmiňovaná maska, jíž protíná horizontální světelná lišta. Ta se má stát jedním z poznávacích znamení nových, tedy elektrifikovaných produktů Škody, přičemž jde sice o neokoukaný a relativně zajímavý prvek, ovšem bez něj by SUV možná vypadalo i lépe. Nicméně by pak rozhodně nepůsobilo originálně, spíše by jej mnohý mohl považovat za nový produkt jednoho z největších konkurentů české značky, a sice Hyundai - to na velice podobnou věc vsadilo pro změnu vzadu.
Vliv korejské značky je velmi patrný hlavně na světlometech, jenž jsou pozvolna tenčí a tenčí. A nejde jen o čelní partie, stejně jako Korejci totiž i Škoda sáhla po diodách, jenž usadila do nárazníku a vytvarovala do podoby písmene „U“. K tomu se přidávají tradiční „Céčka“ pod vzedmutou hranou zavazadelníku, mezi nimiž dle nových trendů již nefiguruje logo značky, ale její název. Kromě Hyundai vše evokuje ještě Volvo, na bocích je patrný vliv BMW.
Těžko přitom říci, zda Fisker mluvil přímo o kopírování ostatních při znovuobjevování sebe sama, stejně zvědavi, co přesně se objeví od příštího roku v showroomech. Škoda totiž sice s elektrifikací začne již letos, kdy bude představeno e-Citigo, nicméně to je spíše jen předkrmem. Za hlavní chod můžeme považovat právě až SUV postavené na platformě MEB, jemuž koncept Vision iV předchází. Zvládnout přitom má 500 km na jedno nabití.
Údaj o dojezdu je aktuálně prakticky jediným, o jakém se značka zmínila. Dále je známo pouze tolik, že každou nápravu studie má na starosti jeden elektromotor. Lithium-iontové baterie pak zamířily do podlahy, aby došlo k navýšení vnitřního prostoru, což je asi nejvíce patrné mezi předními sedadly. Absence středového tunelu totiž umožnila značce vytvořit nevídané množství odkládacích prostor a praktických úložišť.
Již tato změna v architektuře logicky vede k tomu, že Škoda musela zpřetrhat své kořeny rovněž v interiéru. Klasický automobil přitom palubní deska již tolik nepřipomíná, spíše tu máme jakousi kancelář v business centru, které dominují digitální displeje. Jasně patrné jsou i skrze volant, neboť ten dostal do vínku pouze dvě ramena. Mimo to rovněž z jeho středu bylo vyňato logo, které nyní nahradil nápis Škoda. A zmizela všechna ovládací tlačítka.
Na českou automobilku jde sice na jedné straně o působivou kreaci, nicméně na straně druhé díky onomu kopírování její hledání nové podstaty moc originální není. Nicméně jelikož elektrické SUV bude nejdražším modelem značky, je vlastně logické, že Škoda již nyní hledá nový typ zákazníků. Těm přitom musí naservírovat produkt, který na první pohled nebude mít pranic společného třeba s „kamzíkem“, který se v Ženevě ukázal rovněž.
Tuto novinku jsme si mohli představit již před několika málo dny, aktuálně tak hlavně přihodíme živé snímky z koncernové noci. Cena během ní nezazněla, stejně jako Škoda zatím nikterak blíže neupřesnila technické parametry. Víme tedy jen tolik, že Kamiq bude k mání s litrovým tříválcem či 1,5litrovým čtyřválcem, případě s dieselovou jedna-šestkou. Pod kapotou tak příliš nepotěší jako designem, který se rovněž hlavně v přední části inspiroval v Koreji.









Nový koncept Škoda Vision iV čerpá inspiraci hlavně u Korejců...
...a to především v oblasti světel, jak je patrné u nového Santa Fe...
Kromě elektrické studie se na ženevském autosalonu ukázal i nový Kamiq
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 7 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:00 - HondaMan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB